-
[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 604938 op 29-01-2019 08:33 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Raketje op 08-08-2017 23:03 ]
Hier ook een tevreden CI+ gebruiker, ik weet niet welke TV je hebt maar bij veel tv's kun je wel een kleine HDD aansluiten zodat je kunt pauzeren en opnemen.Anoniem: 604938 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:26:
Ik ben aan het oriënteren voor een TV (en internet) pakket. Er zijn veel verhalen te horen over trage settopboxes. CI modules worden dan vaak aangehaald als oplossing. Vandaar mijn vragen:
1) Zijn de nieuwe settopboxes goed of is het probleem met traag opstarten en kanalen switchen nog steeds inherent aan de techniek?
2) Zijn er settopboxes (van providers) die erbovenuit springen als het om slechte ervaringen gaat?
3) Is een CI module een volwaardige oplossing voor dit probleem en de meerprijs van Ziggo waard?
Wij hebben alleen behoefte aan basis tv zenders. Opnemen en pauzeren is een leuke extra, maar verre van noodzakelijk.
Everything is better with Bluetooth
[ Voor 17% gewijzigd door OosterF op 09-08-2017 10:39 ]
[ Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 14:59 . Reden: Leeg ivm privacy ]
Ik heb een oudere samsung tv. Deze kan icm met een Ci module zelfs openemen! Usb er in en ik kan het beeld op pauze zetten, terug spoelen en volgens een schema opnemen. Super handig !Fuwor schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:37:
3) Als je alleen TV kijkt en niet opneemt o.i.d. is een CI+ module uitermate geschikt!
Ik heb trouwens laatst mijn abonnement gewijzigd en daar kon ik wel een CI+ module kiezen in plaats van de Mediabox (zonder bij te betalen), kan dit toevallig ook niet als je telefonisch of in een lokale winkel een abo afsluit?
[afbeelding]
Om bovenstaande reden beveel ik de CI module aan (al moet je de besparing a.d.h.v. je eigen verwachte verbruik zelf even narekenen). Ik weet niet welke ziggo box je op het oog hebt, maar hieronder het verbruik van de xl. https://www.ziggo.nl/klan...rgieverbruik-en-stand-by/Twam schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:25:
het scheelt aan stroomverbruik ook gewoon nog best aardig, tov de Horizon-boxen. Ik meen dat die dingen ingeschakeld 50-60 W verbruiken, standby iets van 20 W (en vanaf 0 opstarten duurt tamelijk lang, dus helemaal uit is ook niks). Zit je toch al snel op €75-100,- per jaar besparing, terwijl zo'n box voor mij niks aan features toevoegt dat m'n TV niet prima zelf kan.
Klopt! Kan hier op de LG OLED ook en werkt gewoon goed. Je kan alleen niet iets opnemen terwijl je iets anders kijkt.r.reus schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:57:
[...]
Ik heb een oudere samsung tv. Deze kan icm met een Ci module zelfs openemen! Usb er in en ik kan het beeld op pauze zetten, terug spoelen en volgens een schema opnemen. Super handig !
Inderdaad! Wat ik wel een sterk pluspunt vindt is dat je wel kan zeggen: neem dit programma op die dag op. en dan neemt de tv op terwijl die uitstaat, Geweldig!Fuwor schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:48:
[...]
Klopt! Kan hier op de LG OLED ook en werkt gewoon goed. Je kan alleen niet iets opnemen terwijl je iets anders kijkt.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
[ Voor 50% gewijzigd door sdk1985 op 09-08-2017 14:17 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ik heb ooit wel eens zitten timen tussen een LE40C750 met SMiT module en een C7140. Er was voor de versleutelde zenders geen significant verschil in tijd tussen de zender selecteren en totdat er beeld verscheen. Voor de onversleutelde SD-zenders (zoals de regionale omroepen) was de TV beduidend sneller.sdk1985 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:12:
Een CI+ module geeft meer problemen en wisselt erg traag van zender (trage interface vanuit de standaard).
Een settop box is een stuk vlotter
Mijn CI+ (heb zowel Smith als Quantis) doet 4 seconde per zender, de genoemde Humax doet er AFAIK minder dan een seconde over (zit nu weer in de doos).hcQd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:31:
[...]
Ik heb ooit wel eens zitten timen tussen een LE40C750 met SMiT module en een C7140. Er was voor de versleutelde zenders geen significant verschil in tijd tussen de zender selecteren en totdat er beeld verscheen. Voor de onversleutelde SD-zenders (zoals de regionale omroepen) was de TV beduidend sneller.
Op de site van Ziggo (https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus/) kun je je postcode/huisnummer invoeren om te checken of je interactieve diensten kunt gebruiken.MartijnAbel schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:26:
Niet helemaal doorgelezen, dus misschien heeft iemand al het antwoord gegeven: bij Ziggo werkt een CI+ module niet met de interactieve diensten als je in oud UPC gebied zit. Zit je in Ziggo gebied, dan werkt dat wel.
