Beste tweakerts
Voor dat het verhaaltje begint, mijn systeem:
R5 1600x
X370 gaming 5 mobo
Alphacool eisbaer 360
Aorus gtx 1050ti g1 (tijdelijk)
16gb 3200 corsair lpx
Evga g2 750w
Rest is overbodig
Ik heb het volgende meegemaakt:
-Pc werkend in elkaar gezet
-Alles zn gangetje voordat ik begon met overklokken
-eerst via bios zonder moeite ram op 3200 gehad zonder problemen voor een week
-wachten op een betere koeler
-koeler geinstalleerd (ac eisbaer 360)
-ryzen master software geinstalleerd
-stabiel getest op 4ghz op 1.4v
Maar toen....
Ik kwam erachter dat op een of andere manier mijn ryzen pas overklokt nadat ik op toepassen heb gedrukt in ryzen master, en om dat nou elke boot te doen is ook weer wat.
*note: op dit moment na toepassen was alles stabiel.
Dus toen besloten gewoon in de bios hetzelfde in te voeren.
Maar op het moment dat ik windows in kwam, voelde alles wat trager, en inderdaad de chip had besloten zich vast te zetten op 2.2ghz. Toen ik wat verder probeerde begon de pc te bootloopen... reset knop dan maar, kwam in de bios en alles maar terug gezet naar optimized(basis dus). Uiteindelijk heb ik m weer op standaard gekregen (3.7ghz) en werkt het allemaal weer. Echter ben ik nu een beetje bang geworden om weer aan de slag te gaan met ryzen master sinds hij nu aangeef te moeten rebooten, terwijl hij dat de eerste keer niet deed, en bij de tweede keer mijn pctje in bootloop terecht kwam na het toegeven aan een reboot.
Nu is het inmiddels al 1.22 's nachts en heb ik het wel gezien voor nu.
Heeft iemand hetzelfde meegemaakt en heeft de chip alsnog werkend gekregen? Blijkbaar hebben veel mensen het 2.2ghz probleem met een 1600x...
Gelukkig weet ik dat ie iig 4ghz kan halen
Alvast bedankt!
Voor dat het verhaaltje begint, mijn systeem:
R5 1600x
X370 gaming 5 mobo
Alphacool eisbaer 360
Aorus gtx 1050ti g1 (tijdelijk)
16gb 3200 corsair lpx
Evga g2 750w
Rest is overbodig
Ik heb het volgende meegemaakt:
-Pc werkend in elkaar gezet
-Alles zn gangetje voordat ik begon met overklokken
-eerst via bios zonder moeite ram op 3200 gehad zonder problemen voor een week
-wachten op een betere koeler
-koeler geinstalleerd (ac eisbaer 360)
-ryzen master software geinstalleerd
-stabiel getest op 4ghz op 1.4v
Maar toen....
Ik kwam erachter dat op een of andere manier mijn ryzen pas overklokt nadat ik op toepassen heb gedrukt in ryzen master, en om dat nou elke boot te doen is ook weer wat.
*note: op dit moment na toepassen was alles stabiel.
Dus toen besloten gewoon in de bios hetzelfde in te voeren.
Maar op het moment dat ik windows in kwam, voelde alles wat trager, en inderdaad de chip had besloten zich vast te zetten op 2.2ghz. Toen ik wat verder probeerde begon de pc te bootloopen... reset knop dan maar, kwam in de bios en alles maar terug gezet naar optimized(basis dus). Uiteindelijk heb ik m weer op standaard gekregen (3.7ghz) en werkt het allemaal weer. Echter ben ik nu een beetje bang geworden om weer aan de slag te gaan met ryzen master sinds hij nu aangeef te moeten rebooten, terwijl hij dat de eerste keer niet deed, en bij de tweede keer mijn pctje in bootloop terecht kwam na het toegeven aan een reboot.
Nu is het inmiddels al 1.22 's nachts en heb ik het wel gezien voor nu.
Heeft iemand hetzelfde meegemaakt en heeft de chip alsnog werkend gekregen? Blijkbaar hebben veel mensen het 2.2ghz probleem met een 1600x...
Gelukkig weet ik dat ie iig 4ghz kan halen
Alvast bedankt!
Bericht ontvangen uit China