Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Windows 10 Creators update admx files importeren (2012R2)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb een Windows Server 2012 R2 server omgeving en wil graag de Windows 10 Creators Update 1703 admx files importen in GPO om deze vervolgens te kunnen configureren. Zoals ik in artikelen heb gelezen heb ik de setup uitgevoerd (Windows_10_Creators_Update_ADMX.exe) en de files worden dan uitgepakt in C:\Program Files (x86)\Microsoft Group Policy. Deze dien je vervolgens te kopieren naar de sysvol folder van je domein op de domaincontroller (C:\Windows\SYSVOL\domain\Policies\PolicyDefinitions)

Deze heb ik gekopieerd maar ik zie vervolgens niet de nieuwe policies beschikbaar als ik GPO open.
P.S. ik heb de policydefinitions map niet vervangen maar de losse onderdelen die ontbreken gekopieerd. Of dien ik de volledige map te vervangen? Wil namelijk niet dat mijn huidige policies verloren gaan.

Wat doe ik verkeerd?

Beste antwoord (via Verwijderd op 09-08-2017 11:08)

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-11 18:39

KrazyJay

ADMX files zijn enkel templates, jouw groepsbeleid wordt niet bewaard in deze templates zelf, maar per GPO wordt er een aparte submap aangemaakt met een uniek ID per aparte GPO. Je moet dus gewoon de hele map in de %systemroot%\policyDefinitions plakken (en dus de bestaande overschrijven). Niet om elitair te doen o.i.d., maar als je dit in een professionele omgeving doet, zou ik dit niet in een live-omgeving doen gezien jouw kennisniveau op dit vlak. Er zijn zat artikelen te vinden op o.a. Technet met info hierover waaronder best practices. En sowieso, zorgen dat je backups er zijn.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-11 18:39

KrazyJay

ADMX files zijn enkel templates, jouw groepsbeleid wordt niet bewaard in deze templates zelf, maar per GPO wordt er een aparte submap aangemaakt met een uniek ID per aparte GPO. Je moet dus gewoon de hele map in de %systemroot%\policyDefinitions plakken (en dus de bestaande overschrijven). Niet om elitair te doen o.i.d., maar als je dit in een professionele omgeving doet, zou ik dit niet in een live-omgeving doen gezien jouw kennisniveau op dit vlak. Er zijn zat artikelen te vinden op o.a. Technet met info hierover waaronder best practices. En sowieso, zorgen dat je backups er zijn.

Verwijderd

Topicstarter
KrazyJay schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:56:
I.p.v. de bestaande over te slaan heb ik de hele map overschreven, werkt nu wel. bedankt!