XLR microfoon op iPhone of Android werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:07
Topic geplaatst in AUD, omdat het niet specifiek gaat over iPhone of Android.
Ik ben al een paar dagen bezig om een XLR microfoon aan te sluiten op een iPhone 7 plus / Xiaomi Mi6, maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Verschillende video's op Youtube geven aan dat het wel moet kunnen. Heeft iemand enig idee wat ik fout doe?

Welke kabels heb ik:
iPhone lightning to 3,5mm cable
Xiaomi USB-C to 3,5mm cable
XLR naar 3,5mm stereo
XLR naar 3,5mm mono
3,5mm TRSS to mic & line out splitter
OMTP <-> CTIA cable

Hardware:
Devine DM10 dynamische microfoon
iPhone 7 Plus
Xiaomi Mi6

Ik heb alle kabel geprobeerd, maar de iPhone en Xiaomi herkennen beide de microfoon niet, waardoor de audio door de ingebouwde microfoon wordt opgenomen.

Ik heb een losse 3,5mm microfoon, die werkt wel.
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/ieJKra/IMG_20170808_212908.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Jimster op 08-08-2017 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:30

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Is het wel echt een dynamische microfoon? Sommige hebben een voeding nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:04
Mr_gadget schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:49:
Is het wel echt een dynamische microfoon? Sommige hebben een voeding nodig
Ja precies, even uit mijn hoofd 24V of 48V phantom power! Een simpele Xlr naar Jack regelt dat natuurlijk niet. ofwel even bij de specs van je microfoon kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Of die microfoon dynamisch is of niet is hier niet het probleem (hoewel 't dat wel zo zou zijn als dat niet zo was, maar gelukkig is dat idd gewoon een dynamic mic), maar meer dat het kabeltje niet herkend wordt. Daardoor wordt heel de mic input niet gebruikt. Ik zou 't, met andere woorden, daar in zoeken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:07
CyBeR schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:20:
Of die microfoon dynamisch is of niet is hier niet het probleem (hoewel 't dat wel zo zou zijn als dat niet zo was, maar gelukkig is dat idd gewoon een dynamic mic), maar meer dat het kabeltje niet herkend wordt. Daardoor wordt heel de mic input niet gebruikt. Ik zou 't, met andere woorden, daar in zoeken.
Dan zou het in de XLR -> 3,5mm moeten zitten. Een andere el cheapo 3,5mm microfoon werkt wel direct op die splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
De microfoon die werkt is die mono of stereo? Als die stereo is dan verwacht je splitter-adaptertje blijkbaar op de microfooningang een 3,5 mm stereostekker. Maar je XLR->3,5mm stereo kabel kan wel eens ook balanced zijn op de 3,5mm stekker en dan werkt die logischerwijs niet.

Als een simpele mono microfoon echter wel werkt via de splitter-adapter dan zou de XLR->3,5mm mono kabel ook moeten werken want die kan nooit balanced (meer) zijn op de 3,5mm stekker.
Pagina: 1