Is de meerprijs een CI module waard?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 604938

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 604938 op 29-01-2019 08:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:26
3) Als je alleen TV kijkt en niet opneemt o.i.d. is een CI+ module uitermate geschikt!

Ik heb trouwens laatst mijn abonnement gewijzigd en daar kon ik wel een CI+ module kiezen in plaats van de Mediabox (zonder bij te betalen), kan dit toevallig ook niet als je telefonisch of in een lokale winkel een abo afsluit?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/98pntGCm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raketje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-06 21:53
Ik raad een ci+ module aan.
Bij ziggo werkt de setup box de ene keer prima en dan weer weken lang niet ,gelukkig werken de TV zenders wel bijna altijd (maarjaa on demand of zelfs de tv gids vaak niet) . Je kan dan contact opnemen met de helpdesk die je prima te woord staat en zelfs nieuwe kabels, connectors een nieuwe box of wandcontactdoos opstuurt. Maarja nieuwe firmware versies voor de box worden wat vaak uitgerolt en dan werkt het meestal gewoon weer niet.
De fan van de box is ook niet bepaald stil.

Ik heb verder nooit een probleem met ziggo , het internet is echt perfekt ; maarja die baggerboxen (zoals die hier in huis heten) krijgen ze zeer spoedig terug ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door Raketje op 08-08-2017 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:43
Als je een module neemt ipv een box dan is er geen meerprijs. Verder maakt het qua zappen weinig uit, je zult moeten wachten op de juiste codeword voor de decryptie, en vervolgens op een keyframe. Zeker met H.264 kan dat laatste een paar seconde duren. Alleen de Horizon zapt sneller als je lineair door de lijst gaat omdat deze een extra tuner hiervoor gebruikt, ga je naar een willekeurige zender is er geen winst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:10
Ik gebruik het basispakket "Kabeltelevisie" via m'n digitale tuner. Zapt niet zo snel als analoog maar beeld is natuurlijk beter.
Als je dat nog niet gedaan hebt zou je je tv eerst in kunnen stellen om digitaal te ontvangen. Dan heb je een idee hoe snel je tv is. Je TV moet overigens CI+ ondersteunen, CI is al te oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:08
Anoniem: 604938 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:26:
Ik ben aan het oriënteren voor een TV (en internet) pakket. Er zijn veel verhalen te horen over trage settopboxes. CI modules worden dan vaak aangehaald als oplossing. Vandaar mijn vragen:

1) Zijn de nieuwe settopboxes goed of is het probleem met traag opstarten en kanalen switchen nog steeds inherent aan de techniek?

2) Zijn er settopboxes (van providers) die erbovenuit springen als het om slechte ervaringen gaat?

3) Is een CI module een volwaardige oplossing voor dit probleem en de meerprijs van Ziggo waard?

Wij hebben alleen behoefte aan basis tv zenders. Opnemen en pauzeren is een leuke extra, maar verre van noodzakelijk.
Hier ook een tevreden CI+ gebruiker, ik weet niet welke TV je hebt maar bij veel tv's kun je wel een kleine HDD aansluiten zodat je kunt pauzeren en opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Volgens mij hebben de meeste tv's 1 tuner, dus als je tv kan opnemen (meestal via USB naar stick of hdd), kan je niet een ander kanaal opnemen terwijl je tv kijkt. Dit geldt overigens ook voor een aantal boxen die ziggo levert, dat ze maar 1 tuner hebben.

Er waren veel issues met de horizon box, geen idee of dat nog zo is.

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:30
Ik heb op dit moment een settopbox van KPN, en heb hiervoor een CI+ module gehad bij Ziggo. De CI+ module is fijn aangezien je geen extra afstandsbediening nodig hebt, en dat er geen extra "vervuiling" is op je tv-meubel. In alle andere opzichten wint echter de KPN settopbox het van de CI+. De box is vele malen sneller dan mijn CI+, en veel geavanceerder. Denk aan bv. aan Begingemist en opnemen. Een CI+ werkt prima, maar nu ik de KPN settopbox heb zou ik echt niet meer terugwillen.

Edit: @iVoidstep, ik maak gebruik van de Arris VIP2952V2 van KPN. Ik noemde dit niet specifiek aangezien de HMB 2260 exact hetzelfde werkt. Behalve de behuizing zijn er geen verschillen tussen beide boxen.

