Zoekende naar een chiclet-style toetsenbord voor de desktop Overzicht Laatste deel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carl_the_cactus
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-05 12:16
Ik heb de laatste 6-7 jaar bijna exclusief op Apple's MacBook toetsenborden getypt en kan basically niet meer zonder. Nu een Ryzen gaming/workstation desktop in aankomst is ben ik op zoek naar een toetsenbord dat zo dicht mogelijk bij de Apple-feel komt. Hoge toetsen (dus mechanisch of die standaard membrane toetsenborden) typen voor geen meter, dus echt alleen chiclet (slim) toetsenborden staan nog op de kandidatenlijst. Het is echter een nachtmerrie om een beetje kwaliteit toetsenbord te vinden. Ik had bijna overwogen om Apple's eigen bedrade toetsenbord aan te schaffen, maar dat is nu verleden tijd met Magic dit, Magic dat. 2e hands zijn ze bijna net zo duur als 't origineel en net zo lastig te vinden.

Dus:

Ik zoek een?
Chiclet-style toetsenbord met een solide bouwkwaliteit, dus niet met een flexend frame en een beetje goedkoop aanvoelend plastic. Graag bedraad met numpad en een USB aansluiting voor m'n muis, en als het kan (simpele) witte toetsen verlichting. Media toetsen zijn geen must, maar ik waardeer ze zeker wel. Hetzelfde geld voor platte toetsen. Als het niet anders kan, ok, maar liever geen holle/bolle toetsen. Standaard US QWERTY indeling.

Wat is je budget?
Rond de €50-€60. €70 kan, maar alleen als het product het ook écht waard is (dan kan plastic constructie niet meer).

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb de Razer Deathstalker al verschillende keren voorbij zien komen, maar de reviews hebben het over goedkoop plastic dat erg doorbuigt, en dat haat ik met een passie, om nog niet te spreken over de Razer-tax die op het ding zit. Die valt dus weg. Voor de rest mag het een unkown/no-name brand zijn, dat interesseert me niet. Zolang het maar goed typt en solide in elkaar zit.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zoals al eerder gezegd, het toetsenbord gaat voornamelijk games zien, maar ook veel schoolwerk (3D modelleren/renderen, veel Word/Excel/PPT spul).

Ik zie graag tegemoet wat voor moois jullie allemaal kunnen vinden en aanraden. Ik begin langzaam koppijn van het zoeken te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-06 18:32

rg-mohwa

Phoe Hé

staat toch gewoon een fullsize apple keyboard met draadje in de pricewatch ?

pricewatch: Apple MB110 (Qwerty US)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carl_the_cactus
rg-mohwa schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 00:31:
staat toch gewoon een fullsize apple keyboard met draadje in de pricewatch ?

pricewatch: Apple MB110 (Qwerty US)
Hmmm, 10+ leverdagen bij de ene (dus kan je er vanuit gaan dat ze d'r niet meer zijn) en 4-5 bij de andere.

Goed dat je 'em zag, gelijk besteld voor 'ie permanent weg is.

EDIT en nu zijn ze bij alle bij weg en kreeg een mailtje van replacedirect that mn bestelling geannuleerd was omdat hij niet meer komt. Crap.

[ Voor 12% gewijzigd door carl_the_cactus op 09-08-2017 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:41
Ik ga dit ook even in de gaten houden omdat ik deze toetsenbordjes ook heel fijn vind typen door een wat kortere travel.
Echter wil ik geen Appel-toetsenbord, ik wil gewoon Windows-knopjes :P

Zelf heb ik gezien dat Razer de Deathstalker heeft, maar daarbij hoort waarschijnlijk ook Razer-bouwkwaliteit... sowieso mag het van mij wat 'zakelijker'.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:34

ThunderNet

Flits!

Ik heb gisteren toevallig een Cherry Stream 3.0 besteld. Jarenlang Apple tobo's gekocht, maar ik vind ze nu gewoon te duur worden.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carl_the_cactus
Ok, dus in de link die rg-mohwa gaf is hij nu ook permanent foetsie. Heeft iemand nog suggesties of plekken waar ze wel te vinden zijn, of een even goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Ik had ooit deze:

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/iqmore.tw/pic/benqA800/big/benqA800_big_01.JPG

Die had chiclets en typte verdomd fijn.

Voor wat ik nu kan vinden: https://www.banggood.com/...-991103.html?rmmds=search

Maar die ziet er eerlijk gezegd niet heel stevig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

carl_the_cactus schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:59:
[...]

Hmmm, 10+ leverdagen bij de ene (dus kan je er vanuit gaan dat ze d'r niet meer zijn) en 4-5 bij de andere.

Goed dat je 'em zag, gelijk besteld voor 'ie permanent weg is.

EDIT en nu zijn ze bij alle bij weg en kreeg een mailtje van replacedirect that mn bestelling geannuleerd was omdat hij niet meer komt. Crap.
Ik bestel die dingen vrij regelmatig bij Apple en meestal zijn ze daar binnen een dag leverbaar. Zijn wel schreeuwend duur voor wat je krijgt vind ik zelf bij Apple, maar die dingen zijn volgens mij nog zonder problemen leverbaar.

Moet ik wel zeggen dat ik ze vorige maand via Apple zakelijk heb besteld, misschien dat dat anders is (of ik heb net geluk gehad). Als ze niet meer leverbaar zijn is dat ruk, die dingen sneuvelen nog al eens, en zo gek veel heb ik er niet meer.

[ Voor 15% gewijzigd door TERW_DAN op 09-08-2017 23:59 ]

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-06 18:58
Persoonlijk ben ik zelf erg tevreden over dit logitec toetsenbord
pricewatch: Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty)

Bij is bedraad heeft verlichting typt erg fijn ook voor langere stukken tekst
Heeft een fullsize numpad hij heeft alleen geen USB aansluiting voor je muis.
En hij is ook nog goed betaalbaar

• carl_the_cactus
Wel, ik dank u allen voor de hulp, heb uiteindelijk een Logitech K280e in de bestelling gedaan. Is een stukkie goedkoper maar de reviews die ik tegenkwam (zowel hier als elders) waren top voor het ding, dus we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoobishPro
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-11-2024
@carl_the_cactus wat is het geworden? Hoe beviel de k280e? Heb je een ander goed alternatief gevonden?

Ik zit zelf in eenzelfde soort situatie (ben geen apple gebruiker maar vind de keyboards fijn) en heb ook al ooit op tweakers gepost. Uiteindelijk teruggegaan naar mijn Rapoo wireless keyboard (aluminium frame, typt letterlijk exact hetzelfde als een apple keyboard) maar deze hadden continu problemen met het wireless signaal en de touch buttons gingen continu uit zichzelf af dus daar wil ik niet een 3e van aanschaffen. Heb ze bruut in de prullenbak gesmeten en nooit meer teruggekeken.

Anyway, nu ben ik al een half jaar op zoek naar wat fijns en ik heb nog niets gevonden. Alle mooie opties zijn uitverkocht of zo schaars dat ze absurd gestegen zijn in de prijzen... Vandaar ook een reactie op zo'n oud topic; Heb jij wél succes gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carl_the_cactus
NoobishPro schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 08:03:
@carl_the_cactus wat is het geworden? Hoe beviel de k280e? Heb je een ander goed alternatief gevonden?

Ik zit zelf in eenzelfde soort situatie (ben geen apple gebruiker maar vind de keyboards fijn) en heb ook al ooit op tweakers gepost. Uiteindelijk teruggegaan naar mijn Rapoo wireless keyboard (aluminium frame, typt letterlijk exact hetzelfde als een apple keyboard) maar deze hadden continu problemen met het wireless signaal en de touch buttons gingen continu uit zichzelf af dus daar wil ik niet een 3e van aanschaffen. Heb ze bruut in de prullenbak gesmeten en nooit meer teruggekeken.

Anyway, nu ben ik al een half jaar op zoek naar wat fijns en ik heb nog niets gevonden. Alle mooie opties zijn uitverkocht of zo schaars dat ze absurd gestegen zijn in de prijzen... Vandaar ook een reactie op zo'n oud topic; Heb jij wél succes gehad?
Ik vind 'em goed typen. Stabiele toetsen, stug frame, ik kan er goed mee overweg. Dropt ook geen inputs tijdens het gamen. Inmiddels bijna 2 jaar later en hij bevalt me nog steeds :)
Pagina: 1