Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• ralphioli
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-09 15:10
Mijn vraag
Ik heb een specifiek album dat niet goed wordt weergegeven in Google Play Music. De ID3 tags en tijd staat namelijk niet bij de nummers. Op mijn pc, in foobar2000, worden deze nummers wel goed weergegeven. Ook VLC op mijn telefoon laat het wel goed zien.

Afbeeldingslocatie: http://files.ralphdreijer.nl/gpm/thumbnails/playmusic.png
Dit is hoe Google Play het album laat zien

Afbeeldingslocatie: http://files.ralphdreijer.nl/gpm/thumbnails/foobar.png
Dit is het album zoals hij op mijn sd kaart staat, maar dan in foobar2000.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een Moto G5 Plus, met Android 7.0. Ik ben niet geroot en gebruik geen custom rom. Ik heb de nieuwste versie van Play Music. Op mijn pc draait foobar2000.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
* Muziek opnieuw naar SD kaart kopiëren
* De muziek in foobar2000 opnieuw converteren naar mp3 (origineel is namelijk lossless)
* Verschillende apps die beweren ID3 tags te fixen
* Gegevens verwijderen/cachegeheugen wissen van Play Music.

Beste antwoord (via ralphioli op 09-08-2017 00:12)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Het is lang geleden dat ik me intensief heb beziggehouden met tagging van mp3 files, maar wat ik me van destijds herinner was dat er id3v1 en id3v2.x tags zijn, die tegelijkertijd in een bestand aanwezig kunnen zijn.
Ik gebruikte destijds Tag&Rename.(30 day trial versie)
Installeer dat eens en bekijk de id3 tags nauwkeurig, misschien vind je de oorzaak van je probleem.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Het is lang geleden dat ik me intensief heb beziggehouden met tagging van mp3 files, maar wat ik me van destijds herinner was dat er id3v1 en id3v2.x tags zijn, die tegelijkertijd in een bestand aanwezig kunnen zijn.
Installeer dat eens en bekijk de id3 tags nauwkeurig, misschien vind je de oorzaak van je probleem.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Er is ook foobar2000 voor android, die gebruik ik als het om muziek gaat buiten Spotify om. Fijne app.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• ralphioli
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-09 15:10
Henk007 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:41:
Dankjewel! Hoewel ik met dit programma niet kon vinden welke id3-versie werd gebruikt, viel me wel iets anders op, namelijk dat de album art een relatief groot bestand was in vergelijking met andere albums (bijna 2x zo groot). Ik heb deze vervangen, de nieuwe versie op mijn telefoon gezet, en spontaan werkt het.

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 18:39
ralphioli schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 00:12:
[...]

Dankjewel! Hoewel ik met dit programma niet kon vinden welke id3-versie werd gebruikt, viel me wel iets anders op, namelijk dat de album art een relatief groot bestand was in vergelijking met andere albums (bijna 2x zo groot). Ik heb deze vervangen, de nieuwe versie op mijn telefoon gezet, en spontaan werkt het.
Hier ben ik ook een aantal keer tegen aan gelopen. In mijn geval gebeurt dit bij alle MP3's met artwork groter dan 1MB.

Voor bewerken van ID3 tags gebruik ik MP3tag (http://www.mp3tag.de/en/). Erg fijn programma.