[ Voor 17% gewijzigd door OosterF op 09-08-2017 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVoidstep
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-03 17:51
Je hebt het over een box. De mediabox, Humax 5300. Mediabox XL (Horizon) Welke nu geleverd worden door Ziggo. Je hebt ook nog de Arris VIP2952V2 of de HMB 2260 van KPN. Als we hier iets specifieker in kunnen zijn weten we natuurlijk ook welke beter werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:11
Ik heb bij mijn Ziggo-abonnement ook de CI+-optie gekozen, deels omdat ik geen gedoe met extra afstandsbedieningen en apparaten wilde, deels omdat ik losse box gewoon zonde vond qua stroomverbruik.

Ik hoopte oorspronkelijk m'n TV aan de muur te hangen, dan is minder kabels en gedoe beter (bleek wel een heel zwak gipswandje te zijn, though), maar het scheelt aan stroomverbruik ook gewoon nog best aardig, tov de Horizon-boxen. Ik meen dat die dingen ingeschakeld 50-60 W verbruiken, standby iets van 20 W (en vanaf 0 opstarten duurt tamelijk lang, dus helemaal uit is ook niks). Zit je toch al snel op €75-100,- per jaar besparing, terwijl zo'n box voor mij niks aan features toevoegt dat m'n TV niet prima zelf kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 14:59 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-06 09:44

Managelorian

“This is the workflow.”

Zoals Twam ook al aangeeft kan het standby stroomverbruik van een settopbox behoorlijk oplopen. Zo verbruikt een Mediabox XL 38W in de standby modus waarbij 'ie 'slechts' enkele seconden nodig heeft om wakker te worden. Dit kost op jaarbasis dus ongeveer EUR75. Dit is voor mij een belangrijke reden om voor Ziggo te gaan i.c.m. CI+ module.

Daarnaast hou ik niet van extra afstandsbedieningen en kabels, dus ook dat is een voordeel met CI+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reus
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01:24
Fuwor schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:37:
3) Als je alleen TV kijkt en niet opneemt o.i.d. is een CI+ module uitermate geschikt!

Ik heb trouwens laatst mijn abonnement gewijzigd en daar kon ik wel een CI+ module kiezen in plaats van de Mediabox (zonder bij te betalen), kan dit toevallig ook niet als je telefonisch of in een lokale winkel een abo afsluit?
[afbeelding]
Ik heb een oudere samsung tv. Deze kan icm met een Ci module zelfs openemen! Usb er in en ik kan het beeld op pauze zetten, terug spoelen en volgens een schema opnemen. Super handig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Great-Force
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-06 16:56
Ik heb zelf nog een oude mediabox uit het instapabonnement, de Humax 5xxx (typenummer weet ik niet uit mijn hoofd), deze werkt nog wel heel fijn en is lekker snel. Je kan er zelf een externe harde schijf op aansluiten en dan kan je ook opnemen en pauzeren. Interactief en on-demand zitten hier ook op. Het nadeel is wel, je kan maar 1 kanaal kijken/opnemen, omdat er maar 1 tuner in zit. Deze mediaboxen zijn ook nog genoeg verkrijgbaar in de V&A, ook met dubbele tuners voor gelijktijdig opnemen/kijken van 2 kanalen.

CI+ heb ik ook een tijdje gehad, werkt erg fijn en heeft afhankelijk van je tv ook on-demand, maar hierbij mistte ik het opnemen. Zoals r.reus zegt, er zijn tv's die ook kunnen opnemen, maar dit zal je in de handleiding moeten nakijken. Mijn tv kan het in ieder geval niet.

De Horizon box van Ziggo vind ik persoonlijk nog een drama, deze is ook heel snel terug in de doos gegaan en heb de Humax terug gezet. Ziggo is bezig met een nieuwere versie, maar de huidige is matig. Wordt warm (dus een open tv meubel is aan te raden) en de interface voelt sloom aan (soms input/animatie lag). Het voordeel van de Horizon box is wel, dat deze middels IP-tv werkt via Coax (het is tevens een modem en werd bij UPC ook ingezet als modem/router/mediabox). Dit betekent dat je 6 zenders tegelijkertijd kan opnemen, handig bij overlappende programma's.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, feedback met nieuwe ervaringen van de Horizonbox is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 06:28

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Als het je vooral om de basis zenders gaat, is het bij Ziggo sowieso niet meer nodig om een smartcard, settopbox of CI module te hebben. Meer betalen dan alleen het basis abo is dus onnodig tenzij je in HD wil kijken of gebruik wil maken van de on demand diensten.

