Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 955497

Topicstarter
ik heb dit account aangemaakt om deze vraag te stellen.
Een aantal maanden geleden heb ik een fake Facebook account aangemaakt.
de reden? Uit principiële overwegingen weiger ik om mij met mijn echte identiteit op internet te begeven.
Doch Facebook eist dit; om toch de mogelijkheid te hebben links naar Facebook pagina's van derden te kunnen volgen voelde ik mij genoodzaakt een nep account te creëren.
Deze werd niet gebruikt om wat dan ook te posten, enkel pagina's bezoeken.
na enkele weken kreeg ik dit voor mijn neus:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/vyqcn6.png

Cookie's verwijderen: helpt niet
incognito modus: helpt niet
ik draai altijd met VPN, meestal op een server in NL, als ik een nieuwe verbinding maak met bijvoorbeeld een server gelokaliseerd in Zweden of Frankrijk, trekt Facebook zich daar niets van aan!
IP adres is dus in irrelevant,
om nu een Facebookpagina te kunnen bezoeken moet ik een link kopiëren, tor browser of Epic privacy browser opstarten zodat ik de gewenste pagina kan bekijken.

Ten eerste vind ik dit knap vervelend, dit zal dus waarschijnlijk zo blijven totdat ik Windows opnieuw installeer.
en ten tweede vind ik het toch wel een eng idee dat het voor Facebook zo simpel is om je te blijven identificeren door middel van fingerprinting.
en ook vraag ik mij af waarom dit account opeens geblokkeerd werd, bij het creëren van account heb ik een zo realistisch mogelijke identiteit aangenomen.

Dus wat voor soort algoritmes worden er op de gebruikers losgelaten die aanleiding geven tot een blokkade?

Ik post dit bericht niet met een specifieke vraag, al zou het wel fijn zijn als iemand een suggestie zou kunnen geven hoe permanent van deze blokkade af te komen, maar ik ben benieuwd wat medetweakers van deze praktijken vinden.

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 955497 op 08-08-2017 17:36 . Reden: andere image host ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-06 18:52
Wat zegt de FAQ van facebook?
Deze blokkade is vanuit facebook, je computer, netwerk, land, ip-adres, cookies, etc hebben daar niet met te maken.

Laurens-Jan Merkx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Als je niets gepost hebt, dan heeft facebook waarschijnlijk ergens ontdekt dat jouw naam niet klopt. Gezien de hoeveelheid data die facebook verzamelt niet zo vreemd. Als een bekende van jou zijn of haar telefooncontacten met facebook heeft gedeelt en daar staat jouw echte naam in met het email adres wat je hebt gebruikt om facebook te registreren dan gaan er waarschijnlijk al belletjes rinkelen.

Als je facebook om de tuin wil leiden dan moet je op zijn minst een e-mail adres gebruiken voor registratie dat verder niemand kent en je verder nergens gebruikt, zodat ze het niet kunnen koppelen.

Bij voorkeur een gangbare naam kiezen en deze zowel bij dat e-mail adres als bij facebook gebruiken.

Deze naam en eventeel ook de e-mail gebruiken bij andere facebook diensten, maar niet bij Whatsapp. Bij Whatsapp je echte naam en ander e-mail adres gebruiken. Door alle koppelingen met adresboeken van je contacten komt whatsapp er altijd achter als je naam niet klopt!

En niet onbelangrijk: samenspannen met wat vrienden die weten dat jij het bent, maar je niet verlinken bij facebook. Ik kan me voorstellen dat een account zonder vrienden op een gegeven moment ook verdacht wordt.

Ik ken een aantal mensen die zo al jaren een facebook account hebben met een valse naam. Ik ken ook iemand de een facebook account met echte naam had en de naam naar een nep naam heeft laten wijzigen door facebook. Maar dit is een politieagent die niet wil dat criminelen haar en haar gezin kunnen vinden. Ik vermoed dat facebook daar mee werkt omdat de PR erg slecht zou zijn als het mis gaat en uitkomt dat ze niet mee wilden werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat is een beveiliging die Facebook heeft aangebracht. Als je niet volgens hun spelregels mee wilt doen, dan moet je gewoon Facebook links laten liggen. Of accepteren dat ze je er van tijd tot tijd uit zullen schoppen.

