Ik kocht online zo'n NS dagkaart bij het kruidvat, deze wil ik echter niet gebruiken.
Het kruidvat bellen leverde een verwijzing naar hun algemene (volgens mij niet rechtsgeldigde) voorwaarden.
Op de site van het kruidvat staan de voorwaarden:
Ik heb alleen de bestelling gedaan, betaald, maar de kaart nog niet verzilverd.
Het kruidvat bellen leverde een verwijzing naar hun algemene (volgens mij niet rechtsgeldigde) voorwaarden.
Op de site van het kruidvat staan de voorwaarden:
Bij de wet koop op afstand staan dit soort goederen / diensten beschreven:De vouchers waren verkrijgbaar van 17 t/m 6 augustus 2017 in alle Kruidvat filialen én waren online te bestellen op kruidvat.nl
Met het e-ticket kun je 1 dag onbeperkt reizen en is geldig voor 1 persoon op één zaterdag of zondag van 22 juli t/m 22 oktober 2017 in de 2e klas.
De voucher is geldig in treinen van NS, Arriva, Breng, Connexxion, Syntus.
Met toeslag is het e-ticket geldig in Intercity direct en op het binnenlandse traject van ICE International.
Het e-ticket is niet geldig in de Thalys.
Verplicht in- en uitchecken per vervoerder.
Omruilen of geld terug is niet mogelijk.
Kijk voor de actuele dienstregeling op www.ns.nl
Volgens mij zitten ze fout, of zie ik dat verkeerd?Op afstand afnemen van diensten
De Wet Koop op Afstand geldt niet alleen voor aankoop van producten, maar ook voor het laten verrichten van een dienst. Een dienst is bijvoorbeeld een abonnement op een Internetprovider, het laten ontwerpen van een logo of de levering van elektriciteit. Maar ook het kopen van een treinkaartje of vliegticket is een dienst, namelijk je laten vervoeren. Het kaartje is het bewijs dat je van de dienst gebruik mag maken.
Ik heb alleen de bestelling gedaan, betaald, maar de kaart nog niet verzilverd.