Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Moederbord en voeding voor bij mijn Game PC

Pagina: 1
Acties:

• Pwolff
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-11 15:44
Hallo tweakers,

Ik ben begonnen met mijn eerste game PC bouwen. Her en der heb ik verschillende componenten op de kop kunnen slaan. Nu wordt het tijd om de boel bij elkaar te zetten. Momenteel heb ik een GPU, CPU, een kast,RAM en een voeding (265 watt).. Ondertussen heb ik nog een moederbord en SSD geheugen nodig.

Deze componenten wil ik eigenlijk niet al te duur kopen(bang for buck). Nou zijn er heel veel moederborden te koop en ik vind het de keuze lastig. Kunnen jullie mij helpen?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen

Wat mag het systeem gaan kosten?
~100eu voor een moederbord

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 188,95€ 188,95
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 326,70€ 326,70
1Cooler Master CM Storm Stryker€ 166,-€ 166,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14R€ 143,75€ 143,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 825,40

Daarnaast heb ik nog een voeding van 265 Watt pricewatch: HKC USP-5550. Is dit genoeg watt?

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb dus nog een MOBO nodig en een SSD (en in de toekomst komt er misschien een HDD) erin gooien. Nou heb ik geen flauw idee welke mobo ik zou moeten kiezen.
Voor nu heb ik pricewatch: Asus Z170 PRO GAMING als mobo geselecteerd en
pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB voor geheugen (komt later nog ruitbereidingen op).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ga misschien bitcoins minen, aangezien ik niet mijn eigen stroom hoef te betalen.
Ik gebruik wifi nodig, mij werd verteld dat dit op het moederbord zit, klopt dit?

Ga je overklokken?
nope

Wat verwacht je van ons?[i]
Advies over een goed moederbord en eventueel voeding.

Verwijderd

Pwolff schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:22:

Daarnaast heb ik nog een voeding van 265 Watt pricewatch: HKC USP-5550. Is dit genoeg watt?
Nee, nee en nee. Dit is de slechtste voeding die je kan hebben. In staat om in no-time je systeem te slopen. Haal een fatsoenlijke voeding als de pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb dus nog een MOBO nodig en een SSD (en in de toekomst komt er misschien een HDD) erin gooien. Nou heb ik geen flauw idee welke mobo ik zou moeten kiezen.
Voor nu heb ik pricewatch: Asus Z170 PRO GAMING als mobo geselecteerd
Dat bord behoeft een biosupdate voordat een i5-7500 gaat werken. Daarnaast is het een moederbord geschikt voor overklokken at niet kan met een non k cpu. De pricewatch: MSI B250 PC Mate is een passender oplossing.
en
pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB voor geheugen (komt later nog ruitbereidingen op).
Geef mij maar een Crucial MX300 525GB. Grotere capaciteit, lagere prijs en geen gedoe met firmwareupdates.
Ik ga misschien bitcoins minen, aangezien ik niet mijn eigen stroom hoef te betalen.
Wat vind diegene die de stroom wel betaalt daarvan?
Ik gebruik wifi nodig, mij werd verteld dat dit op het moederbord zit, klopt dit?
Zit er niet op. Insteekkaartje gebruiken pricewatch: TP-Link Archer T8E

• Pwolff
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:35:Nee, nee en nee. Dit is de slechtste voeding die je kan hebben. In staat om in no-time je systeem te slopen. Haal een fatsoenlijke voeding als de pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W

Dat bord behoeft een biosupdate voordat een i5-7500 gaat werken. Daarnaast is het een moederbord geschikt voor overklokken at niet kan met een non k cpu. De pricewatch: MSI B250 PC Mate is een passender oplossing.
[...]

Geef mij maar een Crucial MX300 525GB. Grotere capaciteit, lagere prijs en geen gedoe met firmwareupdates.
Dank u voor deze wijsheden. Ik ga morgen een bestelling plaatsen en dan ook nog eens goed verdiepen in het geheugen! Op de pricewatch staat hij voor 5 tientjes meer dan de samsung.
Wat vind diegene die de stroom wel betaalt daarvan?
Die betaal ik al maandelijks, teveel aan servicekosten voor mijn studentenkamertje.
Zit er niet op. Insteekkaartje gebruiken pricewatch: TP-Link Archer T8E
Dank u, deze zal ik dan ook maar toevoegen aan de bestelling.

Verwijderd

Als ssd bedoel ik de MX300 275GB welke ook interessanter is dan de 850 EVO ivm een lagere prijs per GB.

• Pwolff
Ik heb zojuist de Crucial MX300 525GB gekocht, maar ik neem aan dit alleen maar beter is voor mij? :+)

[ Voor 3% gewijzigd door Pwolff op 24-03-2020 10:06 ]