Windows installatie foutmelding.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illuuu
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-04-2023
Pc gebouwd.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 188,95€ 188,95
1MSI B250M Bazooka€ 73,92€ 73,92
1Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G€ 158,50€ 158,50
1Seagate Barracuda, 2TB€ 64,94€ 64,94
1Cooler Master Silencio 452€ 62,91€ 62,91
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 135,25€ 135,25
1Corsair VS550€ 52,-€ 52,-
1Kingston SSDNow UV400 240GB€ 86,15€ 86,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 822,62

Bezig met de installatie van Windows 7 via usb. Route:
Op de CD windows7>usb>intel>x64
Alles gaat goed tot aan Windows bestanden uitpakken.
Dan blijft hij op 100% hangen en geeft na ruime tijd de volgende foutmelding:
Kan configuratieset niet toepassen. Kan de map Windows niet vinden.

Op internet is deze fout nergens terug te vinden

Iemand ervaring hiermee en evt een fix?

[ Voor 78% gewijzigd door illuuu op 08-08-2017 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ervaring? Ik dacht dat Windows 7 helemaal niet meer geinstalleerd kon worden op de Kaby Lake machines?

nieuws: Ontwikkelaar maakt updates voor Windows 7 mogelijk op pc's met nieuwe...
nieuws: Microsoft verlengt ondersteuning Windows 7 en 8.1 met Skylake opnieuw

[ Voor 71% gewijzigd door MAX3400 op 08-08-2017 19:23 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illuuu
Officieel niet. 2 weken geleden nog gedaan op ander systeem met zelfde specs. Toen werkte het wel :)

[ Voor 9% gewijzigd door illuuu op 08-08-2017 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

illuuu schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:22:
Officieel niet. 2 weken geleden nog gedaan op ander systeem. Toen werkte het wel :)
Nou, als je het zo stelt, dan weet je vast ook wel het verschil tussen beide systemen en kan je het zelf wel werkend krijgen. :|

Sorry hoor maar Microsoft heeft in april al aankondigd dat de Intel 7-serie alleen nog maar op Windows 10 kan/mag draaien. https://support.microsoft...-the-windows-version-that

Als je het hier niet mee eens bent of er heilig van overtuigd bent dat het 2 weken geleden nog wel werkte; zelfde handelingen als vorige keer toepassen en de machine installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illuuu
Op zoek gegaan naar andere versie. Windows 10 enterprise geïnstalleerd.

Precies dezelfde foutmelding! Nu snap ik het niet meer

Geheugen er uit gehaald om te kijken of het daar aan lag, ook geen verschil..

Bios update gedaan. Opnieuw proberen..

[ Voor 9% gewijzigd door illuuu op 08-08-2017 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:21

Zorian

What the fox?

Maar waarom zou je moedwillig een antiek OS willen gebruiken? Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Zou me niets verbazen dat het probleem komt omdat er geen (goede) support is voor je CPU en chipset. Want te nieuw.

Mijn laptop die de 6e generatie i7 heeft kan bijvoorbeeld al geeneens meer Windows 7 installeren, domweg omdat er geen drivers voor bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illuuu
Heb een update tool die werkt. De reden is simpel. Heb een Windows 7 key en vind het absurd om 10 te moeten kopen als ik m'n 7 key naar 10 kan omzetten. Iets met geld weggooien:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:39
Je kunt gewoon w10 installeren en na de installatie je w7 key invoeren. Dat werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illuuu
@.Maarten Welke w10? W10 enterprise pakte mijn key niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wutwutwhat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2022

wutwutwhat

Lomperik.

illuuu schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 07:57:
De Windows 10 equivalent van de Windows 7 variant die je probeert te installeren.. Home Premium > Enterprise bijvoorbeeld is geen optie.

[ Voor 13% gewijzigd door wutwutwhat op 09-08-2017 08:05 ]

Liever in Gulden betalen? Dat kan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

illuuu schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 07:57:
Hoe kom je aan Enterprise? Oh wacht, vast via werk toestemming gekregen om de VLK op je thuis-PC te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illuuu
Ik ben maar een rommelaar :). Probeer maar gewoon wat en werk met de dingen die ik voorhanden heb. Even op zoek naar een Windows 10 professional iso en dan moet het gaan lukken dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:52

TheVMaster

Moderator WOS
illuuu schreef op Wednesday 9 August 2017 @ 08:36:
Ik ben maar een rommelaar :). Probeer maar gewoon wat en werk met de dingen die ik voorhanden heb. Even op zoek naar een Windows 10 professional iso en dan moet het gaan lukken dus?
Dat zou inderdaad wel gewoon moeten werken. Die ISO kun je volgens mij gewoon bij Microsoft downloaden, dus niet een ISO downloaden van een of ander schimmige website. Volgens mij via deze url : https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illuuu
Ik gebruik rufus om de iso op de usb te krijgen. Is dit ook de beste vorm? Begin nu aan alles te twijfelen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wutwutwhat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2022

wutwutwhat

Lomperik.

