Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ubiquiti woonkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LordChaos73
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-10 13:07
Hallo,

Ik heb een Ubiquiti Amplify HD mesh systeem aangeschaft en dat leek me een mooi moment om de router in de woonkamer te plaatsen in plaats van in de meterkast.
De router wordt hiervoor aangesloten op een managed switch in de woonkamer die op zijn beurt weer aangesloten is op een andere managed switch in de meterkast.
De vlans heb ik al een tijd geleden geconfigureerd en dat werkt perfect; alle apparaten in de woonkamer krijgen via deze switch een ip adres maar de Ubiquiti router niet.
Deze krijgt simpel geen ip adres. De poort is goed geconfigureerd, als ik een laptop aansluit heb ik gewoon een ip adres en access naar buiten. Ook een static adres configureren heeft geen nut.

Ik kan en heb maar één kabel richting de woonkamer lopen, dat is de kabel waar de trunk overheen loopt tussen beide switches.
Als ik de router aansluit op de switch in de meterkast, werkt het wel.

Wat zie ik hier over het hoofd?

[ Voor 15% gewijzigd door LordChaos73 op 08-08-2017 21:27 ]

Alle reacties

• dreuzel78
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Volgens mij komt het doordat je de router voor de switch moet plaatsen, in plaats van er achter.

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-11 09:24
Beetje lastig om te zeggen zo. Welke provider en modem/router heb je? Staat je router/modem in bridge mode of router mode?

Misschien handig om een tekening te maken van je netwerk. Al is het maar een simpele paint tekening.

• LordChaos73
Dit is de situatie: https://pasteboard.co/1MBP1S6Vc.png

De Ubiquiti staat in bridge modus overigens.

[ Voor 30% gewijzigd door LordChaos73 op 08-08-2017 20:47 ]

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-11 16:53
Ik mis daar toch eigenlijk wel de ubiquiti apparatuur.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• LordChaos73
De Netgear is losgekoppeld en is vervangen door de Ubiquiti. Alleen wil ik deze aansluiten op de switch in de woonkamer in plaats van de meterkast.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom wil je in vredesnaam de router in de woonkamer verplaatsen? Enig argument daarvoor zou normaliter zijn dat je de WiFi-functionaliteit ervan nodig hebt op een betere plek, maar dat is niet aan de orde als je net alle WiFi door UniFi laat doen...

Oslik blyat! Oslik!

• LordChaos73
Ik wil de Ubiquiti graag in de woonkamer hebben, omdat het apparaat dan een betere verbinding heeft met de mesh points? Is dat zo een gekke reden? Ten tweede is dat ding in tegenstelling tot het apparaat wat het vervangt, niet lelijk en het heeft een full colour display met nuttige informatie.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Bedoel je misschien dat je een Amplifi gekocht hebt!? Want dan kan je dat het beste zeggen...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• LordChaos73
lier schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:23:
Bedoel je misschien dat je een Amplifi gekocht hebt!? Want dan kan je dat het beste zeggen...
Ja, het is een Ubiquiti Amplify HD

• LordChaos73
Het probleem is opgelost; een herstart van de managed switch in de woonkamer deed tot mijn verbazing ineens alles wel werken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

LordChaos73 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:01:
Ik wil de Ubiquiti graag in de woonkamer hebben, omdat het apparaat dan een betere verbinding heeft met de mesh points? Is dat zo een gekke reden? Ten tweede is dat ding in tegenstelling tot het apparaat wat het vervangt, niet lelijk en het heeft een full colour display met nuttige informatie.
Eh, zal allemaal wel, maar dat is een draadloos meshsysteem waarvan ik de meerwaarde niet zie als je juist flink wat netwekkabels hebt liggen, maar dat is andere discussie, geen router. In je plaatje is de Draytek Vigor de router. Als je de routerfunctionaliteit (dus twee layer 3 netwerken met elkaar verbinden) naar de woonkamer haalt, ga je ofwel uitermate creatief met VLANs moeten worden, danwel verbinding verliezen tussen alles wat op die router aangesloten is en alles erachter dat direct op de achterliggende infra verbindt :o

Oslik blyat! Oslik!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 06:33

j1nx

Geek - Enjoying life

dion_b schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 00:08:
[...]

Eh, zal allemaal wel, maar dat is een draadloos meshsysteem waarvan ik de meerwaarde niet zie als je juist flink wat netwekkabels hebt liggen, maar dat is andere discussie, geen router.

[...]
Buiten het feit dat je verder wel gelijk hebt, echter de Amplifi is wel zeker een router ! (en mesh wifi systeem in een)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• LordChaos73
dion_b schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 00:08:
[...]

Eh, zal allemaal wel, maar dat is een draadloos meshsysteem waarvan ik de meerwaarde niet zie als je juist flink wat netwekkabels hebt liggen, maar dat is andere discussie, geen router. In je plaatje is de Draytek Vigor de router. Als je de routerfunctionaliteit (dus twee layer 3 netwerken met elkaar verbinden) naar de woonkamer haalt, ga je ofwel uitermate creatief met VLANs moeten worden, danwel verbinding verliezen tussen alles wat op die router aangesloten is en alles erachter dat direct op de achterliggende infra verbindt :o
De amplify is wel degelijk een router, maar staat in mijn geval in bridge modus, dus routeert niks. Het gaat hier om één netwerk. Waarom het niet meteen werkte is mij een raadsel, maar na een reset van één van de managed switches draait het nu als een zonnetje. Prima produkt trouwens, maar dat terzijde.
Pagina: 1