Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

3440x1440 Triple A Game PC - €2500,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Al enige tijd speel ik met het idee om een nieuwe PC samen te stellen. Een jaar of 6-7 terug heb ik samen met een kennis een game PC samengesteld. In de tussentijd is de GPU ooit vervangen.

De afgelopen jaren speelde ik veel Triple A games op mijn PS4. Echter ben ik altijd fan geweest van PC gaming. Gelukkig prefereert mijn vriendin ook PC gaming wat maakt dat wij een leuk budget hebben opgesteld samen om een mooie build samen te stellen.

Assembleren heb ik geen ervaring mee, echter begrijp ik dat dit helemaal niet zo lastig is. Het lijkt mij dan ook een leuke uitdaging om de PC zelf te assembleren.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Na flink wat research is de ambitie om op een resolutie van 3440x1440 Triple A games te kunnen spelen op de hoogste settings. Denk hierbij aan bijvoorbeeld The Witcher, Battlefield, Call of Duty. Verder zal World of Warcraft worden gespeeld op het systeem. Deze games kunnen recorden & streamen op hoge kwaliteit is een must.

Mijn vriendin is afgestudeerd Signmaker wat betekent dat er ook uurtjes op het systeem zullen worden gespendeerd aan programma`s zoals Photoshop, Illustrator, Indesign. Daarnaast ben ik zelf regelmatig bezig met Sony Vegas.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Voor het systeem zelf heb ik een prijs van €2000,- tot €2500,- in gedachten, give or take.

Voor de randapparatuur zit ik in combinatie met het scherm dat wij voor ogen hebben al gauw tegen de €1500,- aan.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Indien de moeite waard kan ik eventueel de volgende componenten gebruiken:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 93,-€ 93,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 93,-

Daarnaast zijn muis en toetsenbord aanwezig maar zou ik deze graag ook aanpassen aan de style van de nieuwe samenstelling.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Alle basis componenten, nieuw scherm, boxenset.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Ik heb een interessante tijd uitgekozen om te gaan shoppen voor PC componenten. Vooral op CPU gebied vind er momenteel een hevige strijd plaats tussen AMD en Intel. Hierin heb ik geen voorkeur, echter lees ik wel verschillende berichtgeving over het samengaan van AMD CPU`s met Nvidia GPU`s. Qua GPU heb ik dan wel weer een voorkeur voor Nvidia zeker in combinatie met het G-sync scherm dat ik in gedachten heb.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Zoals hierboven al verklapt is het de bedoeling dat er de komende jaren op de hoogste settings kan worden gegamed op een resolutie van 3440x1440. Daarnaast is het belangrijk dat het systeem programma`s als photoshop e.d. snel zal draai.

Qua geluidsproductie prefereer ik zeker een stil systeem. Stroomverbruik vind ik dan weer iets minder relevant.

Ga je overklokken?

Mijn huidige systeem heb ik nooit overgeklokt. Echter bezit ik hier op dit moment ook niet de hardware voor. Bekend met overklokken ben ik zeker niet maar ook hier geld dat dit volgens mij niet al te moeilijk is. Ik zal dus zeker trachten om een stabiele overklok te bewerkstelligen op het nieuwe systeem.

Wat verwacht je van ons?[i]

- Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaring als het gaat om ervaringen m.b.t. prestaties van de AMD CPU met Nvidia GPU combinatie. Uiteraard heb ik uitgebreid gegoogled en youtube reviews bekeken. Nogmaals, de berichtgeving is niet altijd even eenduidig.

- Passen de componenten bij elkaar? Zijn er zaken die anders kunnen/moeten? Wellicht een betere bang for buck, hierbij gaat het mij zeker niet om een paar tientjes gelet mijn budget. Binnen het budget wil ik zeker het beste van het beste ook met oog voor de toekomst.

