Toon posts:

Wie weet hoe die mijn windows kan repareren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Er is nu een probleem met mijn Windows waar ik de melding krijg dat een bestand niet bereik baar is. Nu dacht ik dat dat door een virus kwam dus heb ik het programma reimage gebruikt. dit zegt dat alles op mijn computer is opgeruimd en dat alles schoon is. toch krijg ik nog steeds de fout melding en loop mijn computer een enorm stuk trager. wat misschien belangrijk is om te melden dat ik in het configuratie aan het systeem aan het werken was en daarna nog wat dingen in msconfig heb gedaan.

de melding zegt precies "Er is een onverwerkte uitzonering opgetreden in de toepassing. ALs u op Doorgaan klikt. wordt deze fout genegeerd en gaat de toepassing verder. als u op afsluiten. wordt de toepassing onmiddelijk afgesloten.
Kan geen toegang krijgen tot het bestand
C:\Users\Timka\App Data\microsoft\Windows\start Menu\Programs\Startup\WINDOWS.vbs
omdat het wordt gebruikt door een ander proces.

Relevante software en hardware die ik gebruik
windos 10, systeem beheer configuratie en msgconfig.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb dus een antivirus geprobeerd maar dat heeft niet geholpen.

Als iemand me kan helpen heel graag en eeuwige dank baarheid. _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

kan je via systeemherstel niet terug naar voor dat het probleem is gemaakt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het vbs bestandje was waarschijnlijk het virus en is (als het goed is) verwijderd. De foutmelding kan komen omdat er nog wel een verwijzing staat in de startup map maar het bestandje is er niet meer.
Dus even het item uit de opstart map halen met bijvoorbeeld autoruns , ccleaner of via windows zelf.
(Taakbeheer, tabblad "opstarten" (volgens mij))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik denk echter niet dat het het virus is aangezien

ik deze boodschap pas heb sinds vandaag. En het niet te bereiken in door bepaalde programma's en de dingen die er wel bij kunnen zijn zeker geen virussen. denk aan dingen zoals steam etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Die vbs hoort niet te bestaan. Weggooien.

Maar, veel beter is: backup de data, wees zeker dat de backup ok is, formatteer en installeer Windows en de applicaties opnieuw vanaf een schone bron. Reimage heft z'n werk duidelijk niet goed gedaan.

Je geeft sowieso te weinig info om ander advies te geven. (Zoals: welke malware? En wat is 'wat dingen'?)

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 08-08-2017 22:46 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:08:

Kan geen toegang krijgen tot het bestand
C:\Users\Timka\App Data\microsoft\Windows\start Menu\Programs\Startup\WINDOWS.vbs
omdat het wordt gebruikt door een ander proces.
Met Taskmanager alle processen met de naam cscript.exe en wscript.exe killen. Dan die WINDOWS.vbs weggooien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Nooit de VBS weggooien! Zo weet je niet wat de VBS doet. Post het script eens en kijk eens wat erin staat. Misschien worden er credentials gestolen en gooi je de VBS weg en denk je "Pfew, dat ging nog maar net goed!" terwijl je eigenlijk een wachtwoord had moeten resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:52

TheVMaster

Moderator WOS
Squ1zZy schreef op Tuesday 8 August 2017 @ 23:45:
Nooit de VBS weggooien! Zo weet je niet wat de VBS doet. Post het script eens en kijk eens wat erin staat. Misschien worden er credentials gestolen en gooi je de VBS weg en denk je "Pfew, dat ging nog maar net goed!" terwijl je eigenlijk een wachtwoord had moeten resetten.
Ehh....ik weet het niet, maar er hoort in de startup folder geen Windows.vbs te staan. Op zich is het niet erg om het in Notepad te openen (niet perongeluk dubbelklikken), als het nog op je pc staat.
Maar mijn gevoel zegt weggooien!

Ohw...en je pc gewoon even opnieuw installeren.....repareren na een virus/malware case is nooit een optie wat mij betreft. Doe op z'n minst een Reset via het Settings scherm in Windows 10.

[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 09-08-2017 08:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
JackSparrow schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 08:49:
[...]

Ehh....ik weet het niet, maar er hoort in de startup folder geen Windows.vbs te staan. Op zich is het niet erg om het in Notepad te openen (niet perongeluk dubbelklikken), als het nog op je pc staat.
Maar mijn gevoel zegt weggooien!

Ohw...en je pc gewoon even opnieuw installeren.....repareren na een virus/malware case is nooit een optie wat mij betreft. Doe op z'n minst een Reset via het Settings scherm in Windows 10.
Een veel voorkomende fout. Als je de VBS weggooit weet je niet wat die eventueel gedaan heeft. Wat als de VBS wachtwoorden heeft aangepast en je gooit de VBS weg? Dan is dat probleem met betrekking tot je wachtwoorden niet opgelost.

Verwijderen en denken dat alles "Ok" is na een herinstall is niet de juiste oplossing.

Bewaar de malware/script ten aller tijden. Alleen zo kan je zien welke schade die heeft aangericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:52
Squ1zZy schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:45:
Dit dus!

gewoon de code hier plaatsen, dan kunnen we kijken wat er voor schade werd aangericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-09 09:55
Data back-uppen, HDD formatteren en opnieuw installeren is in dit geval de beste optie. En geen Reimage meer gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

tritimee schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:46:
[...]

Dit dus!

gewoon de code hier plaatsen, dan kunnen we kijken wat er voor schade werd aangericht.
Dát dus... Maar is al meerdere keren hier gepost zo te zien.

@Verwijderd

Als je dat .vbs script nog hebt: Post 't de inhoud ervan even hier. Dat .vbs ding kun je veilig openen met notepad en vervolgens de code hier posten tussen de juiste "tags"

[code=vbs]

HIER DE CODE WELKE JE KOPIEERT

[/]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Koop gewoon een nieuwe HDD, installeer daar Windows OS op, en bewaar je huidige HDD als backup (mocht je iets nodig hebben).
Ik heb zoveel mensen de fout in zien gaan door de schijf te formatteren en vervolgens zich afvroegen waar bestand X is gebleven (vooral e-mails omdat POP3 stond ingesteld).
Je kan eventueel ook een externe behuizing of dock kopen zoals een pricewatch: Sharkoon Drivelink USB 2.0 om de oude HDD/SDD's in te pluggen

[ Voor 34% gewijzigd door DJMaze op 09-08-2017 15:01 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Ja, als je een virus hebt gehad, gewoon een nieuwe HDD kopen. Meteen de rest van de PC maar meenemen, dan weet je zeker dat het weg is. Man, man, man.....

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1