Kan ik dit doen en zo ja hoe kan ik dit het best doen. Het gaat vooral om de grootste plug die in het mobo moet.
Verwijderd
Je kunt het doen, natuurlijk. En wel op de volgende manier: Men neme een tang. Men knippe de draadjes door. Men neme voetjes om te verlengen (je weet wel van die dingetjes die je kunt samenknijpen met zo'n tang) of je neemt natuurlijk gewoon kroonsteentjes. Nu neem je een paar meter extra kabel. Knipt deze in even grote lengtes in een aantal gelijk aan het aantal draadjes dat naar je moederbord loopt. Nu maak je die geknipte kabeltjes vast aan de doorgeknipte kabels van je voeding. En aan de andere kant van de stekker. En KLAAR!!! was toch best makkelijk of niet??
Ik heb hier eerder een topic over gezien dus ik zou UTFS moeten zeggen maar goed
Je pakt wat draad (stuk of 20 geloof ik) je knipt de mobostekker los van het draad en je soldeert er gewoon wat draad tussen (vergeet de krimpkous/isoleertape niet)
Garantie kwijt maar het zou moeten werken, ik zou niet weten waarom niet
Je pakt wat draad (stuk of 20 geloof ik) je knipt de mobostekker los van het draad en je soldeert er gewoon wat draad tussen (vergeet de krimpkous/isoleertape niet)
Garantie kwijt maar het zou moeten werken, ik zou niet weten waarom niet
Anders zijn er altijd nog verlengstukken te krijgen. Ik heb er laatst 1 gekocht..... 8 gulle voor eentje met 1 female en 3 male stekkers. Ik houd de zoot in mŽn comp het liefst een beetje zo dat ik alles nog weer los kan koppelen en kan verplaatsen
.
Het is lastig om je specs up to date te houden
verlengstuk is een optie, maar ik weet niet of die er ook zijn van zo'n mobo-plug...
als je nou gaat zitten knippen en plakken, ben je dus je garantie kwijt, das het nadeel daarvan...
't lijkt me sterk dat die verlengstukken er niet zouden zijn, al kan ik me voorstellen dat ze wat minder standaard en minder goed te verkrijgen zijn dan de gewone verlengstukjes van hd/cd-romstekkers enzo...
als je nou gaat zitten knippen en plakken, ben je dus je garantie kwijt, das het nadeel daarvan...
't lijkt me sterk dat die verlengstukken er niet zouden zijn, al kan ik me voorstellen dat ze wat minder standaard en minder goed te verkrijgen zijn dan de gewone verlengstukjes van hd/cd-romstekkers enzo...
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Je kan idd beter een verlengstuk kopen, ziet er goed genoeg uit, en je blijft je garantie houden. Zijn bij elke goede pc boer te koop.
Voor zowel ATX als AT.
Voor zowel ATX als AT.
Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...
die kast is toch zo oud dat er geen garantie meer op zit en hij is door iemand anders in elkaar geknutseld dus er zat al geen garantie op. Kga gewoon lekker knippen en solderen.
Verwijderd
Mij lijkt een bepaalde rode echt aan een bepaalde rode. Waarom iets anders doen als het nu goed werkt??
uhm klein vraagje: hoeveel kost een nieuwe voeding
zoveel kost een kast niet eens.
En er staan geen prijzen op die site. Kan iemand ff serieus een antwoord op me vraag geven.
En er staan geen prijzen op die site. Kan iemand ff serieus een antwoord op me vraag geven.
Verwijderd
Een tip:
Van de plugs is het meestal zo dat je met een beetje gepruts het metalen gedeelte en de draden uit de plastic plug kan halen. Dan hoef je geen kabels door te knippen en kan je het erg netjes maken...
Van de plugs is het meestal zo dat je met een beetje gepruts het metalen gedeelte en de draden uit de plastic plug kan halen. Dan hoef je geen kabels door te knippen en kan je het erg netjes maken...
Verwijderd
Ok, ik heb me een beetje vergist. Een goedkope voeding, zal ongeveer fl 100,- kosten, maar een goede en dus dure komt makkelijk boven de 300 piekjes uit, ga hier maar eens kijken:
http://212.204.229.61/oc-shop/nl/oc-shop.cgi?product=psu&cart_id=
http://212.204.229.61/oc-shop/nl/oc-shop.cgi?product=psu&cart_id=
maar moet je ook echt die draadjes precies in de volgorde houden die ze zijn of maakt het niet uit welke rode je met welke rode je verbind?
Een voeding heb je al voor 75 piek
laatst heb ik een 400watt gekocht voor 75 piek, deze komt redelijk in de buurt van een enermax 350watt
laatst heb ik een 400watt gekocht voor 75 piek, deze komt redelijk in de buurt van een enermax 350watt
kan iemand alsjeblieft antwoord geven. Ik zit echt te scheiten hier.Op zondag 08 juli 2001 14:12 schreef ajampaniki het volgende:
maar moet je ook echt die draadjes precies in de volgorde houden die ze zijn of maakt het niet uit welke rode je met welke rode je verbind?
zou de draden gewoon voor de zekerheid in dezelfde volgorde houden. o enne nico, leuk logo
daar heb ik nu dus niks meer aan. Kheb ze al doorgeknipt. Dat wordt dus alles doormeten bij een andere voeding.Op zondag 08 juli 2001 14:54 schreef l31p1 het volgende:
zou de draden gewoon voor de zekerheid in dezelfde volgorde houden. o enne nico, leuk logo
Heb zelf een soort ATX kabel verlengd.
Is nu een kleine 3 meter lang'.
Hier wat slechte pics ervan.