[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 08-08-2017 17:45 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-04 16:30

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Mag ik vragen hoe je dit op heb gelost wb telefoon nummer?
Om een nieuw fb account aan te maken moest er een 06 worden opgegeven, hoe heb jij dit gedaan?

"~~Linux is only free if your time has no value"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[quote]ljsquare schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:36:
Wat zegt de FAQ van facebook. [/quote
[quote]ik heb geen zin om deze heleFAQ door te spitten, maar wat ik zo hier en daar gelezen heb is het vrij simpel; je moet je gewoon melden met je foto en je identiteitspapieren......
Deze blokkade is vanuit facebook, je computer, netwerk, land, ip-adres, cookies, etc hebben daar niet met te maken.
" vanuit facebook "? de blokkade mededeling moet ergens uit gegenereerd worden, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

0stone0 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:48:
Om een nieuw fb account aan te maken moest er een 06 worden opgegeven, hoe heb jij dit gedaan?
10 euro voor een prepaid sim kaart met 15 euro beltegoed. Zo veel is dat niet voor een beetje privacy...
Anoniem: 955497 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:50:
[quote]ljsquare schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:36:
Wat zegt de FAQ van facebook. [/quote
[quote]ik heb geen zin om deze heleFAQ door te spitten, maar wat ik zo hier en daar gelezen heb is het vrij simpel; je moet je gewoon melden met je foto en je identiteitspapieren......

[...]

" vanuit facebook "? de blokkade mededeling moet ergens uit gegenereerd worden, toch?
Facebook vraagt pas om een photoID op het moment dat er twijfel ontstaat, dat moet je dus voorkomen als je jouw account wil houden.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 63072 op 08-08-2017 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
0stone0 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:48:
Kan ik me niet meer herinneren, dacht niet dat dit nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:44:
Dat is een beveiliging die Facebook heeft aangebracht. Als je niet volgens hun spelregels mee wilt doen, dan moet je gewoon Facebook links laten liggen. Of accepteren dat ze je er van tijd tot tijd uit zullen schoppen.
Dat is dus waar dit topic over gaat;Is het redelijk dat een medium waar je niet omheen kunt, eist dat je je anonimitet opgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 63072 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:52:
[...]

10 euro voor een prepaid sim kaart met 15 euro beltegoed. Zo veel is dat niet voor een beetje privacy...

[...]

Facebook vraagt pas om een photoID op het moment dat er twijfel ontstaat, dat moet je dus voorkomen als je jouw account wil houden.
Hoe dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 955497 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:56:
Dat is dus waar dit topic over gaat;Is het redelijk dat een medium waar je niet omheen kunt, eist dat je je anonimitet opgeeft.
Que? Je kunt geheel buiten Facebook,er is geen enkele noodzaak om op Facebook te gaan. Ik heb het ook pas geleden pas geactiveerd vanwege mijn katten die in een cattery zaten, en nu weer uitgeschakeld.

Doen alsof Facebook een primaire levensbehoefte is 8)7

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0stone0

0stone0

gambieter schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:57:
[...]

Que? Je kunt geheel buiten Facebook,er is geen enkele noodzaak om op Facebook te gaan. Ik heb het ook pas geleden pas geactiveerd vanwege mijn katten die in een cattery zaten, en nu weer uitgeschakeld.

Ik denk niet dat @Anoniem: 955497 een topic aan maakt om te horen dat het onnodig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

0stone0 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:58:
Ik denk niet dat @Anoniem: 955497 een topic aan maakt om te horen dat het onnodig is...
Hij moet wel met goede argumenten komen om beveiligingen te willen ontwijken: Het algemeen beleid #verbodenhacken

Dit argument "medium waar je niet omheen kunt" valt daar in ieder geval niet onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 63072 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:41:
Als je niets gepost hebt, dan heeft facebook waarschijnlijk ergens ontdekt dat jouw naam niet klopt. Gezien de hoeveelheid data die facebook verzamelt niet zo vreemd. Als een bekende van jou zijn of haar telefooncontacten met facebook heeft gedeelt en daar staat jouw echte naam in met het email adres wat je hebt gebruikt om facebook te registreren dan gaan er waarschijnlijk al belletjes rinkelen.

Als je facebook om de tuin wil leiden dan moet je op zijn minst een e-mail adres gebruiken voor registratie dat verder niemand kent en je verder nergens gebruikt, zodat ze het niet kunnen koppelen.

