netwerk doet het ineens niet meer, ook ivd niet

Pagina: 1
Acties:

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 16:11
Ik heb hier een netwerk, met 2 10 mbit kaartjes en een coax ertussen, en op mn client heb ik dus ook internet via dat netwerk.
alles deed het perfect en toen ik gister op de client zat op msn , en beetje aan het surfen was kapte het internet er zomaar ineens mee. beneden op de server was niks veranderd aan de instellingen, op de client ook niet.
maar het hele netwerk deed het niet meer ,het internet niet , en de verbinding tussen de pc's ook niet.

ik heb ondertussen alle netwerk instellingen opnieuw ingesteld, en de drivers opnieuw geinstalleerd maar het doet het nog steeds niet.

wat kan er aan de hand zijn ???

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Kabelbreuk misschien?

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 12:01 schreef nicxz het volgende:
Kabelbreuk misschien?
zou misschien kunnen ja, maar niemand heb aan de kabel gezeten , das het vreemde juist

• NoReseth
niemand die een suggestie heeft wat het zou kunnen zijn of wat ik eraan kan doen ?

Verwijderd

Coax is heel eenvoudig te meten, met een simpele universeel meter. Terminator aan 1 kant meetpennen aan de andere kant en kijken wat je meet. Moet zo rond de 50 Ohm zijn.

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:13
Een even op de netwerk kaart kijken en kijken of de connect lampjes branden als die er op zitten. Anders eens een keer wiebelen aan de kabel (ja klinkt dom maar soms helpt het). Ook kan je eens de hele kabel nalopen en kijken of die inderdaad niet ergens een open stuk heeft of een zware kink.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• NoReseth
ik heb net even gekeken naar de lampjes op de netwerk kaarten.
ik heb eerst gekeken bij de client, hier brandde ze niet , na wat wiebelen met de kabel en de kabel goed gelegd te hebben brandde hij hier gewoon goed. toen ging ik bij de server kijken waar hij niet brandde, ik wiebelen , niks, en nu heb ik de netwerk kaart er even uitgehaald en trug gedaan en hij brand bij de server nog steeds niet.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Terminators nog allemaal goed aan de uiteinden?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• NoReseth
Op zondag 08 juli 2001 17:18 schreef BackSlash32 het volgende:
Terminators nog allemaal goed aan de uiteinden?
volgens mij zijn de terminators ook nog goed jah , heb er net naar gekeken en zag niks verkeerds.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:21

GaMeOvEr

Is een hork.

Sowieso al erg eng dat je door "wiebelen" wel of geen connectie lampje krijgt..

Zitten de aders en de mantel nog wel goed aan de connectors ?

Heb je misschien een beetje brakke T-stukjes ?

Aannames zijn fataal.

• NoReseth
ik heb nu net een utp kabel ertussen gedaan ipv de coax en het internet doet het weer :P
dus het lag inderdaad aan de kabel

allemaal bedankt voor de hulp :)

• NoReseth
ik weet niet wat het is met deze computers hier maar ik word er gestoord van |:(

vorige keer was het dus de coax kabel die er ineens mee stopte.
nu heb ik dus een utp kabel ertussen en had ik soms ineens dat mn internet het op de client niet deed, dan ging ik kijken bij de server en daar deed het internet het nog wel en na een tijdje deed het internet het weer ineens op de client.
dit heb ik zo'n 3 / 4 keer gehad.
nu heb ik gde cliente eformatteerd en windows me er weer op gezet , en nu krijg ik het internet helemaal niet aan de praat op de client.
ik heb sygate al geprobeerd, winproxy , en ivd zelf, en bij geen van allen doet het internet het.
de lampjes branden wel gewoon op alle netwerk kaarten.

wat kan het probleem zijn ?
Pagina: 1