Toon posts:

Dxr3-kaartje en vaag monitorbeeld...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een DVDkit van creative die encore 6x....werkelijk prachtig, dvd, vooral The Matrix.
Wat mijn vraag nu is, is dat ik sinds ik dat kaartje heb (waarbij ik mijn monitor moet doorlussen heb) heb ik heel vaag beeld want niet mooi is!!!!Terwijk als ik hem dus rechtstreeks aansluit is het weer kristalhelder. (zegmaar een soort beeld alsof je een voodoo1 kaart hebt ofzo die je doorlust (ik heb door ook ervaring mee gehad) is dit probleem op telossen of niet??? Technische details kan je op de creative site zien. Het kabeltje wat meegeleverd is zit aan de ene kant met een monitor uitgang aan mijn 'oude' videokaart vast (asustnt2) en aan de andere kant gaat het via een ronde poort in het Dxr3 kaartje....
Is er een middel tegen dit wazige beeld???

Verwijderd

wake up Neo....

(sorry,flauw geintje)

Verwijderd

De kabel schijnt van een slechte kwaliteit te zijn. Als ik DVD kijk zie je op het eerste gezicht niet zoveel, maar als je ander window opent, of op de start-balk drukt, krijg je slecht, wazig beeld. Zelfde als de DVD control in beeld is bij DVD bekijken. Terugsturen???

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me niet echt nuttig....krijg ik exact dezelfde kabel..

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Het schijnt dat de kabeltjes die bij de RealMagic Hollywood+ (=DXR3) geleverd wordt van een beter kwaliteit is.
Ben je gezegend met een monitor met d-sub en bnc aansluitingen zou je ook 2 kabels kunnen gebruiken zodat je de doorlus kabel weg kan laten.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Heb ik ook, moet je je monitor refresh 80hz of lager zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai 1152x768 ofzo met 75Hz....
dus ik zit al onder de 80 herz....blijft de vraag hoe ik dit kan oplossen want volgens mij ben ik niet gezegend met 2monitorpoorten op mijn monitor..... :(

Verwijderd

het schijnt door meerdere experts aan het doorluskabeltje te liggen. In je handleiding van je dxr3 staat als het goed is het schema van vga 9 pins naar svhs. Je zou kunnen overwegen om er zelf een te maken met goede componenten. Als het lukt, mail me dan even.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben geen elektrotechnicus die dat even doet en ik zie het nut er niet van in. Ik heb toch al zo'n kabeltje, das juist meegleverd met de dxr3 (of bedoel je van beter componenten ofzo???) Kan je niet een supergoed kabeltje bij de elektrozaak kopen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al 'opgelost', ik kijk namelijk dvd's toch alleen op mijn tv, dus ik heb die monitorpoortje op die dxr3 kaart helemaal niet nodig, dus nu haarscherpbeeld op tv en monitor :)

Verwijderd

Ik had hetzelfde, bij mij is nu de DVD kaart er maar uit gegaan, softwarematig was mooier als dat lelijke beeld. :(

Nog steeds even kijken of een stand-alone PC-DVD station (alleen op de TV aangesloten) tot de mogelijkheden behoord. :)

Verwijderd

Topicstarter
Kijk jij alleen dvd op je monitor dan???
want dat dxr3kaartje heeft wel een hele mooie tvout, stukken beter dan bijv de asus v3800 tnt2....

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

ik ken het probleem... weet er idd geen betere oplossing op dan doorlus kabel gewoon nie aansluiten... maar dat werkt natuurlijk alleen als je de dxr3 alleen maar gebruikt voor t kijken van filmpies op je tv... maar ik zou ook nie weten waarvoor je hem anders zou gebruiken want wie koopt er nou een mpeg decoder voor t dvd's kijken op je monitor?? ;)

SysSpec

Verwijderd

Same prob. Desktop=hoofdpijn bij gebruik van doorluskabel. DXR ligt dus lekker op de plank te verroesten. Waardeloos. (Gelukkig kostte dat ding me niks.)

Software decoding is wat minder met m'n celly 450 maar dat neem ik graag voor lief. Crasht ook nooit in tegenstelling tot de DXR sof-ware.

Ik koop binnenkort een Radeon. Men fluistert dat die kaartjes superieure DVD hardware hebben. Ik hoop dat 't waar is.

Verwijderd

Op maandag 29 januari 2001 03:52 schreef lak2k het volgende:
wie koopt er nou een mpeg decoder voor t dvd's kijken op je monitor?? ;)
Tja 't zal wel aan mij liggen maar ik vind tv's vreselijk knipperen (en kijk dus ook NOOIT tv). 50 Hz interlaced. DVD is op een monitor VEEL mooier. Maar ja IMO he? Smaken verschillen.

• lak

lak

The Dxr3 encoder card provided us with simply the best DVD decompression this side of a set-top-box. I could see absolutely no graininess or distortion anywhere in the picture. While the Dxr3 may have performed what most would consider "flawlessly", it is definitely not without it's flaws. You see, to use the Dxr3 with your current video card, you need to use the enclosed pass-thru cable that attaches between your video card and the Dxr3 card itself. The amount that it distorts your 2D desktop image simple cannot be expressed into words. In fact, it is because of this major flaw, that I cannot recommend using this setup unless you want to bypass the pass-thru cable, and manually switch your monitor cable whenever you go between using windows or playing games and watching movies. The other thing you might want to consider is just getting the DVD drive by itself, and using a good all around video card to handle your DVD playback like the ATI Rage Fury or the Matrox G400, thus being able to bypass the Dxr3 crappy pass-thru cable all together. A note here, the higher our resolutions were turned up the greater the distortion of your "desktop" image quality.
Review op GamersDepot www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=4671

SysSpec

• lak

lak

Tja 't zal wel aan mij liggen maar ik vind tv's vreselijk knipperen (en kijk dus ook NOOIT tv). 50 Hz interlaced. DVD is op een monitor VEEL mooier. Maar ja IMO he? Smaken verschillen.
Mmm... ik heb 100hz breedbeeld tv en t kan aan mij liggen, maar dat kijkt aardig wat prettiger dan mijn 19 inch monitortje... :P

SysSpec

Verwijderd

Op maandag 29 januari 2001 04:20 schreef lak2k het volgende:

[..]
Mmm... ik heb 100hz breedbeeld tv en t kan aan mij liggen, maar dat kijkt aardig wat prettiger dan mijn 19 inch monitortje... :P
BLUFFER! ;)

Tja daar heb ik dus geen mening over : nog nooit een 100 Hz tv getest.

• lak

lak

:P >:) :P

SysSpec

Pagina: 1