Zie https://www.ziggo.nl/klan...-tv/kijken-zonder-kastje/

Je krijgt de meeste zenders niet in HD, maar wel digitaal. Voor de basis zenders is dat prima te doen. Je bent natuurlijk wel een geschikte TV nodig met een DVB-C tuner, maar iedere moderne TV heeft die wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_r86
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-06 12:06
Twam schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:25:
het scheelt aan stroomverbruik ook gewoon nog best aardig, tov de Horizon-boxen. Ik meen dat die dingen ingeschakeld 50-60 W verbruiken, standby iets van 20 W (en vanaf 0 opstarten duurt tamelijk lang, dus helemaal uit is ook niks). Zit je toch al snel op €75-100,- per jaar besparing, terwijl zo'n box voor mij niks aan features toevoegt dat m'n TV niet prima zelf kan.
Om bovenstaande reden beveel ik de CI module aan (al moet je de besparing a.d.h.v. je eigen verwachte verbruik zelf even narekenen). Ik weet niet welke ziggo box je op het oog hebt, maar hieronder het verbruik van de xl. https://www.ziggo.nl/klan...rgieverbruik-en-stand-by/
Aan Maximaal 59 Watt
Stand-by Hoog (actief) 56 Watt
Stand-by Hoog (passief) 38,3 Watt
Stand-by Midden 27,5 Watt
Stand-by Eco <0,5 Watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:26
r.reus schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:57:
[...]

Ik heb een oudere samsung tv. Deze kan icm met een Ci module zelfs openemen! Usb er in en ik kan het beeld op pauze zetten, terug spoelen en volgens een schema opnemen. Super handig !
Klopt! Kan hier op de LG OLED ook en werkt gewoon goed. Je kan alleen niet iets opnemen terwijl je iets anders kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reus
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01:24
Fuwor schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:48:
[...]

Klopt! Kan hier op de LG OLED ook en werkt gewoon goed. Je kan alleen niet iets opnemen terwijl je iets anders kijkt.
Inderdaad! Wat ik wel een sterk pluspunt vindt is dat je wel kan zeggen: neem dit programma op die dag op. en dan neemt de tv op terwijl die uitstaat, Geweldig! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als je opnemen niet zo interessant vind, ben je met een CI module beter af. Veel smartTV's kunnen met een USB stick ook TV opnemen, mocht je dat toch willen is het wel even kijken of je TV dit ondersteund.

Van onze 3 TV's is er al 1 met module, 2de komt, alleen de 3rde neem ik veel op dus die laat ik zo.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:07

Metalfreak

Hoije woh!

Hier ook een groot voorstander van een CI+ module. Die Horizon box was echt vreselijk, het ding werkt echt nooit als jij wil dat het werkt, start regelmatig op random tijden op en verbruikt zoals hierboven ook te lezen is enorm veel stroom (wat ik overigens schandalig vind voor een apparaat waarbij je geen keuze hebt). Opnemen kan mijn TV zelf ook, maar ik zou niet weten in wat voor situatie ik tegenwoordig nog iets zou willen opnemen.

Ik vind het heel jammer dat Ziggo de enige aanbieder is waarbij je nog de mogelijkheid hebt om geen aparte set top box te moeten gebruiken, dat mochten er best wel meer zijn wat mij betreft.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:10
Heeft ziggo wel setup boxen in het assortiment die wel weinig gebruiken? Een gemiddeld verbruik boven de 20 W is bizar veel (> 180 KWh op jaarbasis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzozo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-06 21:30
CI+ all the way hier.

Vraagje: Je spreekt over "alleen de basiszenders". Als jouw televisie een ingebouwde tuner heeft, kan je ook met "analoog" tv een stuk of 35-40 (pin me er niet op vast) zenders in digitale kwaliteit afstemmen. NPO123 en Ziggo Sport zijn dan HD en de rest standaard "digitaal". Scheelt je ook weer een paar euro, mocht je écht geen behoefte hebben aan 24 Kitchen ;-)

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/

Hier kan je mooi sorteren welke zenders je dan eventueel kan ontvangen door op het bolletje "Kabel TV' te drukken. Wanneer je dan zenders zoekt als netwerk ID 4444 opgeven en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-06 14:59
Niet helemaal doorgelezen, dus misschien heeft iemand al het antwoord gegeven: bij Ziggo werkt een CI+ module niet met de interactieve diensten als je in oud UPC gebied zit. Zit je in Ziggo gebied, dan werkt dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:15
Een CI+ module geeft meer problemen en wisselt erg traag van zender (trage interface vanuit de standaard).

