advies budget gaming pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rierie
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-11-2024
hoi hoi, ik zou graag advies willen voor een nieuwe pc. ik heb er zelf niet al te veel verstand van, maar mn huidige pc is 5 jaar geleden voor het laatst geupgrade en mn grafische kaart heeft het niet meer naar zn zin.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
ik zal er vooral mee gaan gamen (MMO), verder films/series kijken

Wat mag het systeem gaan kosten?
ik heb niet zo'n groot budget, liefste hou ik het rond de 600 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master MasterWatt Lite 500W€ 42,61€ 42,61
1Samsung 850 EVO 250GB€ 93,-€ 93,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 135,61

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
de 4 basis onderdelen en eventueel een nieuwe kast

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
dit is wat ik me een beetje heb laten vertelen via online vrienden
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 169,-€ 169,-
1Asus Prime B250-Plus€ 78,94€ 78,94
1Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G€ 185,-€ 185,-
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 64,95€ 64,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 497,89

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
ik zou graag voor nu een pc hebben waarmee ik op normale settings mn game kan spelen. op dit moment hapert het aan alle kanten op de laagste settings. eventueel ook dat ik verder kan upgraden met het bestaande in de toekomst(als dat kan binnen deze prijs)

Wat verwacht je van ons?
ik zou graag jullie advies horen. ik zie door de bomen het bos niet meer en ben bang dat een computerwinkel me alleen maar een oor aan gaat naaien qua onderdelen.

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die i5 is geen goede koop en zeker niet zo'n laag geklokte. Een Ryzen 5 1500X is en stuk toekomstbestendiger door de 8threads. Moederbord kan dan naar een B350. pricewatch: MSI B350 PC Mate of pricewatch: ASRock AB350M Pro4 als mATX geen probleem is.
Geheugen naar minimaal 2666 MHz pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2666C16 of pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15

Welke behuizing heb je?

En dan je voeding. De Masterwatt is een voeding welke slechte kwaliteit stroom levert. De spanning kakt behoorlijk in naarmate de voeding zwaarder wordt belast. Dat is niet goed voor de levensduur van de onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rierie
ik heb geen idee welke behuizing, die kan wel 10 jaar oud zijn. aspire staat erop.

die voeding moet toch wel vervangen worden ja. ik heb net een power surge gekregen ermee, dus ik ga er mee terug naar de winkel. ze hebben vorige maand deze er in gezet omdat de vorige niet meer leverbaar was(die ging ook kapot na 3 maanden)

welke voeding zou wel werken? dat bedoel ik dus, je denkt dat zon winkel wel verstand heeft en hebben me nu al 2x een voeding verkocht die binnen 3 maanden kapot ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is het juist met die plaatselijke computerboeren. Wat op voorraad is wordt voorgehouden als goede kwaliteit terwijl dat in 90% van de gevallen niet zo is.

Als voeding adviseer ik een pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W. Een pricewatch: Seasonic G-series 360 watt is nog beter maar zit je met een probleem als je ooit nog eens naar bijvoorbeeld een tweedehands GTX 1070 wil upgraden. De Seasonic komt dan aansluitingen tekort terwijl wel voldoende vermogen geleverd kan worden.

Behuizing zal een OEM ding van Acer zijn. Meestal zijn dat mATX behuizingen. Welk type moederbord zit erin?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2017 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rierie
tis vooral zodat ik nu weer goed kan spelen. dan kan ik verder sparen voor weer betere upgrades en voeding is niet zon hele grote uitgave als ik die zou moeten vervangen.

ijk heb nu een ASUSTeK P8H77. kan hem niet vinden op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rierie
ikheb nog eens goed de reviews gelezen. maar de ryzen 5 is juist voor gamen helemaal niet goed. dus die optie gaat hem niet worden. ik wil er alleen maar mee kunnen gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die reviews wil ik wel eens zien waar een Ryzen 5 tegenover een i5-7400 gezet wordt icm een GTX 1050 Ti. Heb je een link?

Welke cpu heb je op die H77?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2017 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rierie
hier is de link https://nl.hardware.info/...review-bang-for-your-buck

heb nu een intel core i5 3450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-09 20:54
Neem dan een snellere i5 of ryzen 1600. De 7400 is nu idd geen slimme keus. Zou zelf ook een ryzen nemen. Kan prima juist met gamen.