Eigen lijst PC componenten:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1800X Boxed zonder koeler€ 442,40€ 442,40
1Gigabyte GA-AX370-Gaming K7€ 215,42€ 215,42
1Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080Ti Xtreme Edition 11G€ 763,50€ 763,50
1Corsair Crystal 570X RGB Zwart€ 169,07€ 169,07
1NZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 155,-€ 155,-
1G.Skill Trident Z RGB F4-3200C14D-16GTZR€ 201,45€ 201,45
1Corsair RM650x Zwart€ 96,63€ 96,63
1Samsung 850 EVO 1TB€ 299,-€ 299,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.342,47

Eigen lijst randapparatuur:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart€ 1.049,-€ 1.049,-
1Logitech Z906€ 259,-€ 259,-
1Corsair Gaming K95 RGB Platinum Cherry MX Brown (Qwerty US)€ 170,23€ 170,23
1Corsair Gaming Glaive RGB Mouse Zwart€ 64,90€ 64,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.543,13

Alvast bedankt voor het lezen van mijn "Wall of text". Mochten jullie zaken missen hierin dan hoor ik dit graag. Ik ben graag een braaf mede tweaker.

Groet,

Jelmer

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Moederbord van 215 euro? Is dat echt nodig?
Geheugen kan ook wel 50 euro vanaf.

Als je het geld graag wil uitgeven dan ga je gang, maar het lijkt erop dat je gekozen hebt naar het budget, niet perse wat nodig is.

Daarnaast wil je een m.2 SSD, een "normale" SSD is alweer achterhaald. Zoek een moederbord die hierbij past, moederbord van 120/140e is voldoende.

[ Voor 11% gewijzigd door Nopheros op 08-08-2017 20:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Excuus vollledig terecht antwoord. De samsung evo 850 zou een 950 van 1 tb moeten zijn in de lijst.

Het moederbord gekozen in combinatie met de RGB opties. Verder begrepen uit reviews dat deze over het algemeen de meest stabiele overklok mogelijkheden bied icm ryzen cpu.

Het ram geheugen is gekozen op basis van berichtgeving dat G Skill het best overgeklokt kan worden bij ryzen cpu. Zijn hier andere opties voor?

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Ik moet bekennen dat ik de specifieke hardware niet ken en ook geen idee heb van de OC opties. Wat ik wel weet is dat steeds minder mensen OC'en waaronder ik zelf. Voorheen vond ik het vooral leuk om te doen, nu zie ik het nut meestal niet zo van 2% a 4% performance increase.

Als je daardoor ook die videokaart fan van (160 euro!) niet hoeft te kopen scheelt het toch veel geld.. Als je het geld toch hebt en het je niet uitmaakt.. ziet er verder prima uit :)

Verwijderd

Topicstarter
Helder antwoord. Is een ryzen 1800x een goede keus indien er niet overgeklokt zal gaan worden?

Zal verder even afwachten wat reacties van andere tweakers mij nog zal brengen.

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01:09
Wacht even tot 14 augustus, dan kan je de Vega combos bestellen/preorderen en mogen vgm ook benchmarks worden gepost. Maar we weten niet precies hoe de deals hier in de EU eruit gaan zien, maar met een van die combo's kan je een heel leuk AMD systeem in elkaar zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Hey Random,

Echter zou dit ook betekenen dat een G-sync scherm geen optie meer is. Nu heb ik er niet super veel verstand van maar wat ik kon vinden over G-sync en Free-sync is dat G-sync toch de betere variant is. Duurder maar beter. Weet jij hier toevallig meer over?

Verder ben ik bekend met het feit dat de Vega kaarten er aan komen. Echter lees ik overal dat de verwachting niet is dat de Vega kaarten in de buurt komen van de Nvidia GTX 1080 TI kaarten. Wellicht is een 1080TI op dit moment een overkill maar ik ga er wel van uit dat deze kaarten het langer zullen volhouden als we het hebben over "future proof" triple A gaming systeem. Hoe kijk jij hier tegen aan?

Bedankt voor je input! Ik hoop op nog wat meer reacties over mijn vraagstellingen met betrekking tot AMD CPU en Nvidia GPU.

Daarnaast ben ik ook nog wel nieuwsgierig welke intel CPU de beste optie zou zijn. Een 7700k is nog steeds koning op het gebied van pure game performance van wat ik begrijp van de vele benchmarks die ik er op na heb gelezen/gekeken. Echter is het natuurlijk wel de bedoeling dat mijn systeem ook programma`s gaat draaien op hoge snelheden, nu en in de toekomst, waar meerdere cores zeker van pas komen.