Een settop box is een stuk vlotter, maar het is weer een extra kastje met eventueel ook een extra afstandsbediening (indien je geen logitech harmony oid hebt. Zelf heb ik hier noodgedwongen een paar weken de ooit geleverde Humax IRHD-5300c gebruikt. Dat is overigens wat anders dan de modellen die kunnen opnemen icm interactieve tv. Die dingen hebben een eigen modem welke ook weer flink wat stroom verbruiken en hun eigen storingen kennen.

Overigens is het niet correct dat je niet binnen een seconde van zender zou kunnen wisselen, met de bovengenoemde IRHD-5300C gaat dat in ieder geval wel.

Zonder decoding naar SD zenders gaan kijken zou ik niet doen, ik zie dat verschil duidelijk.

[ Voor 50% gewijzigd door sdk1985 op 09-08-2017 14:17 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:31

MsG

Forumzwerver

En kijk ook even kritisch welke CI+ versie je televisie heeft danwel vereist, je hebt namelijk soms dat bepaalde televisies een bepaalde versie van een CI+ module afdwingt. Zo heb ik nog een 1.2 (dacht ik) maar schijnt deze module niet per sé in veel nieuwere tv's te werken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:43
sdk1985 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:12:
Een CI+ module geeft meer problemen en wisselt erg traag van zender (trage interface vanuit de standaard).

Een settop box is een stuk vlotter
Ik heb ooit wel eens zitten timen tussen een LE40C750 met SMiT module en een C7140. Er was voor de versleutelde zenders geen significant verschil in tijd tussen de zender selecteren en totdat er beeld verscheen. Voor de onversleutelde SD-zenders (zoals de regionale omroepen) was de TV beduidend sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
hcQd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:31:
[...]

Ik heb ooit wel eens zitten timen tussen een LE40C750 met SMiT module en een C7140. Er was voor de versleutelde zenders geen significant verschil in tijd tussen de zender selecteren en totdat er beeld verscheen. Voor de onversleutelde SD-zenders (zoals de regionale omroepen) was de TV beduidend sneller.
Mijn CI+ (heb zowel Smith als Quantis) doet 4 seconde per zender, de genoemde Humax doet er AFAIK minder dan een seconde over (zit nu weer in de doos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinmi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-11-2024
MartijnAbel schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:26:
Niet helemaal doorgelezen, dus misschien heeft iemand al het antwoord gegeven: bij Ziggo werkt een CI+ module niet met de interactieve diensten als je in oud UPC gebied zit. Zit je in Ziggo gebied, dan werkt dat wel.
Op de site van Ziggo (https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus/) kun je je postcode/huisnummer invoeren om te checken of je interactieve diensten kunt gebruiken.

Ik zit in oud UPC-gebied en kan met de CI+ gewoon gebruik maken van die diensten (volgens de site dan ;-)).

From DEC to Dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
sdk1985 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:34:
[...]

Mijn CI+ (heb zowel Smith als Quantis) doet 4 seconde per zender, de genoemde Humax doet er AFAIK minder dan een seconde over (zit nu weer in de doos).
Ik heb ook een humax gehad en die was idd sneller met zappen en EPG maar geen ruimte meer voor dus over gegaan naar de CI+, even wennen maar wel goed te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-06 20:48
MsG schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:25:
En kijk ook even kritisch welke CI+ versie je televisie heeft danwel vereist, je hebt namelijk soms dat bepaalde televisies een bepaalde versie van een CI+ module afdwingt. Zo heb ik nog een 1.2 (dacht ik) maar schijnt deze module niet per sé in veel nieuwere tv's te werken.
Klopt, ik heb zowel 1.2 als 1.3 maar de 1.2 werkt niet in alle televisies hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:45

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Anoniem: 604938 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:26:
1) Zijn de nieuwe settopboxes goed of is het probleem met traag opstarten en kanalen switchen nog steeds inherent aan de techniek?
Wij hebben thuis een oude Humax (het model met opnamefunctie). Gekocht in de kringloop voor € 15,00 en werkt nu al een jaar uitstekend - en een flinke besparing ten opzichte van een "extra" box á € 5,00 per maand. Ze staan standaard talrijk opgestapeld in de kringloop. Het opstarten kost wel even tijd, maar bij het zappen heb ik dat eigenlijk nooit bewust gemerkt.

