Hallo tweakers,
Ik ben begonnen met mijn eerste game PC bouwen. Her en der heb ik verschillende componenten op de kop kunnen slaan. Nu wordt het tijd om de boel bij elkaar te zetten. Momenteel heb ik een GPU, CPU, een kast,RAM en een voeding (265 watt).. Ondertussen heb ik nog een moederbord en SSD geheugen nodig.
Deze componenten wil ik eigenlijk niet al te duur kopen(bang for buck). Nou zijn er heel veel moederborden te koop en ik vind het de keuze lastig. Kunnen jullie mij helpen?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
~100eu voor een moederbord
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Daarnaast heb ik nog een voeding van 265 Watt pricewatch: HKC USP-5550. Is dit genoeg watt?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb dus nog een MOBO nodig en een SSD (en in de toekomst komt er misschien een HDD) erin gooien. Nou heb ik geen flauw idee welke mobo ik zou moeten kiezen.
Voor nu heb ik pricewatch: Asus Z170 PRO GAMING als mobo geselecteerd en
pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB voor geheugen (komt later nog ruitbereidingen op).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ga misschien bitcoins minen, aangezien ik niet mijn eigen stroom hoef te betalen.
Ik gebruik wifi nodig, mij werd verteld dat dit op het moederbord zit, klopt dit?
Ga je overklokken?
nope
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies over een goed moederbord en eventueel voeding.
Ik ben begonnen met mijn eerste game PC bouwen. Her en der heb ik verschillende componenten op de kop kunnen slaan. Nu wordt het tijd om de boel bij elkaar te zetten. Momenteel heb ik een GPU, CPU, een kast,RAM en een voeding (265 watt).. Ondertussen heb ik nog een moederbord en SSD geheugen nodig.
Deze componenten wil ik eigenlijk niet al te duur kopen(bang for buck). Nou zijn er heel veel moederborden te koop en ik vind het de keuze lastig. Kunnen jullie mij helpen?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
~100eu voor een moederbord
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7500 Boxed | € 188,95 | € 188,95 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G | € 326,70 | € 326,70 |
| 1 | Cooler Master CM Storm Stryker | € 166,- | € 166,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14R | € 143,75 | € 143,75 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 825,40 | |
Daarnaast heb ik nog een voeding van 265 Watt pricewatch: HKC USP-5550. Is dit genoeg watt?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb dus nog een MOBO nodig en een SSD (en in de toekomst komt er misschien een HDD) erin gooien. Nou heb ik geen flauw idee welke mobo ik zou moeten kiezen.
Voor nu heb ik pricewatch: Asus Z170 PRO GAMING als mobo geselecteerd en
pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB voor geheugen (komt later nog ruitbereidingen op).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ga misschien bitcoins minen, aangezien ik niet mijn eigen stroom hoef te betalen.
Ik gebruik wifi nodig, mij werd verteld dat dit op het moederbord zit, klopt dit?
Ga je overklokken?
nope
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies over een goed moederbord en eventueel voeding.