Groet

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Mensen nog tips/bovenstaande vragen/build. Ik zou graag op korte termijn beginnen met bouwen.

Bij voorbaat dank voor alle feedback!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-11 13:04

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Yo,

Een paar maanden geleden heb ik mijn nieuwe pc in elkaar gezet.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6850K Boxed€ 358,95€ 358,95
1MSI X99A GODLIKE GAMING CARBON€ 499,-€ 499,-
1MSI GeForce GTX 1080Ti Gaming X€ 812,64€ 812,64
1be quiet! Dark Base Pro 900 (Zwart/Zilver)€ 209,90€ 209,90
1Asus ROG Swift PG279Q Zwart€ 816,-€ 816,-
1Cooler Master V8€ 83,50€ 83,50
1Cooler Master Masterkeys Pro S - RGB (Cherry Brown)€ 110,29€ 110,29
1G.Skill Ripjaws V F4-3000C15D-32GVR€ 272,55€ 272,55
1Corsair Gaming VOID USB Carbon€ 73,20€ 73,20
1Corsair AX860i€ 207,50€ 207,50
1Samsung 850 EVO 1TB€ 317,57€ 317,57
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.761,10

Ik begon met de zelfde gedachten als jij doet. Tripple A, zeker voor de komende jaren genoeg.
Door persoonlijke ervaring ben ik een pro Intel geworden, daarom ook mijn keuze voor een intel i7.

Tot mijn verbazing is deze build echt bijzonder soepel, photoshop etc start op in no-time

Ik zie dat jij 16gb ram heb gekozen! Dat leek mij eerst ook voldoende, maar uiteindelijk toch maar voor 32 gegaan. Ram is niet achterlijk duur en dan weet je tenminsten zeker dat je genoeg hebt (over 3/4 jaar ook)

Zelf heb ik gekozen voor een 1440p scherm, dit omdat ik graag > 144 hz wou. Als ik eerlijk ben snap ik niet waarom jij voor 3440x1440 100hz gaat. Met spellen zoals The Witcher en Battlefield is dit een wereld van verschil. (vind ik...)

OC ben ik ook niet echt fan van. Het is leuk, dat zeker. Maar om een AAA build systematisch over te klokken voelt voor mij niet goed. Met een 1080 TI, 16(/32)gb RAM ga je niet heel veel verschil merken met die 2-3% meer kracht. (Ikzelf ben altijd bang dat mijn pc over 2/3 jaar een stuk meer verouderd is als ik m nu OC, of dit klopt durf ik niet met zekerheid te zeggen)

Al met al, mijn mening;

-Intel i7 ****
-Ga voor (>) 144hz ipv 4k
-32gb ram?
-Neem ontslag, stop met sporten, word kluizenaar en kom nooit meer achter deze pc vandaan

"~~Linux is only free if your time has no value"

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-11 12:49
Nopheros schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:26:

Daarnaast wil je een m.2 SSD, een "normale" SSD is alweer achterhaald.
Achterhaald? Zolang je niet veel aan file transfer doet zul je er nagenoeg niks van merken. Wel leuk om te hebben natuurlijk als het qua prijs niet veel uitmaakt.
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:34:
Hey Random,

Echter zou dit ook betekenen dat een G-sync scherm geen optie meer is. Nu heb ik er niet super veel verstand van maar wat ik kon vinden over G-sync en Free-sync is dat G-sync toch de betere variant is. Duurder maar beter. Weet jij hier toevallig meer over?

Verder ben ik bekend met het feit dat de Vega kaarten er aan komen. Echter lees ik overal dat de verwachting niet is dat de Vega kaarten in de buurt komen van de Nvidia GTX 1080 TI kaarten. Wellicht is een 1080TI op dit moment een overkill maar ik ga er wel van uit dat deze kaarten het langer zullen volhouden als we het hebben over "future proof" triple A gaming systeem. Hoe kijk jij hier tegen aan?

