Sinds een aantal weken maak ik gebruik van oa twee Sonos PLAY 1 boxen. Naar aardige tevredenheid van het huishouden. Alleen heb ik een probleem met de radiostream(s) via TuneIn.
Bij het afspelen van bijvoorbeeld, Radio 538, Q-Music e/o Radio 10 (uiteraard 1 station tegelijk), heb ik ongeveer iedere 24 tot 26 minuten een korte onderbreking in de stream. Via de Sonos app (op mijn Samsung device) krijg ik geen melding, echter op de PC zie ik heel kort staan (bij een interruptie) dat de "Buffer size niet voldoende is". Soms blijft het ook alleen bij een onderbreking in de vorm van "Verbinden...". Binnen ongeveer 4 seconden is de stream weer terug en gaat het weer 24 tot 26 minuten goed.
Het is alleen bij TuneIn. Spotify en Storytel lopen wel gewoon netjes door (zo is mijn idee tot nu toe). De hamvraag is nu, hoe fix ik de irritante interrupties bij het afspelen van TuneIn via de Sonos
Specs netwerk
- Telfort glas aansluiting
- Experiabox V8 in bridge modus naar een TP-Link router die al het verkeer afhandeld, inclusief Interactieve televisie (deze heeft ook geen onderbrekingen).
- 2 Sonos PLAY 1 via Wifi (via kabel heb ik het zelfde probleem) verbonden
Wat heb ik al gedaan:
- Al het verkeer via de Experiabox, TP-Link er tussenuit
- TP-Link voorzien van laatste firmware
- Sonos boxen al een keer volledig opnieuw geïnstalleerd
- Guestmodus op TP-Link uitgeschakeld
- Kanaal 1, 6 en 11 geprobeerd zoals Sonos voorschrijft.
Wat heb ik nog niet gedaan:
- Een nieuwe Sonos gehaald om te kijken of het probleem daar in zit (duur geintje)
Als er aanvullende vragen zijn over specificatie netwerk oid, let me know.
Edit: Na nog wat zoeken op het Sonos forum, kom ik artikelen tegen die ongeveer het zelfde beschrijven, maar de laatste issues die ik daar zie dateren van jaren terug. Daarnaast hebben vrienden van mij nergens last van...
Bij het afspelen van bijvoorbeeld, Radio 538, Q-Music e/o Radio 10 (uiteraard 1 station tegelijk), heb ik ongeveer iedere 24 tot 26 minuten een korte onderbreking in de stream. Via de Sonos app (op mijn Samsung device) krijg ik geen melding, echter op de PC zie ik heel kort staan (bij een interruptie) dat de "Buffer size niet voldoende is". Soms blijft het ook alleen bij een onderbreking in de vorm van "Verbinden...". Binnen ongeveer 4 seconden is de stream weer terug en gaat het weer 24 tot 26 minuten goed.
Het is alleen bij TuneIn. Spotify en Storytel lopen wel gewoon netjes door (zo is mijn idee tot nu toe). De hamvraag is nu, hoe fix ik de irritante interrupties bij het afspelen van TuneIn via de Sonos
Specs netwerk
- Telfort glas aansluiting
- Experiabox V8 in bridge modus naar een TP-Link router die al het verkeer afhandeld, inclusief Interactieve televisie (deze heeft ook geen onderbrekingen).
- 2 Sonos PLAY 1 via Wifi (via kabel heb ik het zelfde probleem) verbonden
Wat heb ik al gedaan:
- Al het verkeer via de Experiabox, TP-Link er tussenuit
- TP-Link voorzien van laatste firmware
- Sonos boxen al een keer volledig opnieuw geïnstalleerd
- Guestmodus op TP-Link uitgeschakeld
- Kanaal 1, 6 en 11 geprobeerd zoals Sonos voorschrijft.
Wat heb ik nog niet gedaan:
- Een nieuwe Sonos gehaald om te kijken of het probleem daar in zit (duur geintje)
Als er aanvullende vragen zijn over specificatie netwerk oid, let me know.
Edit: Na nog wat zoeken op het Sonos forum, kom ik artikelen tegen die ongeveer het zelfde beschrijven, maar de laatste issues die ik daar zie dateren van jaren terug. Daarnaast hebben vrienden van mij nergens last van...
[ Voor 6% gewijzigd door Steeefie op 09-08-2017 12:53 . Reden: Kleine uitbreiding door extra inzet omtrent zoeken ]
Automatiseren kun je leren