Schietende DVD-drive

Pagina: 1
Acties:

• Arson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 14:03
Ik gezellig naar een verjaardag toe gisteravond. En mijn pa zou wel ff windows 98 opnieuw installeren, want het opstarten was een ware ellende. (rare foutmeldingen en soms wel tot 5x toe opnieuw booten.)

Kom ik thuis ligt de pc uit elkaar. Met de slotload DVD spelere ernaast. En mijn pa al in bed natuurlijk. Dus ik vraag vanochtend wat er gebeurt is. Wat blijkt: Hij zat dus windows te installeren, knalt in een keer die cd uit elkaar. Er vlogen zelfs stukken door de kamer heen. (slotload he :'( } Maar heeft iemand zoiets al vaker meegemaakt? :?:?:?

BTW het is een pioneer 105s.

|:(

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

Verwijderd

Wowwwwwwwwwwwwwww :) Kewl.
Was dat nav. een casemod LOL

Even serieus: Is het een oud systeem anders maandag meteen contact opnemenen met de leverancier/verkoper!

• Arson
Oh dat ben ik ook zeker van plan, en ik heb er nix aan zitte tweaken. We zullen wel zien wat ze zeggen, ik heb alle stukjes van de cd nog om het te bewijzen :) En natuurlijk geen backup van mijn Windows cd gemaakt. |:(
Maar ach, daar kunnen ze dan ook meteen maar een nieuwe voor regelen, en anders, een backup is zo gevonden >:)

Verwijderd

Whooo maargoed dat ie niet met zijn hoofd ervoor zat.

Maargoed dit valt onder garantie. En is er verder niks beschadigd in je systeem?

Verwijderd

Ik zie het al helemaal voor me....
Zoeeeeeeeeeef. AAAAAAAAAH. Help. Dat ding uit elkaar NU!

LOL

• Arson
Voor zover ik kan zien niet, het draait nog wel gewoon. En er zitten geen gaten in de achterkant van mijn dvd speler waar misschien stukken door naar buiten zijn gevlogen. Dus als het goed is........
Maar dat merken we dan wel in de loop van de tijd. Anders krijgen ze het nog druk bij die winkel. Maar goed, eerst maar eens kijken hoe het gaat maandag, ik hou jullie op de hoogte :)

Verwijderd

het verbaast me niets..
onder een win98 install werd mijn windows cd knetters heet.. dat alleen met een Pioneer 106s

Verwijderd

Maar hoe kan dat?
Ik geloof namelijk dat we wel uit het garantievraagstuk zijn ;)

Verwijderd

Als het even kan een compleet nieuw systeem regelen. Weet jij veel waar al die kleine dingen naar toe zijn geschoten???
Misschien zit er nu een miniscuul ietsiepietse stukje in het moederbord ofzo (als dat kan gebeuren :?) en krijg je straks de meest wazige problemen...

• Arson
Je bedoelt dus dat ie gewoon uit elkaar is gesprongen van de hitte? Ja, ik weet niet bij welke temperatuur die cd's kapot gaan, maar ik moet inderdaad zeggen dat die pioneer drive af en toe behoorlijk heet werd. Je kon op sommige cd's/dvd's die er uit kwamen bijna een eitje bakken.

• Arson
Ja hoor, een compleet nieuw systeem, jij denkt dat ze van lotje getikt zijn.
Heb ik trouwens al gezegd dat ik er eind augustus moet gaan stage lopen. Nou weet ik dus niet of dit in mijn voor of nadeel is. Alhoewel ik wel zo'n vermoeden heb. :)

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 14:48
Nu pioneer aanklagen voor een paar miljoen, je kon wel dodelijk geraakt worden door die rondvliegende stukken.
Kan je meteen een nieuwe windows-CD kopen.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• Ishkur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2025
Je bedoelt dus dat ie gewoon uit elkaar is gesprongen van de hitte?
De temperatuur heeft er waarschijnlijk niet zoveel mee te maken. Ik heb het al eens eerder gehoord en toen was een haarscheurtje in de CD de boosdoener... op hoge snelheden kan dat leiden tot een ontploffing ofwel uiteenspatting van de CD.

Dus backupen die beschadigde cd's en toedeledokie'en.

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 12:27 schreef _.-SuperstaR-._ het volgende:
Ja hoor, een compleet nieuw systeem, jij denkt dat ze van lotje getikt zijn.
Heb ik trouwens al gezegd dat ik er eind augustus moet gaan stage lopen. Nou weet ik dus niet of dit in mijn voor of nadeel is. Alhoewel ik wel zo'n vermoeden heb. :)
Ik heb het al eens gekker meegemaakt :)

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Op zondag 08 juli 2001 12:10 schreef _.-SuperstaR-._ het volgende:
Ik gezellig naar een verjaardag toe gisteravond. En mijn pa zou wel ff windows 98 opnieuw installeren, want het opstarten was een ware ellende. (rare foutmeldingen en soms wel tot 5x toe opnieuw booten.)

Kom ik thuis ligt de pc uit elkaar. Met de slotload DVD spelere ernaast. En mijn pa al in bed natuurlijk. Dus ik vraag vanochtend wat er gebeurt is. Wat blijkt: Hij zat dus windows te installeren, knalt in een keer die cd uit elkaar. Er vlogen zelfs stukken door de kamer heen. (slotload he :'( } Maar heeft iemand zoiets al vaker meegemaakt? :?:?:?