Bij voorkeur een gangbare naam kiezen en deze zowel bij dat e-mail adres als bij facebook gebruiken.

Deze naam en eventeel ook de e-mail gebruiken bij andere facebook diensten, maar niet bij Whatsapp. Bij Whatsapp je echte naam en ander e-mail adres gebruiken. Door alle koppelingen met adresboeken van je contacten komt whatsapp er altijd achter als je naam niet klopt!

En niet onbelangrijk: samenspannen met wat vrienden die weten dat jij het bent, maar je niet verlinken bij facebook. Ik kan me voorstellen dat een account zonder vrienden op een gegeven moment ook verdacht wordt.

Ik ken een aantal mensen die zo al jaren een facebook account hebben met een valse naam. Ik ken ook iemand de een facebook account met echte naam had en de naam naar een nep naam heeft laten wijzigen door facebook. Maar dit is een politieagent die niet wil dat criminelen haar en haar gezin kunnen vinden. Ik vermoed dat facebook daar mee werkt omdat de PR erg slecht zou zijn als het mis gaat en uitkomt dat ze niet mee wilden werken.
Ik slaag er maar niet in om tussen qoutes te maken.
vrijwel al deze eisen zijn verwerkt behalve "geen vrienden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-06 18:52
Anoniem: 955497 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:50:

[...]

Mijn eerste gedachte is: "Het wordt gegenereerd van de server van facebook". Maar dat lijkt me te logisch, dus ik denk dat je wat wil vragen, wat ik niet begrijp. :?

Laurens-Jan Merkx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deels geef ik het al aan in de eerdere post. Je huidige account anoniem weer in gebruik nemen kan je vergeten.

Als je een nieuw account maakt doe je er verstandig aan eerst je computer volledig te zuiveren van cookies e.d. anders val j zo door de mand.

Vervolgens creëer je een nieuw fictief online persona met realistische maar nep gegevens en gebruik je dat nieuwe account ook om af en toe eens iets te posten. Repost wat onzin, paar keer per jaar een of andere nietszeggende statusupdate...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0stone0

0stone0

gambieter schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:00:
[...]

Hij moet wel met goede argumenten komen om beveiligingen te willen ontwijken: Het algemeen beleid #verbodenhacken

Dit argument "medium waar je niet omheen kunt" valt daar in ieder geval niet onder.
Zijn vraag uit TS;
Dus wat voor soort algoritmes worden er op de gebruikers losgelaten die aanleiding geven tot een blokkade?

Ik post dit bericht niet met een specifieke vraag, al zou het wel fijn zijn als iemand een suggestie zou kunnen geven hoe permanent van deze blokkade af te komen, maar ik ben benieuwd wat medetweakers van deze praktijken vinden.
Lijkt mij dus niet te gaan of Facebook nodig is of niet...

Anoniem: 955497 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:00:
[...]

Ik slaag er maar niet in om tussen qoutes te maken.
vrijwel al deze eisen zijn verwerkt behalve "geen vrienden".
Dat zal goed kunnen, op facebook valt het nogal op als je geen virtuele vrienden hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:57:
[...]

ik had het niet over primaire levensbehoefte, mijn leven is niet voorbij als ik Facebook niet meer kan bezoeken, dat is natuurlijk onzin, maar dat het een aardige handicap is vind ik dus wel, het is nu een maal zo dat Facebook door veel bedrijven en particulieren wordt gebruikt en dat er soms erg lastig kan zijn als je niet even de betreffende pagina kan opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:13

Rmg

Anoniem: 955497 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:26:

Tjah geheim van de smid, dat soort dingen zijn niet publiek natuurlijk ;).

Tjah beter nep profiel maken dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 63072 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:02:
[...]

Deels geef ik het al aan in de eerdere post. Je huidige account anoniem weer in gebruik nemen kan je vergeten.

Als je een nieuw account maakt doe je er verstandig aan eerst je computer volledig te zuiveren van cookies e.d. anders val j zo door de mand.

Vervolgens creëer je een nieuw fictief online persona met realistische maar nep gegevens en gebruik je dat nieuwe account ook om af en toe eens iets te posten. Repost wat onzin, paar keer per jaar een of andere nietszeggende statusupdate...
oke, ik zal dit proberen,ben benieuwd, maar cookiesverwijderen is absoluut onvoldoende, dat is inmiddels wel gebleken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Waarom probeer je aan de client kant een ban te omzeilen welke aan de serverkant is ingestelt?...
Zeker als je met privacy bezig bent zal je het verschil daarin wel moeten weten.

