Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffendahl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 21:03

Griffendahl

Macced for life

Topicstarter
Ik ben eigenlijk benieuwd hoe jullie je foto spullen thuis opbergen. Op het moment ben ik bezig om mijn hobbykamer een beetje meer naar mijn hand te zetten. Ik heb dus nu de mogelijkheid om dit goed op te lossen.

Vooralsnog zitten mijn fotospullen in mijn foto rugtas. Echter als alles erin zit is het ding behoorlijk zwaar, er zit dan echt enkele kilo's aan fotospullen. Als ik dus ergens heen ga, dan weet ik vaak bij voorbaat al welke spullen ik nodig ga hebben en laat dan een deel thuis. Die liggen dan vaak zo maar op het logeerbed ofzo. Niet bepaald ideaal.

Ik ben dus eigenlijk wel benieuwd hoe jullie je fotospullen opbergen in huis, of hoe ik dat het beste kan doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Griffendahl op 08-08-2017 21:30 ]

15" rMBP (late 2013) i7 2.6Ghz GT 750M, 15" MBP (mid 2009) C2D 2.66Ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Sinds wanneer past het niet gewoon meer op een boekenplank in een kast?
Desnoods achter een al dan niet glazen deurtje...

Zelfs bij Ikea schijn je kasten te hebben, waarin je je fotogear kunt opbergen. :+

Zo doe ik het al tientallen jaren. En ongetwijfeld menig ander. ;)
En dan pak je wat je (denkt) nodig hebt per gelegenheid in je rugzak. Gelijk een reden om die eens uit te mesten en stofvrij te zuigen...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:57

g0tanks

Moderator CSA
Wat ik zelf nog een keer wil doen is een ladekast uitrusten met schuim, waarin vakjes zijn uitgesneden voor lenzen/bodies. Iets zoals dit: http://imgur.com/zf1uDQh of geen schuim en alleen de lade segmenteren: https://s-media-cache-ak0...6b975f7cdd2c5a3192228.jpg

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffendahl

Griffendahl

Macced for life

Topicstarter
Dat met die schuiminserts is wel erg mooi inderdaad. Zat zelf ook te denken aan een lade en zo voorkom je dat bij elke keer open en dicht doen de spullen door de la vliegen.

Wil bij voorkeur de spullen een beetje veilig en uit het zicht hebben liggen.

[ Voor 18% gewijzigd door Griffendahl op 08-08-2017 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@g0tanks Schuim klinkt leuk, maar is het, op de lange duur, niet!
Al dat plukschuim(achtig) materiaal degenereert na zoveel jaar; m.a.w. het begint langzaam te verkruimelen/korrelen. En aangezien het kunststof materiaal is, gaat het overal aan vastplakken door statische aantrekking. En sommige (nog slechtere) kwaliteiten worden zelfs soms iewat plakkerig.
Zelfs in dure B&W fotokoffers heb ik al meegemaakt dat het plukschuim meer kruimelschuim geworden was. :-(

Ook oppassen met eventuele weekmakers in allerlei kunststoffen. Die zouden op de lange termijn een waas kunnen achterlaten op je glaswerk. Net zoals in huizen waar b.v. gerookt wordt. :|

Desnoods bekleed je een plank/lade met van dat neopreen achtige materiaal. Maar ook hier weer; wat is de levensduur op de lange termijn?

Nu hebben we hier in Nederland niet echt een tropisch vochtig klimaat, maar anders zou je ook rekening moeten houden met mogelijke schimmelvorming. Een bekend fenomeen onder fotografen. :S Dus eigenlijk wil je je glaswerk op goede geventileerde plekken, zonder direct zonlicht bij een constante temperatuur bewaren. Liefst bij een niet al te hoge luchtvochtigheid. Dus zeker niet in het schuurtje, achter in de tuin. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:53

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik heb alles nu nog gewoon op tafel in de huiskamer staan (geen last van WAF) maar ik zit eraan te denken om alles in een koffer in te delen. Heb er nog twee op werk staan (volgens mij PeliCase of iets gelijkwaardigs) die op de nominatie staan om in de container te verdwijnen. Denk dat ik die wel een nieuwe functie kan geven bij mij thuis ;)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04-10 22:16
FooLsKi schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:37:
Ik heb alles nu nog gewoon op tafel in de huiskamer staan (geen last van WAF) maar ik zit eraan te denken om alles in een koffer in te delen. Heb er nog twee op werk staan (volgens mij PeliCase of iets gelijkwaardigs) die op de nominatie staan om in de container te verdwijnen. Denk dat ik die wel een nieuwe functie kan geven bij mij thuis ;)
Pelicases die op de nominatie staan om de prullenbak in te verdwijnen? Wat is er gebeurt, een vorkheftruck overheen gereden? Heb nog nooit iemand een Pelicase zien wegdonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 18:59
Op een gegeven moment heeft elke fotograaf toch wel meerdere tassen, of ben ik de enige ?
Collectie camera's en lensen groeit, tassen groeien niet mee dus moet er een nieuwe komen. Ik gebruik de 'oude' tassen om lensen en accessoires in te bewaren.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Micktator schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 00:05:
[...]