BTW het is een pioneer 105s.

|:(
Me pa heeft et ook es gehad met een Aopen Cd-rom speler...
Hij had een systeempie voor een vriend in elkaar gezet, met die cd-rom speler dr'in...

Alles werkte helemaal toppie, alleen maakte de cd-rom toch soms een vaag geluid, beetje zoemend...

Die vriend, niets wetend, stopt er dus een cdtje in, ding begint de cd te lezen, veel gerattel en gezoem.... BOEM...

Cd-rom speler kapot... CDtje lag in duizende stukken verspreid in de cd-rom speler zelf...

Gelukkig een nieuwe gehad, later bleek et een productie fout te zijn geweest, het mechaniek dat de cd ronddraaid was niet goed.. (et zal wel, that's what they said.. )

Gevaarlijk dingen die cd-roms... >:)

Signature?

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
je zou de kast maar ter hoogte van je middel hebben staan dan schiet ie tussen de benen door :)

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
zooooeeeffffffff....HEADSCHOT!!!!!

Verwijderd

ghehehe... moet er wel kewl uitgezien hebben volgesmij :?
Als er een klant in de winkel zou komen bij mij zou ik wel ff heeeeel hard gaan lachen :)
maar wel lullig jah!
ik heb het zelf ook een x gehad, maar dan nie ZO extreem: ik deed de lade van een speler open, en die cd kwam er ff uitvliegen, wel leuk om te zien :)

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-04 20:59
Sja ik heb ook een Pioneer slotloader DVD en af en toe als ik er een cd in trap begint deze enorm te spinnen waarna je een flinke tik hoort, en dan begint ie weer te spinnen etc. dan opeens kan je hem lezen, echt vaag zijn die dingen, doe ik er een DVD in is er nix aaan de hand... :?

Volgende DVD speler wordt iig geen slotloader :)

Verwijderd

Dat is nou de nieuwe hardware activator van windows.
"wat opnieuw Windows installeren, je moet eerst betalen".

This Microsoft product will selfdestruct in 5 seconds. >:)

Verwijderd

Owja, ik heb juist een pioneer met s(h/l)otloader genomen, omdat ik 1x de tray van mn drive (per ongeluk) zijwaarts heb verbogen :o
Aangezien mn kast dus bij mn rechterbeen is, en er een hele grote uitschuifplank waar toetsenbord etc. opstaan, erboven hangt. Ik weet (meestal) wel dat mn tray van mn writer of cd drive openstaat, maar helaas is dat niet altijd zo :(.
Maarreh, shotloader roelt nu wel, geen zorgen meer voor trayafbraak :D

• Arson
Hahahahaha

SHOTloader!!!!

>:)

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 12:28 schreef a casema user het volgende:
Nu pioneer aanklagen voor een paar miljoen, je kon wel dodelijk geraakt worden door die rondvliegende stukken.
Kan je meteen een nieuwe windows-CD kopen.
Dan krijgen we Amerikaanse taferelen in Nederland!!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:36

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

ik heb ook nog zo'n slotloader (wisselaar) in m'n server zitten... maar daar zit tenminste een klepje voor, wel zo veilig :)

sowieso zal het wel wat meevallen, 't is maar een double speed...
nog een voordeel: je hoort em niet, alleen bij cd wisselen :)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Arson
dit WAS dus een 40 speed, die gaat net ff wat harder :)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:39

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 08 juli 2001 14:41 schreef _.-SuperstaR-._ het volgende:
Hahahahaha

SHOTloader!!!!

Jupz al paar keer gehoord, collega van me ook, ook met een 105s. Cd stukjes zijn door de casing heen (!) in zijn hand terecht gekomen. Niets ernstigs, hij schrok zich alleen de pleuris. CD draait schijnbaar te hard, waardoor de middelpuntzoekende kracht (oid) de cd uit elkaar rukt.

Vaag, wij dachten dat het aan de cd lag. Verzering stuurde agentje langs met fototoestel, vonden het namelijk erg moeilijk te geloven.

Succes!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
Op zondag 08 juli 2001 14:41 schreef _.-SuperstaR-._ het volgende:
Hahahahaha

SHOTloader!!!!

LOL!!!

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Op zondag 08 juli 2001 12:10 schreef _.-SuperstaR-._ het volgende:
En mijn pa zou wel ff windows 98 opnieuw installeren...
kun je dat niet zelf dan???

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Arson
Tuurlijk kan ik dat wel zelf, maar ik ging naar een verjaardag he. En m'n pa kan dat ook wel.

Iedere idioot moet dat toch lukken?

En dit kan iedereen overkomen, alleen moest het natuurlijk weer bij ons gebeuren. |:(

• Arson
Ok mensen, ik heb een nieuwe drive gehad :)
Geen slotloader deze keer :) En een snellere :)
Alleen geen nieuwe windows cd :(
Maar ach, die kun je overal krijgen.

Verwijderd

Bij een pakje boter :)

Wacht anders ff op XP ....

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 17:02 schreef HaaZie het volgende:
ik heb ook nog zo'n slotloader (wisselaar) in m'n server zitten... maar daar zit tenminste een klepje voor, wel zo veilig :)
Waar haal je die vandaan?
welk merk is het?
hoe werkt het precies?
:)
Pagina: 1