Anyway: de ban is serverside, ga jij niks aan kunnen doen behalve een nieuw account aan maken of andere tijdsinvulling zoeken dan facebook :)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:30
Anoniem: 955497 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:56:
[...]

eh, sociaal en anoniem, hoe rijm je dat?

En waarom kan je er niet omheen, het is een totaal nutteloos tijdrovend gedoe.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 955497 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:26:
ik draai altijd met VPN, meestal op een server in NL, als ik een nieuwe verbinding maak met bijvoorbeeld een server gelokaliseerd in Zweden of Frankrijk, trekt Facebook zich daar niets van aan!
IP adres is dus in irrelevant,
om nu een Facebookpagina te kunnen bezoeken moet ik een link kopiëren, tor browser of Epic privacy browser opstarten zodat ik de gewenste pagina kan bekijken.
En tja, des te meer exotische beveiliging je gebruikt, des te eerder je zal opvallen. Dus als je minder gevolgd wilt worden, iets minder paranoia-instellingen gebruiken. Ik heb mijn usernaam aangepast naar een verhaspeling van mijn naam zodat deze niet makkelijk gevonden gaat worden. Maar goed, ik kijk er niet meer op tot de volgende keer dat de katten voor langere tijd in de cattery gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RGAT schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:16:
Waarom probeer je aan de client kant een ban te omzeilen welke aan de serverkant is ingestelt?...
ik ben geen ICT'er en waarschijnlijk minder slim dan menige medetweaker, maar het ontgaat mij wat de relevantie is van server of clientside ban; het gaat mij hier onder andere om het feit dat Facebook Cookie's omzeild, en ook de zogenaamde incognitomodus, op de meeste browsers aanwezig, wordt omzeild door Facebook.
het simpele feit blijft dus: de Facebook server gebruikt technologie om via browser fingerprinting/hardware detectie een bepaalde pc te identificeren.

Ikzelf vind dit een onprettig idee en ik was daarom benieuwd hoe anderen hierover denken, dit is alles.

De incognito modus is dus een complete wassen neus, of erger,het geeft en vals gevoel van anonimiteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Nee, facebook heeft gewoon jouw account geblokkeerd, heeft niks met jouw computer/laptop/smartphone etc. te maken en enkel en alleen met jouw account, die is geblokkeerd.
Facebook hoeft niks met cookies, fingerprinting en andere clientside zaken te doen dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 955497 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:02:
[...]

ik ben geen ICT'er en waarschijnlijk minder slim dan menige medetweaker...
Deductief troubleshooten zit er ook niet in. Waarschijnlijk krijg je exact dezelfde melding voor je neus dat je geband bent als je een hele andere PC of smartphone pakt (die je nog noooit hebt gebruikt zoals van je buurman of op school) en dan op Facebook wil inloggen.

Je maakt je echt druk om niks. Gewoon verder gaan met je leven; je mist geen klap op Facebook.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 16:37
[...]

ik ben geen ICT'er en waarschijnlijk minder slim dan menige medetweaker, maar het ontgaat mij wat de relevantie is van server of clientside ban; het gaat mij hier onder andere om het feit dat Facebook Cookie's omzeild, en ook de zogenaamde incognitomodus, op de meeste browsers aanwezig, wordt omzeild door Facebook.
het simpele feit blijft dus: de Facebook server gebruikt technologie om via browser fingerprinting/hardware detectie een bepaalde pc te identificeren.

Ikzelf vind dit een onprettig idee en ik was daarom benieuwd hoe anderen hierover denken, dit is alles.

De incognito modus is dus een complete wassen neus, of erger,het geeft en vals gevoel van anonimiteit.
Als jij via de incognitomodus gaat inloggen op Facebook, dan houd je echt alleen maar jezelf voor de gek.

En verder snap ik niet wat je probeert te bereiken in dit topic. Facebook heeft je account geblokkeerd, dit ga je niet omzeilen door cookies, andere browsers, nieuwe computers kopen of wat dan ook. En Windows opnieuw installeren hoef je ook niet te proberen, dat gaat ook niet helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 08-08-2017 19:33 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:09
[...]

Je gehele user-account is geblokkeerd (= niemand, vanaf geen enkele plaats of PC in de wereld kan erop inloggen). Dit heeft niets met incognito te maken, gebruikte PC of Facebook die cookies omzeilt.