Pelicases die op de nominatie staan om de prullenbak in te verdwijnen? Wat is er gebeurt, een vorkheftruck overheen gereden? Heb nog nooit iemand een Pelicase zien wegdonderen.
Niets, ze staan gewoon te verstoffen en ruimte in te nemen. En ik ben ook zo iemand die geen Pelicase weggooit (heb ook nog een aantal kleintjes liggen die wel bedrijfsmatig in gebruik zijn), dus dan neem ik die grote dingen liever mee naar huis dan dat ik ze in de container gooi. Straks maar ff officieel toestemming vragen aan mijn manager :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffendahl

Griffendahl

Macced for life

Topicstarter
Wobcat schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 01:29:
Op een gegeven moment heeft elke fotograaf toch wel meerdere tassen, of ben ik de enige ?
Collectie camera's en lensen groeit, tassen groeien niet mee dus moet er een nieuwe komen. Ik gebruik de 'oude' tassen om lensen en accessoires in te bewaren.
Vast niet de enige, maar ik heb in ieder geval maar 1 tas. 't Kan er in theorie ook allemaal in een keer in, maar dan is de tas zwaar oncomfortabel. Zo blijft mijn 70-200 van anderhalf kilo vaak thuis, als we bijvoorbeeld een stedentripje doen.

Merk nu ook dat de spullen die er niet in passen al een beetje verspreid door het huis beginnen te liggen. Er ligt een Speedlite in het TV meubel, statief en lichtstatief in een dressoir in de woonkamer, fototas op de hobbykamer, etc...

Pelicase is natuurlijk wel een heel veilige optie, maar ook best prijzig en dan heb je nog steeds zo'n koffer staan. Of schuiven jullie die weer onder het bed of in een kast ofzo?

[ Voor 13% gewijzigd door Griffendahl op 09-08-2017 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Griffendahl schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:27:
[...]

Vast niet de enige, maar ik heb in ieder geval maar 1 tas. 't Kan er in theorie ook allemaal in een keer in, maar dan is de tas zwaar oncomfortabel. Zo blijft mijn 70-200 van anderhalf kilo vaak thuis, als we bijvoorbeeld een stedentripje doen.

Merk nu ook dat de spullen die er niet in passen al een beetje verspreid door het huis beginnen te liggen. Er ligt een Speedlite in het TV meubel, statief en lichtstatief in een dressoir in de woonkamer, fototas op de hobbykamer, etc...

Pelicase is natuurlijk wel een heel veilige optie, maar ook best prijzig en dan heb je nog steeds zo'n koffer staan. Of schuiven jullie die weer onder het bed of in een kast ofzo?
Ik heb zojuist mijn Protector 1500 Case ingedeeld en het past allemaal (EOS 1200D (backup), EOS 750D, EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM, EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM, EF-S 18-55mm kitlens, EF 75-300mm, EF 28-135mm IS USM, chargers voor beide DSLRs, Guardo wide-angle & macro opschroeflens). Neemt een stuk minder ruimte in beslag dan alles los op tafel en die koffer kan ik zo onder mijn bureau schuiven of in mijn berghok, waar ik er makkelijk bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:13
Ik heb een Think Tank Trolley. Daar past alles in en zit ook alles in (behalve studio lampen en statieven). Ik heb dan een schoudertas voor ander werk en iedere keer dat ik op pad ga, laad ik de schoudertas vol.

Ga ik naar het circuit en heb ik de telelenzen nodig, dan gaat de trolley mee.

• Daan_
  • Laatst online: 15:45

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Heb een hobby/kantoor ruimte waar de spullen uitzicht opgeborgen liggen/staan. Laat het liefst niet door het huis slingeren. Probeer alles netjes bij elkaar te houden. Anders zoek ik mij suf als ik wat nodig heb. :P

Camera spullen liefst niet inzicht. Dus opgeborgen in een kast. Waar de lade's zijn voorzien van verdeelbakken. En lade's met zachte cases voor objectieven en camera's. Tassen, statieven etc staan netjes opgeborgen in kast.

Tassen/trolley's te veel, maar het is wel zo fijn om keuze te hebben. Al heb ik zo mijn favorieten ;-)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-09 18:05
Wobcat schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 01:29:
Ha ik dacht dat ik de enige was.
Ik heb letterlijk zes tassen. Eén grote Lowepro rugtas waar m'n zeven meest gebruikte lenzen inpassen (70-200, 24-70 & 15-30 F2.8 + vier F1.4 primes), plus twee D750's en twee SB910's. Een iets kleinere Lowepro schoudertas waar ongeveer 5 lenzen in kunnen en één body & flits. En dan nog twee kleine schoudertassen waar één body met 2 lenzen + flits in past.

Waarom? Ik begon met de grote schoudertas, maar dan koop je inderdaad lenzen bij en werk je professioneel met twee bodies. De kleine tassen zijn er voor specifieke opdrachten waar ik weet welke lens (1 of max 2) ik ga gebruiken. Of recreatief.

En nog een aparte tasje - het kleinste - waarin een Fuji X-E2 en drie lenzen (!) in passen .Weegt evenveel als vier pluimpjes. Heerlijk. Contrast met de volle rugtas kon niet groter zijn - 12kg. Fuji kit gebruik ik voor trips of kleine opdrachtjes zonder professionele stress.

Verder heb ik nog een slingshot tas die ik niet meer gebruik (net te groot, net te klein) en daar zit inderdaad wat materiaal in dat zelden gebruikt wordt.

Verder berg ik mijn materiaal op ... in de grootste rugtas. Lijkt mij het meest logische. Alles blijft op dezelfde plek. En ik neem de zaken eruit die ik nodig heb, indien ik licht gepakt ga.
Met een paar minder vaak gebruikte lenzen of backups in de kast.
Pagina: 1