Rufus werkt. Persoonnlijk gebruik ik Microsoft's eigen tool, nooit problemen mee gehad.

Liever in Gulden betalen? Dat kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

illuuu schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:18:
Ik gebruik rufus om de iso op de usb te krijgen. Is dit ook de beste vorm? Begin nu aan alles te twijfelen haha
Het mooie is dat je op https://gathering.tweakers.net/ heeeel veeeel informatie kan vinden over hoe je zaken wel/niet moet aanpakken. Sterker nog; Microsoft zelf heeft ook artikele geschreven hoe je kan installeren van USB, niet in de laatste plaats gewoon met de Media Creation Tool.

Het zou je sieren eens wat eigen inzet te tonen ipv one-liners neer te kwakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• illuuu
@MAX3400 ik ben al een week elk vrij moment met een Windows installatie bezig.

Ik ben een leek.

Ik heb me verdiept in bios, waar ik nog nooit mee gewerkt heb, iso''s ook nieuw, Windows versies en installaties idem. Rufus is ook na wat onderzoek als goede optie naar voren gekomen.

Sorry dat ik als leek niet precies weet welk kanaal het beste is. En dat ik soms te kort door de bocht denk.
ik zit alleen niet te wachten op zo'n pretentieus mannetje die me af zit te branden op m'n gebrek aan kennis. Dat is namelijk de reden waarom ik me naar een forum wend. Hulp en advies.

Je hoeft niet te reageren als je je ergert aan iemand zijn onkunde. Aannames doen of iemand z'n best doet of niet is ook niet al te best.

Doe je voordeel ermee. Ik hoop dat je er van leert

@JackSparrow dank voor de optie. Ga er mee aan de slag

[ Voor 3% gewijzigd door illuuu op 09-08-2017 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

illuuu schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:32:
Ik heb me verdiept in bios, waar ik nog nooit mee gewerkt heb, iso''s ook nieuw, Windows versies en installaties idem. Rufus is ook na wat onderzoek als goede optie naar voren gekomen.
Zoals ik aangaf; Microsoft heeft er ook artikelen over hoe je Windows kan installeren van USB, CD/DVD, PXE en dergelijke. Als je al een week aan het pielen bent en een retail-licentie hebt, leek me dat in ieder geval je al contact had gezocht met Microsoft hierover?
Sorry dat ik als leek niet precies weet welk kanaal het beste is. En dat ik soms te kort door de bocht denk. ik zit alleen niet te wachten op zo'n pretentieus mannetje die me af zit te branden op m'n gebrek aan kennis. Dat is namelijk de reden waarom ik me naar een forum wend. Hulp en advies.
Zoals aangegeven; je bent niet de enige die geen Windows geinstalleerd krijgt (om uiteenlopende redenen). Twee zaken vallen me op, in ieder geval in de startpost; je vermeldt je BIOS-versie niet (want MSI heeft gewoon een lijstje welke CPU op welke versie werkt) en je vermeld niet of je RAM-geheugen, wat wel op de QVL staat, wel/niet werkt in single-dimm mode dus zonder dual-channel. Met 2 seconden zoeken weet ik in ieder geval dat jouw SSD niet getest is door MSI dus mogelijk heb je daar een probleem.

Je roept wel: BIOS-update gedaan of geheugen verwijderd. En verder niks. Moeten wij dan raden welke versie? Of de update is goed gegaan? Of de BIOS nu magisch staat ingesteld zoals de fabrikant in de handleiding adviseert? Of de PC nu zonder geheugen draait? Staat de IGP uit/aan?
Aannames doen of iemand z'n best doet of niet is ook niet al te best.
Met enige nuance; de aanname is er wel. Je download random zaken van het internet zoals Windows 10 Enterprise waarbij je niet eens (waarschijnlijk op dezelfde pagina's waar je de ISO vandaan hebt) leest welke key wel/niet werkt, zoals wutwutwhat in "Windows installatie foutmelding." aangeeft.