Bedankt voor je input! Ik hoop op nog wat meer reacties over mijn vraagstellingen met betrekking tot AMD CPU en Nvidia GPU.

Daarnaast ben ik ook nog wel nieuwsgierig welke intel CPU de beste optie zou zijn. Een 7700k is nog steeds koning op het gebied van pure game performance van wat ik begrijp van de vele benchmarks die ik er op na heb gelezen/gekeken. Echter is het natuurlijk wel de bedoeling dat mijn systeem ook programma`s gaat draaien op hoge snelheden, nu en in de toekomst, waar meerdere cores zeker van pas komen.

Groet
De 7700K is inderdaad nog koning op pure game performance gebied. Maar ik begrijp dat je meer doet dan alleen maar gamen. De 1800x komt redelijk in de buurt van de 7700K (stock) qua gaming als de game goede multi-core ondersteuning heeft. Maar zodra je het over content creation hebt is de 1800x koning :).

• Cerbs
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 31-05-2023
Ik zou voor een R7 1700 gaan deze is goedkoper en heeft vergelijkbare prestaties met de 1800X als deze je overclocked.
En echt moeilijk is overclocken niet kost alleen een beetje geduld.

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:38
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:34:
Hey Random,

Groet
FreeSync is voor AMD kaarten en G-Sync is voor nvidia kaarten. Zit haast geen verschil tussen de twee, enkel is de G-Sync uitvoering een stukje duurder.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allen,

Bedankt voor de reactie, hoe meer feedback hoe dichter ik bij de conclusie kom.

@0stone0 Ik heb een 144 hz monitor overwogen in combinatie met 1440p of 4k. Echter vind ik 4K gaming niet een doel ansich op dit moment. Dit houdt in dat 1440P overblijft. Ik vraag me af in hoevere het verschil tussen 100hz en 144hz schermen te merken is, zeker in combinatie met G-sync of Freesync schermen. De voorkeur voor een resolutie van 3440x1440 ultra wide scherm is ontstaan doordat ik een groot scherm super fijn vindt om op te gamen. Andere optie zou zijn 3440x2160, echter verwacht ik niet dat mijn portomonnee hier heel blij van zal worden, als deze schermen al bestaan. Wat zijn jouw ervaring hierin?

Een lichte voorkeur voor Intel CPU heb ik ook tot op zekere hoogte. Ik lees veel klachten over temparaturen van bijvoorbeeld de Skylake-X series. Delidden zou kunnen van wat ik begrijp maar is niet aan te raden in verband met de garantie die dan wegvalt.

Hoe zit het met prestatie winst bij overklokken met programma`s als photoshop? Wanneer jij jouw systeem "under load" hebt gebruik je dan ook daadwerkelijk deze 32gb ram ?

@Randleman Helder verhaal man, thnx voor je reactie! Weet jij toevallig ook meer over de samenwerking/compatibility van een AMD CPU en Nvidia GPU? Lees hier zeer uit één lopende verhalen over.

@Tijgertje Ook jij bedankt voor je bericht! Wordt gewaardeerd! Ik weet dat G-sync inderdaad duurder is. Echter lees ik bij Free-Sync nog wel eens over ghosting die word geconstateerd. Bij G-sync schermen schijnt dit minder te zijn. Weet jij hier meer van? Daarnaast heb ik toch wel een lichte voorkeur voor Nvidia GPU waardoor Freesync uiteraard geen optie is. Ik verwacht niet, aan de hand van de berichtgeving, dat de vega kaarten tegen de GTX 1080TI op kunnen boksen.

In het algemeen ben ik wel even benieuwd of een I7 7820X een optie zou zijn binnen mijn budget. VRM temps schijnt redelijk mee te vallen met de nieuwere X299 borden. En wellicht een beter opties als ik besluit weg te blijven van overclocken?

Alvast bedankt weer iedereen!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-11 12:49
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:57:

@Randleman Helder verhaal man, thnx voor je reactie! Weet jij toevallig ook meer over de samenwerking/compatibility van een AMD CPU en Nvidia GPU? Lees hier zeer uit één lopende verhalen over.
Tot nu toe heb ik daar eigenlijk niks feitelijks over gehoord. Alleen een aantal forum posts hier en daar.. Zelf heb ik ook geen negatieve ervaring met een AMD + Nvidia combo.