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rierie
Wie zijn PC puur koopt voor gaming, doet dus nog altijd de beste koop aan de Core i5 7600K, zeker als je meeneemt dat je die doorgaans een stuk verder kunt overklokken. Het argument voor Ryzen is dat games in de toekomst hopelijk betere multi-threading support gaan krijgen, met als ideaalbeeld scores zoals we die in Civilization VI zien, maar dat blijft koffiedik kijken. De ervaring leert dat dat soort ontwikkelingen vaak trager verlopen dan je zou willen.

als ik dit voorbij zie komen, waarom dan toch ryzen? ik wil heel graag jullie advies ten harte nemen. ik ben dan wel een leek, maar reviews lezen kan ik wel. en heb er nu al meerdere gevonden die hier op uitkomen.

de onderdelen die ik gelinkt heb is niet wat ik perse moet hebben. die kreeg ik door van anderen. wat is een snellere i5 dan. ik blijf mn budget van 600 houden. valt echt niet te rekken. maar word zo onderhand een beetje wanhopig door al die keuzes en dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde._
  • Registratie: Juli 2017
rierie schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 00:11:
Wie zijn PC puur koopt voor gaming, doet dus nog altijd de beste koop aan de Core i5 7600K, zeker als je meeneemt dat je die doorgaans een stuk verder kunt overklokken. Het argument voor Ryzen is dat games in de toekomst hopelijk betere multi-threading support gaan krijgen, met als ideaalbeeld scores zoals we die in Civilization VI zien, maar dat blijft koffiedik kijken. De ervaring leert dat dat soort ontwikkelingen vaak trager verlopen dan je zou willen.

als ik dit voorbij zie komen, waarom dan toch ryzen? ik wil heel graag jullie advies ten harte nemen. ik ben dan wel een leek, maar reviews lezen kan ik wel. en heb er nu al meerdere gevonden die hier op uitkomen.

de onderdelen die ik gelinkt heb is niet wat ik perse moet hebben. die kreeg ik door van anderen. wat is een snellere i5 dan. ik blijf mn budget van 600 houden. valt echt niet te rekken. maar word zo onderhand een beetje wanhopig door al die keuzes en dingen.
Als je een hogere budget hebt, wat jij in dit geval niet hebt, is een Intel processor voor gamen inderdaad beter, maar in dit geval is een Ryzen een no brainer (voor dit budget)

Ryzen doet ten opzichte wel wat onder in Single Core prestaties maar in Multi Core verslaat Ryzen Intel volledig!

Als je echt voor een Intel game pc wilt gaan (i5 7xxx) dan zou ik even doorsparen!

[ Voor 3% gewijzigd door Hidde._ op 09-08-2017 09:27 ]

Je pc werkt het best als je hem met liefde behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steff85
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-05 23:12
(Verwijderd)

[ Voor 96% gewijzigd door steff85 op 09-08-2017 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn benchmarks icm een GTX 1080 Ti en irrelevant voor jou. Met een 1050 Ti is de videokaart de zwakste schakel en daarmee is er geen verschil tussen een Ryzen 5 en een I5.

Maareh, waarom prik je geen 1050 Ti in je huidige systeem om te kijken hoe dat gaat? Zo slecht is een 3rd gen i5 nog niet tov een i5-7400. De rest upgraden kan altijd nog als het niet naar je zin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamourt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 13:24
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:25:
Die reviews wil ik wel eens zien waar een Ryzen 5 tegenover een i5-7400 gezet wordt icm een GTX 1050 Ti. Heb je een link?

Welke cpu heb je op die H77?
@rierie ik denk dat je zijn post niet goed heb gelezen? Het klopt dat de I5 wel een verschil van 20FPS kan hebben bij 100FPS gaming icm een gtx1080ti! Echter is de processor dan wel tegen de 90% belast wat sneller voor stuttering kan veroorzaken. Ik heb dan liever dat ik 20 fps minder heb en het risico ontloop dat ik te maken krijg met stuttering. Daarbij als je 60 FPS gaat gamen icm een gtx 1070 of lager, dan is het verschil opeens een heel stuk kleiner (5-10FPS) Als je puur voor gamen gaat met hoge FPS en daar naast niks anders en toch de CPU over 3 jaar gaat vervangen kan je beter voor een I5 gaan. Want tegen die tijd zal het wellicht een bottleneck zijn ;-)

Neem dan wel voor lief dat je dan veel duurder uit bent en dus terrecht gezegt beter even kan doorsparen.
De ryzen CPU word 50-60% belast, dus dan heb je nog genoeg speelruimte om ..... Daarnaast zou het niet zo gauw een bottleneck gaan vormen en daarom zou je alleen je GPU moeten upgraden. Trouwens in die test van je linkje vormt de GPU een bottleneck dus niet het meest ideale beeld. Het zou een mooiere test zijn, als je 1080ti in sli opstelling hebt en dan in 4K. (Over een paar jaar is 4K gaming toch de standaard)
1080P ligt op sterven na dood.

