USB Drivers uit windows10 de INF map halen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ruyter
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-06-2018
Het betreft type HP Elitebook 8730w.
Ik heb twee identieke laptops beide onder windows 10 versie 1703 op de ene werkt alles goed, op de andere krijg ik de muis niet werkend, na wat gezoek blijkt dat op de niet werkende Laptop de USB drivers uit 2009 zijn geïnstalleerd.
Inmiddels heeft HP blijkbaar alle drivers support aan Microsoft overgedaan zodat de bewuste drivers in het update mechanisme worden onderhouden en blijkbaar op de niet werkende laptop deze oude drivers niet goed ziet.
Oplossing volgens mij is plaats in een bestand deze drivers zet ze daarna over op de niet werkende laptop en installeer ze. Bij onderzoek blijkt dat de drivers mogelijk staan in de map c:\windows\INF\usbhub. Vraag: Zit ik goed of zie ik wat over het hoofd. Voor de zekerheid maar een image back-up gemaakt zodat ik altijd terug kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Je kan ook zoiets gebruiken om je driver uit de ene, naar de andere te krijgen :)

Werkt wellicht wat gebruiksvriendelijker.

https://sourceforge.net/projects/drvback/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ruyter
Ga ik doen, eerst de Backup doen, hou je op de hoogte, zal wel maandag worden als ik er mee verder ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Heb je bij de niet werkende de update van de driver nog aangeklikt?
En anders: simpel de driver verwijderen en herstarten en dan wordt ie weer herkend.... zeker bij dit soort standaard devices als een muis.Win10 werkt perfect. daarmee..
PS: een herstelpunt of bakcup is altijd goed, dus moest je toch nog doen als je er nog niet aan toegekomen was...

Edit: gisteren bootte mijn oude windows 10 (van een andere PC met oudere hardware!!!) toch terwijl ik duidelijk in het bios e bootvolgorde aangegeven had...
Het duurde even iets langer maar het systeem werkte perfect. In die tijd dat het iets langer duurde waren alle drivers die nodig waren automatisch geïnstalleerd....

[ Voor 33% gewijzigd door route99 op 09-08-2017 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ruyter
Even verslag van de vorderingen, opvoorstel van @Anoniem: 472287 het programma gebruikt enkel bij de restore opdracht werden alle opdrachten afgekeurd zie de volgende meldingen uit het gemaakte logboek.

DriverBackup! 2.1.0.0
DESKTOP-40F6EIA Microsoft Windows 10 Pro
Microsoft Framework .NET version: v2.0.50727
Available memory: 4179300 of 6189324 Kbytes.
Process started: 11-8-2017 16:12:08

Restoration started. 94 selected devices.

Intel(R) ICH9 Family USB Universal Host Controller - 2937
Class: Universal Serial Bus-controllers
Provider: Microsoft
Version: 10.0.14393.0
Release date: 21-6-2006 00:00:00
Inf file: usbport.inf
Total files: 4

ERR: Information about devices are damaged or incorrect.

An error occurred during device processing.

Intel(R) ICH9 Family USB Universal Host Controller - 2938
Class: Universal Serial Bus-controllers
Provider: Microsoft
Version: 10.0.14393.0
Release date: 21-6-2006 00:00:00
Inf file: usbport.inf
Total files: 4

ERR: Information about devices are damaged or incorrect.

An error occurred during device processing.

====================================

Ook de adviezen van @route99 helpen niet, helaas.
Gisteravond naar een bijeenkomst van de HCC geweest en enkele knappe koppen hebben zich over het probleem gebogen, uiteindelijk bleef het probleem onverkort bestaan.

Een van de knappe koppen van de HCC heeft het systeem mee naar huis genomen om er nog wat mee te expirementeren.

Dus er is nog hoop, wordt vervolgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:39

Nogne

>.<

Kan je niet HP Softpaq draaien op je HP Elitebook 8730w? Dat is de driver update tool van HP zelf.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ruyter
Reactie op @Nogne bedankt voor de reactie echter zo slim was ik ook al en deze drivers had ik reeds als eerste optie geïnstalleerd zonder resultaat

Mogelijk is er een beperking omdat er een z.g. gewijzigde 'ower' de bestanden niet laat overschrijven.

[ Voor 26% gewijzigd door De Ruyter op 16-08-2017 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ruyter
Het werkt. De oorzaak was het gebruik van 32 bit drivers i.p.v. 64 Bit drivers.

Bedankt voor de commentaren.

De discussie kan afgesloten worden.
Pagina: 1