Verzekeren auto op chassisnummer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteV1986
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-11-2024
Zojuist heb ik een auto laten importeren vanuit België. Vandaag is deze in Nederland aangekomen (middels autotransporter) en naar locatie gebracht. Echter heb ik nu nog geen verzekering voor deze auto in de periode dat deze geen kenteken heeft.

De auto is nu gestald op een afgesloten terrein in de buitenlucht (privé terrein). Echter ben ik nu bang dat ik geen enkele vorm van verzekering heb bij een mogelijke diefstal.

Zie ik iets over het hoofd, of is mijn auto inderdaad niet gedekt onder een verzekering? In dat laatste geval hebben mensen hier mogelijk ervaring met tijdelijke verzekeringen welke op chassisnummer kunnen worden afgesloten welke diefstal dekken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

En dit kon je nog niet eerder uitzoeken? google , bellen met een verzekeraar etc?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:10
In principe kan het niet. Verzekering op chassisnummer is vaak maximaal een week of 2, bij sommige verzekeraars maar een dag en dan zit er minimale verzekering op. Het is ook de bedoeling dat je zo snel mogelijk naar het RDW gaat. Daar is een dergelijke verzekering ook voor bedoeld, de rit naar het RDW station.

Maar zoals gezegd; wat zei de verzekeraar of je tussenpersoon?

[ Voor 9% gewijzigd door TheBrut3 op 08-08-2017 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:36
Zelf in 2012 een auto op chassisnummer tijdelijk verzekerd bij Diks Verzekeringen. Was toen €100,- voor enkele dagen, prijzig grapje in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-05 15:51

mark-k

AKA markkNL

Als je geen verzekering hebt afgesloten is hij sowieso niet verzekerd nee dus dat was een beetje een gekke vraag. Je kunt gewoon eens bellen met een verzekeraar en vragen of hij alvast in de verzekering kan tegen diefstal. Genoeg geschorste voertuigen die wel de diefstal dekking houden tijdens de schorsing dus ik zou niet weten waarom dat bij een ongekentekend voertuig niet zou kunnen.

Nog n voorbeeld, een circuitmotor kun je ook tegen diefstal verzekeren, zelfde schuitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteV1986
Eerder had ik vernomen dat het voor een auto wel mogelijk was een tijdelijke verzekering af te sluiten (via een contact welke vaker auto's importeert). Dat blijkt ook wel zo te zijn, echter enkel WA verzekerd, dus zonder diefstal dekking.

De rit naar RDW is al gemaakt. Echter eerst moet nog de BPM worden berekend en betaald alvorens ik van RDW een kenteken kan krijgen.

De bekende verzekeraars welke ik heb geraadpleegd geven aan enkel te verzekeren op kenteken, niet op chassisnummer. Om die reden ben ik dus verder op zoek.

@Erwin Diks had ik inderdaad ook gevonden, echter is enkel WA
@mark-k Dank voor de tip zal met die expliciete vraag morgen ook even rondbellen om te kijken of er daarin wellicht iets mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:43
Kijk even of dit onder je inboedelverzekering kan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-04 21:37

bord4kop

maximaal 100KB!

Het zal inmiddels wel opgelost zijn, maar hierbij:

Inderdaad alleen WA heb je dus niet veel aan (en erg duur). En geldt alleen als je ermee kan rijden, hetgeen dus niet mag met buitenlands of zonder kenteken.
Tijdens de rit naar RDW heb je wel een kenteken ;) Maar helaas werken niet alle verzekeraars mee.

Onder de inboedelverzekering laten vallen werkt ook niet helaas. Dan moet je eerst een taxatie laten doen en wederom:
Maar helaas werken niet alle verzekeraars mee.
Het is een rare zaak dat je zoiets duurs niet kan verzekeren.

Als je een bevriende garage hebt zou je hem daar kunnen stallen in overleg (en waarschijnlijk tegen vergoeding).

[ Voor 9% gewijzigd door bord4kop op 14-08-2017 07:06 ]

| Security Management |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SteV1986
Ter info, het probleem is inderdaad inmiddels verholpen door de auto in een garage aan huis te stallen waar deze ook beter bewaakt staat. Alle navraag die ik heb gedaan op diverse plekken heeft geleerd dat het vrijwel onmogelijk is een auto tegen diefstal te verzekeren.
De enige optie die ik heb gevonden, mocht dat nog voor iemand in de toekomst interessant zijn, liep via Sportwagenpolis. Wel met een prijskaartje van 160 euro per maand voor een All-risk verzekering welke verplicht voor de duur van 1 jaar moest worden afgenomen.

Echter blijf ik het inderdaad wel vreemd vinden dat er geen mogelijkheid is om een auto nog op chassisnummer te verzekeren, echter wanneer ik over enkele dagen een kenteken heb de verzekeraars spreekwoordelijk in de rij staan...
Pagina: 1