Maar je kan dus kiezen:
1. Ik ga 100 FPS+ gaming met het risico op stutteringen en dat mijn CPU sneller aan vervanging toe is.
2. Ik ga 60FPS gamen en neem die 5-10FPS prestratie verschil voor lief, daarnaast heb ik de mogelijkheid om ernaast te streamen, skypen, browsen ect. De CPU is ook minder snel aan vervanging toe.
3. Ik neem die 5-10% prestaties winst met het risico op stuttering en vervang mijn CPU over 2-3 jaar. Streamen, skypen daarnaast doe ik niet aan.

Enigste waar je wel rekening mee moet houden is dat ryzen nog in ontwikkeling is. Maar de meeste problemen die zich voordeden kwamen door de chipsets van de moederfabrikanten en niet door AMD zelf. Dat is dus een kwestie van tijd en bios updates afwachten. (De Intel core processors hebben vanaf 2009 de tijd gehad om zich te ontwikkelen)

[ Voor 6% gewijzigd door Glamourt op 09-08-2017 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rierie schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 00:11:

Er zitten helaas wat haken en ogen aan die review van hardware.info. Kijk je naar wat goede reviews zie je dan de Ryzens het meestal gewoon beter doen, of in ieder geval minstens zo goed, terwijl de CPU minder wordt belast en dus meer over heeft voor de toekomst. Zie:
YouTube: Ryzen 5 1600/ 1600X vs Core i5 7600K Review: It's an AMD Win!
YouTube: Ryzen 5 1400 Review: AMD R5 1400 vs. Intel i5-7400

Waarvan je aan de eerste video het meeste hebt, omdat je daar realtime kan zien dat de i5 in zware gebieden gewoon naar beneden kakt. In de 2e video zie je dat de Ryzen 5 1400 het zeker niet minder doet dan de i5 7400 en met de minimale frametimes het eigenlijk zo goed als altijd beter doet. Ook de 1500x is daar meegenomen, welke het toch een stuk beter doet dan de i5 7400.

De Ryzen 5 1400 kun je overigens ook met de stock koeler nog een leuk stukje overklokken zonder veel moeite i.c.m. een simpel b350 bord.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rierie
bedankt voor de reacties!

ik ben echt wel een noob haha en ik wilde dat ik meer tijd had om een goede beslissing te kunnen nemen.

op dit moment is mn pc al 2x uit zichzelf herstart en dit gebeurd dagelijks een aantal keer.
de temperatuur in mn processor loopt hoog op en ik heb al 2x een nieuwe voeding er in gezet.
mn grafische kaart is aan het sterven. ik heb 1 en al stuttering als ik de nieuwste drivers er op zet. met de 2 na laatste heb ik af en toe een stuttering, maar kan ik wel gewoon normaal gamen.

mn onderdelen zijn allemaal 5+ jaar oud, behalve de voeding, die pas 1 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamourt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 13:24
Daar is deze site voor om je te helpen ;)

Anders had deze site ook niet gehoeven. Zoiets lijkt mij wel oke voor je budget als je niet wilt overclocken, misschien dat andere tweakers nog op en aanmerkingen hebben?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1500X Boxed Wraith Spire koeler€ 180,-€ 180,-
1ASRock AB350M Pro4€ 80,60€ 80,60
1MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G€ 175,-€ 175,-
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 19,42€ 19,42
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 135,52€ 135,52
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 590,54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Glamourt De meegeleverde koeler van de 1500x is niet echt minder dan een TX3 Evo, dus dat scheelt weer wat :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rierie
bedankt voor al het advies.

ik heb net de ryzen 5 1500x besteld met de onderdelen die hier boven ook al vernoemd zijn. als het goed is komen ze morgen binnen.
ben benieuwd!
Pagina: 1