Over stroomverbruik (dat intussen ook in het topic is betrokken): mijn RPi met Domoticz schakelt elke avond automatisch het hele TV-meubel uit (TV, chromecast, versterker, settopbox, PS3). Een half uur voordat ik opsta schakelt het weer in - je zult eens wat vroeger zijn en geen TV hebben - en als wij beiden naar werk zijn, weer uit tot het moment dat we terugkomen. Het kan wishful thinking zijn, maar volgens meet ik een besparing van 2 euro per maand :+

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-06 14:59
Dinmi schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:35:
[...]

Op de site van Ziggo (https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus/) kun je je postcode/huisnummer invoeren om te checken of je interactieve diensten kunt gebruiken.

Ik zit in oud UPC-gebied en kan met de CI+ gewoon gebruik maken van die diensten (volgens de site dan ;-)).
Dan zou ik eens kijken of je een on demand optie hebt, of via Movies en Series/MyPrime een film kunt bekijken. Lijkt mij stug namelijk dat je dat lukt in oud UPC gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:07

Metalfreak

Hoije woh!

mcmd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:17:
Heeft ziggo wel setup boxen in het assortiment die wel weinig gebruiken? Een gemiddeld verbruik boven de 20 W is bizar veel (> 180 KWh op jaarbasis)
En wat mij betreft ook totaal onacceptabel. Dat is een dikke 7% van mijn gehele stroomverbruik per jaar, nee dank je...
sdk1985 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:12:
Ligt dat niet aan je televisie zelf? Mijn LG met Smit module gaat gewoon net zo snel of misschien wel sneller door de zenders heen dan zo'n ellendige Humax. En problemen ken ik ook niet met dat ding.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
Metalfreak schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:10:
Ligt dat niet aan je televisie zelf? Mijn LG met Smit module gaat gewoon net zo snel of misschien wel sneller door de zenders heen dan zo'n ellendige Humax. En problemen ken ik ook niet met dat ding.
Ik heb ook een LG met Smit module maar de Humax 5050c die ik hier voor had was toch echt wel sneller met zappen.
Niet dat het mij wat uit maakt want ik zap liever iets langzamer dan een extra kastje. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:11
[...]

Dit, tv-snelheid scheelt nogal. Mijn Sony (40W705C, uit m'n hoofd) met Smit-module zapt echt met circa seconde van ene naar andere zender, ongeacht of dat opeenvolgend of vanuit programmagids is (sowieso maar 1 tuner). Stuk vlotter dan de Humax die m'n moeder had staan, tot die ook aan de CI+-module ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
[...]

En wat mij betreft ook totaal onacceptabel. Dat is een dikke 7% van mijn gehele stroomverbruik per jaar, nee dank je...

[...]

Zo ver ik heb begrepen is de CI+ interface gewoon niet zo snel en is dat de technische verklaring waarom externe decoders sneller kunnen schakelen dan wanneer gebruik wordt gemaakt van een CI+ module.

Wellicht kun je de zapsnelheid eens opmeten / filmen. Immers wat jij snel vindt kan een ander als traag beschrijven en omgekeerd. Niet elke tv zal even snel zijn en ook niet elke humax decoder zal even snel zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 09-08-2017 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Heel leuk CI+ tot je wil opnemen, begin gemist of films & series via de provider on demand will bekijken.

Met de tegenwoordige huur van modules ben je volgens mij wel van het probleem af dat ze oudere versies ineens niet meer ondersteunen/updaten. Tegen dat probleem loop ik nu aan met een @smit v1.2, die niet meer ondersteund/geüpdate word door Ziggo en met flinke regelmaat vastloopt.

[ Voor 6% gewijzigd door LocK_Out op 09-08-2017 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinmi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-11-2024
MartijnAbel schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:04:
[...]

Dan zou ik eens kijken of je een on demand optie hebt, of via Movies en Series/MyPrime een film kunt bekijken. Lijkt mij stug namelijk dat je dat lukt in oud UPC gebied
Inmiddels aan de CI+-module. Mijn pakket heb ik aangepast naar Start en heb daar dus sowieso geen On Demand of Movies & Series, kan dat nu dus niet meer testen.

Wat wel werkt is het Live tv pauzeren in combinatie met het opnemen op hdd. Besparing van 30 euro in de maand en meer plek op de apparatenplank :) .

[ Voor 11% gewijzigd door Dinmi op 26-09-2017 14:36 . Reden: Tekstaanpassing ]

From DEC to Dragon.

Pagina: 1