Toon posts:

laptop gecrasht, bestanden terughalen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.841 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:
Hoe kan ik mijn bestanden terughalen van mijn gecrashte laptop?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het gaat om een Medion akoya E6232 Notebook PC
Het moederbord is gekoppeld aan de HDD
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

"Wat ik al gevonden of geprobeerd heb"
Je mag best wat eigen inzet tonen....

Je kan beginnen met de hdd uit de laptop te halen en aan te sluiten op een andere computer.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niks geprobeerd, wel heb ik 'm naar een zaak in de buurt gebracht, die kon er niks mee doen. Hoe moet ik dat doen, aangezien de hdd aan het moederbord verbonden zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:38
Elke harde schijf moet op een moederbord aan worden gesloten wil deze werken. Via USB, via sata noem het maar op. De hdd is gewoon te verwijderen bij dat model.

Het kan zijn dat de hdd is versleuteld. Dan is het wat lastiger maar als dat niet zo is kun je hem gewoon bij een andere pc eraan hangen via bijvoorbeeld een sata naar USB converter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

En vervolgens maak je een image vd schijf en laat je een recovery programma op de gemounte image (krijgt ie een drive letter) los (bij GetDataBack voor NTFS, niet gratis wel goed of gratis Testdisk, wel "ouderouderwets" maar wel goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT suryani01,
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Dit is dus niet de bedoeling. Zoals je merkt struikelen mensen over het gebrek aan inzet wat je toont. Los daarvan geef je niet genoeg informatie om jou zinnig te helpen. Je beschrijving dat "de hdd aan het moederbord verbonden zit" is onduidelijk, evenals "laptop gecrasht" (hoe dan? wat doet het niet meer? hoe weet je dat de HDD wel nog werkt?) - ook mensen die veel van computers weten kunnen op basis hiervan niet ruiken wat er aan de hand is cq wat er mogelijk is.

Nog geen minuut googlen (op "Medion Akoya E6232 HDD replacement") levert dit filmpje op: YouTube: HOW To Replace Broken Hard Drive from Medion Akoya Netbook - 2015

Ook als je niets denkt te kunnen doen, kun je op zoek gaan en je kunt met ons delen wat je gevonden hebt.

Tenslotte zijn harde schijven opslagmedia en worden ze in het subforum Opslagtechnologie besproken.

Aangezien dit topic slecht begonnen is heeft verplaatsen niet zo'n zin, ik sluit het dus.

Voor de volgende keer graag doornemen (en wat mee doen):
Het algemeen beleid #quickstart

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.