From DEC to Dragon.
Ik heb ook een humax gehad en die was idd sneller met zappen en EPG maar geen ruimte meer voor dus over gegaan naar de CI+, even wennen maar wel goed te doen.sdk1985 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:34:
[...]
Mijn CI+ (heb zowel Smith als Quantis) doet 4 seconde per zender, de genoemde Humax doet er AFAIK minder dan een seconde over (zit nu weer in de doos).
Klopt, ik heb zowel 1.2 als 1.3 maar de 1.2 werkt niet in alle televisies hier.MsG schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:25:
En kijk ook even kritisch welke CI+ versie je televisie heeft danwel vereist, je hebt namelijk soms dat bepaalde televisies een bepaalde versie van een CI+ module afdwingt. Zo heb ik nog een 1.2 (dacht ik) maar schijnt deze module niet per sé in veel nieuwere tv's te werken.
Wij hebben thuis een oude Humax (het model met opnamefunctie). Gekocht in de kringloop voor € 15,00 en werkt nu al een jaar uitstekend - en een flinke besparing ten opzichte van een "extra" box á € 5,00 per maand. Ze staan standaard talrijk opgestapeld in de kringloop. Het opstarten kost wel even tijd, maar bij het zappen heb ik dat eigenlijk nooit bewust gemerkt.Anoniem: 604938 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:26:
1) Zijn de nieuwe settopboxes goed of is het probleem met traag opstarten en kanalen switchen nog steeds inherent aan de techniek?
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Dan zou ik eens kijken of je een on demand optie hebt, of via Movies en Series/MyPrime een film kunt bekijken. Lijkt mij stug namelijk dat je dat lukt in oud UPC gebiedDinmi schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:35:
[...]
Op de site van Ziggo (https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus/) kun je je postcode/huisnummer invoeren om te checken of je interactieve diensten kunt gebruiken.
Ik zit in oud UPC-gebied en kan met de CI+ gewoon gebruik maken van die diensten (volgens de site dan ;-)).
En wat mij betreft ook totaal onacceptabel. Dat is een dikke 7% van mijn gehele stroomverbruik per jaar, nee dank je...mcmd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:17:
Heeft ziggo wel setup boxen in het assortiment die wel weinig gebruiken? Een gemiddeld verbruik boven de 20 W is bizar veel (> 180 KWh op jaarbasis)
Ligt dat niet aan je televisie zelf? Mijn LG met Smit module gaat gewoon net zo snel of misschien wel sneller door de zenders heen dan zo'n ellendige Humax. En problemen ken ik ook niet met dat ding.sdk1985 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:12:
Een CI+ module geeft meer problemen en wisselt erg traag van zender (trage interface vanuit de standaard).
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Ik heb ook een LG met Smit module maar de Humax 5050c die ik hier voor had was toch echt wel sneller met zappen.Metalfreak schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:10:
Ligt dat niet aan je televisie zelf? Mijn LG met Smit module gaat gewoon net zo snel of misschien wel sneller door de zenders heen dan zo'n ellendige Humax. En problemen ken ik ook niet met dat ding.
Dit, tv-snelheid scheelt nogal. Mijn Sony (40W705C, uit m'n hoofd) met Smit-module zapt echt met circa seconde van ene naar andere zender, ongeacht of dat opeenvolgend of vanuit programmagids is (sowieso maar 1 tuner). Stuk vlotter dan de Humax die m'n moeder had staan, tot die ook aan de CI+-module ging.Metalfreak schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:10:
[...]
Ligt dat niet aan je televisie zelf? Mijn LG met Smit module gaat gewoon net zo snel of misschien wel sneller door de zenders heen dan zo'n ellendige Humax. En problemen ken ik ook niet met dat ding.
Zo ver ik heb begrepen is de CI+ interface gewoon niet zo snel en is dat de technische verklaring waarom externe decoders sneller kunnen schakelen dan wanneer gebruik wordt gemaakt van een CI+ module.Metalfreak schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:10:
[...]
En wat mij betreft ook totaal onacceptabel. Dat is een dikke 7% van mijn gehele stroomverbruik per jaar, nee dank je...
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 09-08-2017 17:27 ]
[ Voor 6% gewijzigd door LocK_Out op 09-08-2017 19:36 ]
Inmiddels aan de CI+-module. Mijn pakket heb ik aangepast naar Start en heb daar dus sowieso geen On Demand of Movies & Series, kan dat nu dus niet meer testen.MartijnAbel schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:04:
[...]
Dan zou ik eens kijken of je een on demand optie hebt, of via Movies en Series/MyPrime een film kunt bekijken. Lijkt mij stug namelijk dat je dat lukt in oud UPC gebied
[ Voor 11% gewijzigd door Dinmi op 26-09-2017 14:36 . Reden: Tekstaanpassing ]
From DEC to Dragon.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq