Verwijderen review Ofthewall

Pagina: 1
Acties:
  • 699 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo008
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-09 20:35
Persoon stuurt bericht met of ik akkoord ga met 60 euro inclusief verzenden
Ik stuur bericht terug dat ik akkoord ga en geef mijn gegevens
Daarna geeft persoon een smoes en haakt af
Ik reserveer voor hem waarbij ik een ander geinteresseerde zeg dat ik met iemand anders deal heb
Ik laat terechte feedback achter dat persoon niet afspraken nakomt
Nu plaatst persoon bij mij een slechte review uit wraak
In mijn ogen is hij de schuldige
Graag zijn review wissen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ofthewall
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-03 12:23
Ik heb de review geplaats om de slechte recensie bij mij te toe te lichten en de andere kant van het verhaal te laten zien. Ik leg deze persoon via dm uit waarom ik de kaart niet wil, persoon noemt het een smoes. Ik vraag hem op een vriendelijke manier zijn review te verwijderen of aan te passen en leg de situatie uit. Waarop ik word uitgelachen en hij zegt dat ik smoesjes heb. Op zijn minst klopt de review die Rambo008 bij mij heeft geplaats niet.

Volgens mij is het ook de bedoeling dat je er eerst samen uit probeert te komen via de dm en daarna een verzoek plaatst op het forum. Ik heb geprobeerd om er samen uit te komen via de dm, daar word ik echter onbetrouwbaar genoemd en uitgemaakt voor Tokkie.

[ Voor 27% gewijzigd door Ofthewall op 08-08-2017 23:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-09 23:42
@Ofthewall ik mag niet bemoeien in zaken waar ik geen deel van uit maak.. maar verbintenissenrecht is van toepassing op tweakers.
Er is een schriftelijke overeenkomst en die is dus niet eenzijdig te ontbinden. Rambo kan je zelfs via een gerechtelijke procedure aansprakelijk stellen als je je ook niet aan een eventuele ingebrekstelling houd.

toevoeging:
Beoordeling van Ofthewall:
Punt 1: Feitelijk gezien heb ik geen deal met deze persoon gemaakt, ik heb enkel de vraag gesteld of hij met een bepaald bedrag inclusief verzendkosten akkoord zou kunnen gaan. Hij heeft toen gezegd "deal".
Punt 1: Feitelijk gezien heb je een overeenkomst met meneer. Jij bied hem schriftelijk een voorstel aan waar hij akkoord mee gaat. De overeenkomst is hiermee tot stand gebracht.
Beoordeling van Ofthewall:
Punt 2: Ik heb bij deze persoon dezelfde dag, welliswaar in de avond i.v.m. werk aangegeven dat ik de advertentie verkeerd heb gelezen (ik dacht dat het om een 7950 ging). Hierbij heb ik mijn excuses aangeboden voor het ongemak.
Punt 2: Hiermee geef je aan dat de fout niet bij de verkoper ligt. Dit geeft je dus niet het recht om de overeenkomst eenzijdig te ontbinden. Gezien hoe dit topic loopt is Rambo niet akkoord gegaan met een excuus. Wat te begrijpen is omdat hij een andere verkoopkans mis heeft gelopen hierdoor. Een ingebrekestelling is hierbij dus ook op zijn plaats.

[ Voor 89% gewijzigd door 7Sins op 09-08-2017 10:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ofthewall
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-03 12:23
Waarom bemoei jij je er dan toch mee? :)
Ik vind het prima als Rambo zich geroepen voelt om een negatieve review te plaatsen ook al vind ik dat zeer overdreven. Het is alsof ik een misdrijf heb begaan. Ik heb hem op de avond zelf netjes verteld waarom ik er vanaf wil zien.

Als hij echter een slechte recensie wilt schrijven moet hij wel een goed beeld schetsen van de situatie. En mij dus niet afschilderen als een leugenaar die smoesjes verteld. En 1 ster voor communicatie geven. Ik ben ten allen tijde vriendelijk gebleven, heb respect getoond en de dag zelf laten weten dat ik van de koop af zie. Ik snap dat het juridisch gezien vast in zijn voordeel zal uitvallen. Ik denk dan kom op we zijn volwassen mensen, is dit echt nodig? Omdat iemand een foutje maakt en een advertentie verkeerd leest? Is dat de definitie van onbetrouwbaar?

De beste oplossing lijkt mij om beide reviews te verwijderen.

• Rambo008
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-09 20:35
Meer smoesjes aub
Kan een mod dit nu rechtzetten ?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-10 20:07

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Beide reviews zijn verwijderd. Er was geen overeenkomst

Rambo008: Dat jij je gegevens al gegeven hebt wilt niet zeggen dat er sprake is van een overeenkomst. Je stelt zelfs nog de vraag "Is de deal rond?" dus je was er zelf niet eens zeker van dat er al een overeenkomst was. Daarop krijg je dan de reactie dat ie de advertentie verkeerd gelezen heeft, dat jij dat een smoesje vindt is jouw interpretatie, iedereen kan wel eens wat verkeerd lezen.

@7Sins Je weet dat je je er niet mee moet bemoeien, doe dat dan ook niet. Jij kunt de DM's niet bekijken en bepalen of er wel/geen overeenkomst was.

[ Voor 14% gewijzigd door FlipFluitketel op 10-08-2017 12:36 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.