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:38
Delidden kun je veilig laten doen bij Shroudster: V&A aangeboden: Shroudster delid service aangeboden - heb ik ook gedaan, ziet er niks aan maar hij draait zo'n 10-15 graden koeler, waardoor overclocksnelheden van 5Ghz of hoger mogelijk zijn.

https://www.techspot.com/article/1454-gsync-vs-freesync/ - hier staat het duidelijk en recentelijk uitgelegd. Betwijfel of de VEGA de 1080Ti gaat kunnen verslaan. Je zou even kunnen wachten op benchmarks, of gewoon voor de 1080Ti gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Tijgertje op 09-08-2017 14:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Ik zal vanavond mij nogmaals gaan inlezen gebasseerd op de reacties die jullie zojuist gepost hebben!

Voor nu moet ik weer aan de bak op mijn werk!

Meer reacties/feedback zijn altijd welkom!

Thnx

• 0stone0

0stone0

Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:57:
Hoi Allen,

Bedankt voor de reactie, hoe meer feedback hoe dichter ik bij de conclusie kom.

@0stone0 Ik heb een 144 hz monitor overwogen in combinatie met 1440p of 4k. Echter vind ik 4K gaming niet een doel ansich op dit moment. Dit houdt in dat 1440P overblijft. Ik vraag me af in hoevere het verschil tussen 100hz en 144hz schermen te merken is, zeker in combinatie met G-sync of Freesync schermen. De voorkeur voor een resolutie van 3440x1440 ultra wide scherm is ontstaan doordat ik een groot scherm super fijn vindt om op te gamen. Andere optie zou zijn 3440x2160, echter verwacht ik niet dat mijn portomonnee hier heel blij van zal worden, als deze schermen al bestaan. Wat zijn jouw ervaring hierin?
...
Mijn schem was ook wel wat prijzig.
https://tweakers.net/pric...g-swift-pg279q-zwart.html

Desondanks ben ik er nog erg tevreden over. Ik ben voor de 27 inch gegaan omdat ik ook een fan ben van grote schermen.

Omdat vrienden van mij ook niet het voordeel van (>) 144 hz zagen heb ik er best veel mee lopen spelen. Met spellen zoals csgo of overwatch is het een wereld van verschil, ja nu heb ik het over 100 - 144.
Op 60 voelt alles 'normaal' maar zodra je dan achter 144 zit is 'normaal' opeens niet meer te vergelijken.
Zelfs het verschil van 144 en 165hz was opmerkelijk aanwezig.
Echter durf ik dit niet te zeggen over de spellen die jij gaat spelen, met BF1 merkte ik niet echt verschil, maar dat kan ook door gewenning komen.

Op mijn moederbord zit een temp meter, die kan ik mooi door het glazen paneel zijn tijdens het gamen. Als mn pc aan t minen is (32mh/s) dan is binnen de kast zn 40 c. Tijdens gamen komt dit eigenlijk nooit hoger dan 49.

Nope, gebruik bijna nooit de 32. Was een tijdje bezig met photoshop, after effects en dan ondertussen nog 6 standaard programma's (oa teamspeak, chome met 20+tabs, msi ab, discord, ...) toen kwam ik (tijdens het genereren van een apk) wel op de 20.
De voornamelijkste reden dat ik 32 heb, is omdat ik zo veel geld uitgaf voor zn beest, dat ik dan ook die 6 tientjes extra neer wou leggen voor die 32gb...

