Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Net gisteren terug uit Frankrijk, ik heb een hoop foto's gemaakt, voornamelijk van de tripjes met het gezin erbij op. Maar ik heb natuurlijk ook mijn best te doen wat mooie plaatjes te maken zonder de family erop.

1
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4433/35641933323_cf3e17e918_c.jpg2A652CAD-33A6-4AB4-9154-FC6FCF93872A by Alex de Groot, on Flickr

2
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4314/35433230134_40b9a1240e_c.jpgSaint-Luniaire France by Alex de Groot, on Flickr

3
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4406/35642000223_bc9efc8e82_c.jpgF90E069F-AA46-4A73-8A19-7A0EC5CE5C0C by Alex de Groot, on Flickr

4
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4412/35641901783_f56b5a00ff_c.jpgIMG_0607 by Alex de Groot, on Flickr

5
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4399/36052730840_9ef7854541_c.jpg0276984E-8A41-4DB1-BC54-C95655CB4AC8 by Alex de Groot, on Flickr

6
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4335/36281503672_ba611afe26_c.jpgF0315EDA-D39D-4561-A0CF-28251F4BCEB7 by Alex de Groot, on Flickr

Een beetje background info,

Voorheen heb ik jaren lang diverse camera's gehad en ook echt liefde voor de fotografie hobby (nog steeds trouwens). Toch heb ik besloten alles weg te doen en het met steeds minder te gaan doen. Ik vond ook dat ik het niet kon verantwoorden richting mijn gezin om zoveel geld in gear te investeren terwijl we het goed voor andere dingen kunnen gebruiken. Achteraf gezien voel ik mij daar ook niet helemaal lekker bij wat ik er allemaal aan het uitgegeven.

Mijn weg naar minder spullen begon met het vervangen van mijn Canon 5d mk2 met diverse objectieven en accessoires voor een Fuji X100S een paar jaar geleden. Een paar maanden terug heb ik besloten ook daar afstand van te doen van de Fuji en het op mijn telefoon te gaan doen.

Voor mij werkt dit ideaal, ik hoef niet meer achter mijn computer te kruipen om met de foto's aan de slag te gaan. Ook al ben ik voor mijn werk systeembeheerder, thuis ga ik niet graag achter de computer zitten. Deze vakantie heb ik met plezier foto's gemaakt, en s'avonds op de camping in mijn stoel op de telefoon de foto's uitgezocht en bewerkt, en op het moment dat ik thuis kwam had ik alles al op orde en uitgezocht.

Het moge allemaal niet zo strakke plaatjes zijn als met een 'echte' camera, maar ik heb er vrede mee, het is voor mij goed genoeg nu. Vroeger was ik een hardcore pixel peeper, alles moest er super scherp uitzien ook als ik het op 100% bekijk. Ik heb mij daar bij neergelegd. Supergrote afdrukken heb ik nog nooit gemaakt in de afgelopen 10 jaar.

Dit wilde ik even kwijt. Eerder altijd wel veel gepost in het F&V forum, nu al een lange tijd niet meer maar ben nooit gestopt met lezen en foto's kijken hier. Nu even een testcase van mij met mijn verhaal erbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob079
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:10
Mijn favoriet is 2, omdat er van alles tegelijk aan de hand is. Nr. 5 doet "het" voor mij ook!
Leuke serie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Bedankt Rob, mijn eigen favorieten zijn 1, 2 en 4.

Ik vind het jammer dat verder niemand de moeite heeft genomen te reageren. Telt het niet mee in dit forum omdat het met telefoon is geschoten? Ik vond het self wel een uitdaging het een vakantie enkel met deze camera te doen en ben zelf best tevreden met het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:17

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Er lijkt (iig bij mij op de -ongecalibreerde- monitor) een lichte roodwaas op de wolkenluchten te zitten die me wat stoort. Foto's 4 en 5 spreken mij het meeste aan. Foto 1 vind ik wat te donker, de mensen op de rotsen vallen nauwelijks op doordat mijn oog voornamelijk naar de donkere linkerkant van de foto wordt getrokken.

Overigens een net resultaat waarvan ik niet gegokt zou hebben dat het afkomstig was van een telefoon.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:20

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mooie landschappen Hypz, volgens mij is het daar een prachtige streek :)

Qua kleuren vind ik 5 niet zo prettig kijken. De verzadiging van het felblauwe water lijkt niet te kloppen ten opzichte van de verzadiging van de rotsen en die van de lucht; maar dat licht misschien aan mij.

#4 is misschien nog sterker als je de lucht wat donkerder/dreigender maakt. Al heb ik geen idee hoe ver je kan gaan met iphone foto's.

#2 vind ik qua compo wel een fijne plaat, maar valt toch een beetje uit de toon. Ook vind ik het zwart van het bootje en de kleding te zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:58
Allereerst een herkenbaar verhaal. Na de 5D2 en de X100s (en wat tussenvarianten) ben ik dit jaar alleen de andere kant op gegaan en liep ik weer met een FF camera rond. Maar goed, de foto's... ook die zijn eigenlijk best herkenbaar. En dan met name in die zin dat je op vakantie niet altijd de beste omstandigehden kunt uitzoeken qua licht. Wat dat betreft is het jammer dat je dan enkel een telefoon te beschikking hebt want met een betere camera kun je de platen nou eenmaal wat meer plooien.

#1: de lucht is erg licht en de voorgrond nog behoorlijk donker. daarbij hebben de wolken een paarse zweem. als een soort instagramfilter. qua compositie zit de rost wat ongelukkig tegen de horizon. door je knieen zakken was hier beter geweest.
#2: qua beeldopbouw prima. mooie compo (al zou ik deze ook wel eens met een lager standpunt willen zien). De uitgebeten wolken en de dichtgelopen schaduwen vind ik wel erg jammer.
#3: deze is wat mij betreft het beste in balans. duidelijk onderwerp en prima compositie. met name de schaduwen rechts van het dorp lopen wel aardig dicht en voor mijn gevoel loopt de horizon niet helemaal recht. Maar duidelijk mijn favoriet.
Bij #4 en #5 mis ik een duidelijk onderwerp en is de compositie nogal rommelig.
#6: ik vind wat er op de bovenste helft van de foto gebeurt veel interessanter dan de onderste helft. Licht, spiegeling, onderwerpen. De rommelige rosten voegen voor mij niets toe.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Bedankt voor jullie inzichten. Ik ga een aantal nog even herzien qua nabewerking (o.a. de lichte kleurzweem in de lucht en de rotsen wat lichter maken 1e foto). Nabewerking heb ik gedaan met o.a. snapseed en VSCO op de ipad.
Pagina: 1