Je best doen is informatie brengen en halen; dat is een wisselwerking. En voor je eigen info (en niet iedereen zal het met me eens zijn); draai in ieder geval een installatie van het OS in het Engels. Hiermee kan je errors/meldingen veel makkelijker Googlen.

Ook staat er een heel stappenplan in Hangen en Opstartproblemen troubleshooter maar ook daar zie ik, vooralsnog, geen opmerkingen van jou over of je daar iets aan hebt gehad, of je bij bepaalde stappen niet verder komt of het niet snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:52

TheVMaster

Moderator WOS
illuuu schreef op Wednesday 9 August 2017 @ 09:32:
@MAX3400 ik ben al een week elk vrij moment met een Windows installatie bezig.

Ik ben een leek.

Sorry dat ik als leek niet precies weet welk kanaal het beste is. En dat ik soms te kort door de bocht denk.
ik zit alleen niet te wachten op zo'n pretentieus mannetje die me af zit te branden op m'n gebrek aan kennis. Dat is namelijk de reden waarom ik me naar een forum wend. Hulp en advies.

Je hoeft niet te reageren als je je ergert aan iemand zijn onkunde. Aannames doen of iemand z'n best doet of niet is ook niet al te best.

Doe je voordeel ermee. Ik hoop dat je er van leert

@JackSparrow dank voor de optie. Ga er mee aan de slag
De MediaCreation Tools is juist bedoelt voor leken, het werkt vrij eenvoudig. Het enige wat je nodig hebt is een USB stick (volgens mij van 8GB) en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illuuu
@MAX3400
Ik weet dus niet welke kanalen ik moet hebben om relevante info te krijgen. Ik weet ook niet welke info je nodig hebt om goed te helpen, als je me daarom vraagt zal ik dat geven. Ik weet dus ook niet welke kanalen/fora al aanwezig zijn om me te helpen. Zoeken in oude fora geeft in mijn ervaring achterhaalde info. Als ik wordt gestuurd naar de juiste pad zal ik echt wel mn ding doen en me hier in verdiepen.
Ik was in de veronderstelling dat ik al ruim info gedeeld had. Mocht er meer nodig zijn geef ik dit natuurlijk graag.

ik heb 1 keer in mn leven contact gezocht met windows. die waren zo onbehulpzaam dat ik dat nooit meer doe.

"Zoals aangegeven; je bent niet de enige die geen Windows geinstalleerd krijgt (om uiteenlopende redenen). Twee zaken vallen me op, in ieder geval in de startpost; je vermeldt je BIOS-versie niet (want MSI heeft gewoon een lijstje welke CPU op welke versie werkt) en je vermeld niet of je RAM-geheugen, wat wel op de QVL staat, wel/niet werkt in single-dimm mode dus zonder dual-channel"

ik zeg toch dat ik een leek ben. Dat een biosversie relevant is weet ik toch niet? En het stukje over QVL single dimm is als een andere taal voor me. Dit bedoel ik met aanames. Je kan me helpen door vragen te stellen en me uit te leggen waarom bepaalde info relevant is en sturen naar de fora die van toepassing zijn of maar gewoon info spuien en dan je afvragen waarom ik dat niet weet of genoemd heb in mn startpost.

Ik ga vanavond weer achter de pc kruipen om de biosversie te zoeken en dit te delen. Ook ga ik alle genoemde fora door om te kijken welke stappen ik kan nemen.

Ik heb niets random van internet getrokken. De windows kreeg ik van een vriend (die in de it werkt)die dacht dat de key er wel op zou moeten werken. Dit was dus niet zo. Ik hoop het nu opgelost te hebben door de gegeven windows 10 installatie toe te passen.

Na de biosupdate deed de windows 10 installatie het en dacht ik van het hele gezeur af te zijn en vond ik het niet meer nodig om hier op terug te komen.

Installatie in het engels was ik inderdaad ook al mee begonnen. Veel makkelijker :P

@JackSparrow

Mediacreationstool zal ik gaan gebruiken. De usb 8gig is al in bezit! (heb ik ook de vorige iso's op gedraaid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• illuuu
Haha jullie gaan nooit geloven wat het was.
Had de oude cdspeler overgezet. En die was blijkbaar zo oud dat hij de installatie blokkeerde. Vraag me niet naar het type want ik hem hem weggegooid en een nieuwe gekocht.
Pagina: 1