De kabel is bij mij onderdeel van een casemod, dus de pics zul je nog welterug zien komen.
Is nu een kleine 3 meter lang'.
Hier wat slechte pics ervan.

De kabel is bij mij onderdeel van een casemod, dus de pics zul je nog welterug zien komen.
Het is het mooiste om de huidige aders ff los te solderen van de print in je voeding en dan gewoon de langere draad vast solderen aan de print. Aan de andere kant van je langere draad kun je dan een nieuwe connector vast zetten (of proberen of je de huidige weer kunt gebruiken). Dit scheelt solderingen in het draad, wat ikzelf niet egt netjes vind 
Net als die foto hierboven dat zuigt als de nete! dat ziet er tog niet uit PRUTSER !!
Die kroonSTENEN blokkeren tog je airflow in je kist
Net als die foto hierboven dat zuigt als de nete! dat ziet er tog niet uit PRUTSER !!
Die kroonSTENEN blokkeren tog je airflow in je kist
Alleen: DE GROETJES
kheb nog steeds geen duidelijk antwoordOp zondag 08 juli 2001 14:12 schreef ajampaniki het volgende:
hoe kom je nou OOIT te weten hoe die bij elkaar horen?
damn... lekker intelligent bezig hoor
maarre... ik denk dat je ze maar beter op dezelfde plek kan houden...
(ps je plakt toch eerst alles goed af voordat je begint?
)
(ps je plakt toch eerst alles goed af voordat je begint?
lamaar jullie snappen niet wat ik bedoel.Op zondag 08 juli 2001 17:38 schreef Hennie-M het volgende:
hoe kom je nou OOIT te weten hoe die bij elkaar horen?
(ps je plakt toch eerst alles goed af voordat je begint?)
Had toch een normale verlengkabel gekocht.
Hebben de meeste betere pc winkels op voorraad.
Ps, een nieuwe voeding kost je rond de 80 piek.
Oooooo, schroef je voeding eens los.
Dan zie je gelijk dat alle rode draaden bij elkaar ge soldeerd zitten.
Dus welke rode je aan de rode knoopt maakt nixs uit.
Ps, eigen risico natuurlijk (tjek eerst je voeding)
Hebben de meeste betere pc winkels op voorraad.
Ps, een nieuwe voeding kost je rond de 80 piek.
Oooooo, schroef je voeding eens los.
Dan zie je gelijk dat alle rode draaden bij elkaar ge soldeerd zitten.
Dus welke rode je aan de rode knoopt maakt nixs uit.
Ps, eigen risico natuurlijk (tjek eerst je voeding)
And The Only One
Je moet gewoon de draden in dezelfde volgorde vastmaken, als dat je ze losmaakt.Op zondag 08 juli 2001 17:21 schreef ajampaniki het volgende:
[..]
kheb nog steeds geen duidelijk antwoord
Om onduidelijkheden te vermijden heb ik elke keer maar 1 draad losgemaakt per keer.
Zeg meneer de PRUTSER, zou je in het vervolg eens beter na willen denken voordat je ergens op replyed?Die kroonSTENEN blokkeren tog je airflow in je kist
Denk je dat ik voor de lol 60 meter kabel in een case leg ofzo?
Die kabel is om vanuit een bestaande case stroom door te voeren naar een ander mobo.
Ongeveer zoiets dus:

Uiteraard kan het mooier zonder kroonsteentjes, maar dit was de meest makkelijk en snelle oplossing.
Pagina: 1