Ik zoek wat advies voor een degelijke upgrade voor mijn huidige systeem.
Tegenwoordig zijn er aardig wat cpu's te krijgen. Mijn huidige cpu heb ik al een jaar of 4 en werkt goed, alleen ik ben benieuwd of er genoeg winst valt te behalen voor een "acceptabel" bedrag.
Mijn huidig systeem
CPU:
i7 3770K (LGA1155) socket is vrij oud en volgens mij zijn er niet veel opties om bijv alleen mijn cpu te upgraden.
Mobo:
Asus P8H67 tot 32GB geheugen (wat meer dan genoeg is imo, zeker voor thuis gebruik)
RAM:
Corsair XMS3 20GB DDR3 corsair dualrank (Weet niet of ik een mobo met DDR4 moet halen of DDR3 houden)
VGA:
Palit GTX770 3GB DDR5 (Ik speel nog alle spellen op redelijke settings, weet dus niet zeker of ik deze wil upgraden)
Disks:
4 SSD, 2HDD (hier ga ik niets aan veranderen.)
Ik twijfel ook of ik de nieuwere AMD ryzen moet proberen, alleen volgens een aantal cpu comparison sites valt de te behalen winst redelijk mee. (CPU Bpss & userbenchmark)
Tenzij er een goede cpu upgrade voor mijn socket is (wat ik betwijfel) ga ik opzoek naar een mobo/cpu combo.
Reden van thread, ik zou graag eens wat advies zien of ideen m.b.t. de mogelijkheden.
Wat zijn goede keuzes uit sockets die niet snel met deprecated bestempeld worden?
Tasks:
compileren kernels, Android
Video/Photo Editing
eventueel wat gaming (ik denk dat mijn huidige kaart nog voldoet, voorlopig...)
Ik hoop dat het een duidelijk verhaal is :-)
Ben benieuwd of dit een flinke performance boost wordt:
Tegenwoordig zijn er aardig wat cpu's te krijgen. Mijn huidige cpu heb ik al een jaar of 4 en werkt goed, alleen ik ben benieuwd of er genoeg winst valt te behalen voor een "acceptabel" bedrag.
Mijn huidig systeem
CPU:
i7 3770K (LGA1155) socket is vrij oud en volgens mij zijn er niet veel opties om bijv alleen mijn cpu te upgraden.
Mobo:
Asus P8H67 tot 32GB geheugen (wat meer dan genoeg is imo, zeker voor thuis gebruik)
RAM:
Corsair XMS3 20GB DDR3 corsair dualrank (Weet niet of ik een mobo met DDR4 moet halen of DDR3 houden)
VGA:
Palit GTX770 3GB DDR5 (Ik speel nog alle spellen op redelijke settings, weet dus niet zeker of ik deze wil upgraden)
Disks:
4 SSD, 2HDD (hier ga ik niets aan veranderen.)
Ik twijfel ook of ik de nieuwere AMD ryzen moet proberen, alleen volgens een aantal cpu comparison sites valt de te behalen winst redelijk mee. (CPU Bpss & userbenchmark)
Tenzij er een goede cpu upgrade voor mijn socket is (wat ik betwijfel) ga ik opzoek naar een mobo/cpu combo.
Reden van thread, ik zou graag eens wat advies zien of ideen m.b.t. de mogelijkheden.
Wat zijn goede keuzes uit sockets die niet snel met deprecated bestempeld worden?
Tasks:
compileren kernels, Android
Video/Photo Editing
eventueel wat gaming (ik denk dat mijn huidige kaart nog voldoet, voorlopig...)
Ik hoop dat het een duidelijk verhaal is :-)
Ben benieuwd of dit een flinke performance boost wordt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6850K Boxed | € 358,95 | € 358,95 |
| 1 | MSI X99A TOMAHAWK | € 169,48 | € 169,48 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 139,95 | € 139,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 668,38 | |
[ Voor 34% gewijzigd door MarcHeijerman op 08-08-2017 20:10 ]