Mocht je nog vragen hebben, hoor ze graag!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-11 19:07
0stone0 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:06:
Yo,

Een paar maanden geleden heb ik mijn nieuwe pc in elkaar gezet.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6850K Boxed€ 358,95€ 358,95
1MSI X99A GODLIKE GAMING CARBON€ 499,-€ 499,-
1MSI GeForce GTX 1080Ti Gaming X€ 812,64€ 812,64
1be quiet! Dark Base Pro 900 (Zwart/Zilver)€ 209,90€ 209,90
1Asus ROG Swift PG279Q Zwart€ 816,-€ 816,-
1Cooler Master V8€ 83,50€ 83,50
1Cooler Master Masterkeys Pro S - RGB (Cherry Brown)€ 110,29€ 110,29
1G.Skill Ripjaws V F4-3000C15D-32GVR€ 272,55€ 272,55
1Corsair Gaming VOID USB Carbon€ 73,20€ 73,20
1Corsair AX860i€ 207,50€ 207,50
1Samsung 850 EVO 1TB€ 317,57€ 317,57
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.761,10

Ik begon met de zelfde gedachten als jij doet. Tripple A, zeker voor de komende jaren genoeg.
Door persoonlijke ervaring ben ik een pro Intel geworden, daarom ook mijn keuze voor een intel i7.

Tot mijn verbazing is deze build echt bijzonder soepel, photoshop etc start op in no-time
Tot jou verbazing???? Je geeft bijna 4K uit aan componenten en het verbaast je dat hij Photoshop enigszins snel opstart. 8)7 8)7

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

• 0stone0

0stone0

A1AD schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:07:
[...]

Tot jou verbazing???? Je geeft bijna 4K uit aan componenten en het verbaast je dat hij Photoshop enigszins snel opstart. 8)7 8)7
Haha, niet op die manier :*) 8)7

Natuurlijk verwachtte ik een idioot snelle pc op m'n bureau, maar als je er dan achter zit, op t Photoshop icoontje drukt en het al geopend is voordat ik überhaupt mn muis naar de ander hoek van t scherm kan verplaatsen geeft dat toch wel een bepaald 'gevoel'

Duidelijker zo? Of klinkt nog steeds als pure waanzin xD
_O- _O-

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-11 19:07
0stone0 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:11:
[...]

Haha, niet op die manier :*) 8)7

Natuurlijk verwachtte ik een idioot snelle pc op m'n bureau, maar als je er dan achter zit, op t Photoshop icoontje drukt en het al geopend is voordat ik überhaupt mn muis naar de ander hoek van t scherm kan verplaatsen geeft dat toch wel een bepaald 'gevoel'

Duidelijker zo? Of klinkt nog steeds als pure waanzin xD
_O- _O-
Pure waanzin :+

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Zoals beloofd zou ik nog terugkomen op jullie reacties.

@Tijgertje bedankt voor het verhelderde artikel over G-sync & FreeSync. Zeker met de komst van Free Sync 2 lijkt het er dus op dat het gat performance wise gedicht gaat worden tussen beiden. Echter verwacht ik niet dat AMD met een GPU gaat komen dit jaar die gaat kunnen tippen aan Nvidia.

Verder zijn er nieuwe 3440x1440 schermen aangekondigd door Asus en Acer. De ROG Swift PG35VQ en Asus Predator X35. Beide ondersteunen HDR en 200hz en zullen de markt op gaan in Q4 van dit jaar. Verwachten jullie dat de prijs rond de huidige prijs van De PG348Q en Predator X34A zullen liggen? Wellicht sowieso de moeite om te kijken of het een drukkend effect gaat hebben op de prijs van de "oudere" schermen.

Uiteraard zal één 1080ti niet voldoende zijn om de volle 200hz bij een resolutie van 3440x1440 te benutten. Twee vind ik dan toch wel weer overdreven prijzig. Hoe kijken jullie hier naar?

Even gekeken naar de opties indien ik een systeem samenstel met de I7 7820X. De X299 borden supporten tot 128GB Ram DDR-4. Lijkt mij dat een dergelijk bord enkel de moeite loont om te bewapenen met minimaal 64GB wat dan wel weer betekent dat het budget redelijk over de €2500,- gaat.

Wellicht de moeite om ook de coffeelake series af te wachten. Welke verwachting hebben jullie bij bijvoorbeeld de I7 8700K? Minder cores e.d. dan bijvoorbeeld de Ryzen 1800X. Will it still get the job done?

Offtopic: Nooit verwacht dat inlezen in PC componenten zo vermakelijk kon zijn!

Alvast bedankt weer!
Pagina: 1