Incognito biedt, wanneer je ergens inlogt, idd geen uitkomst...zelfs Tor heeft geen zin als je continu overal (met hetzelfde account per dienst) in blijft loggen... (zo lopen er nog wel eens wat mensen tegen de lamp). Dan loop je (ter vergelijking) met een bivakmuts op, maar geef je wel overal waar je komt aan wie je bent...volgens mij komt er in de gemiddelde browser ook een waarschuwing in beeld wanneer je de incognito-modus in gaat dat het echt niet je annonimiteit garandeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
eric.1 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:42:
[...]

Je gehele user-account is geblokkeerd (= niemand, vanaf geen enkele plaats of PC in de wereld kan erop inloggen). Dit heeft niets met incognito te maken, gebruikte PC of Facebook die cookies omzeilt.

Incognito biedt, wanneer je ergens inlogt, idd geen uitkomst...zelfs Tor heeft geen zin als je continu overal (met hetzelfde account per dienst) in blijft loggen... (zo lopen er nog wel eens wat mensen tegen de lamp). Dan loop je (ter vergelijking) met een bivakmuts op, maar geef je wel overal waar je komt aan wie je bent...volgens mij komt er in de gemiddelde browser ook een waarschuwing in beeld wanneer je de incognito-modus in gaat dat het echt niet je annonimiteit garandeert.
ik zal even iets verduidelijken:de " account disabled " mededeling krijg ik niet na een inlog poging, deze krijg ik als ik ergens op een Facebook link klik.
Dus voor welke inlog poging dan ook, en er is nooit toestemming geven om automatisch in te loggen.

Maar uit vele reacties hier die het allemaal maar onzin vinden om bezwaar te hebben tegen deze Facebook methodieken maak ik op dat ik een roepende in de woestijn ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 16:37
Anoniem: 955497 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:51:
[...]

ik zal even iets verduidelijken:de " account disabled " mededeling krijg ik niet na een inlog poging, deze krijg ik als ik ergens op een Facebook link klik.
Dus voor welke inlog poging dan ook, en er is nooit toestemming geven om automatisch in te loggen.

Maar uit vele reacties hier die het allemaal maar onzin vinden om bezwaar te hebben tegen deze Facebook methodieken maak ik op dat ik een roepende in de woestijn ben.
Je e-mailadres en wachtwoord staan wel ingevuld. Weet je zeker dat je password manager niet vanzelf inlogt :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:09
[...]

Dat kan. Maar in jouw screenshot zie ik heel duidelijk je username ingevuld staan en wachtwoord. Heb je "onthoud mijn wachtwoord" aangeklikt in je browsers of?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Vat het niet verkeerd op aub maar als je een beperkte kennis van server/client verschil hebt, niet echt handig bent in troubleshooten/oorzaken uitsluiten en automatisch je email en wachtwoord laat invullen ben je alles behalve anoniem...
Ken al een aantal sites welke alle input met Javascript opsturen naar de servers, kan me niet voorstellen dat facebook dit niet ook doet...
Als je dan denkt met privacy bezig te zijn ben je inderdaad het alleen maar jezelf moeilijker aan het maken zonder winst, je gebruikt allerlei verschillende browsers en zelfs Tor maar logt in met hetzelfde account/vult dezelfde mail in waardoor facebook gewoon weet dat jij het bent.
Het is inderdaad alsof je een bivakmuts op doet en dan je naam naar facebook schreeuwt...
Daarom kunnen ze je bannen, omdat je overal jouw identiteit duidelijk maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:22
RGAT schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:00:
[...]
Het is inderdaad alsof je een bivakmuts op doet en dan je naam naar facebook schreeuwt...
+1 voor de prachtige vergelijking. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
breew schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:09:
[...]

+1 voor de prachtige vergelijking. _/-\o_
Credit voor die vergelijking moet naar @eric.1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:40
RGAT schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:11:
Nee, facebook heeft gewoon jouw account geblokkeerd, heeft niks met jouw computer/laptop/smartphone etc. te maken en enkel en alleen met jouw account, die is geblokkeerd.
Facebook hoeft niks met cookies, fingerprinting en andere clientside zaken te doen dus.
[aanvulling] .... omdat je inlogt mét jouw e-mail, wát gekoppeld is aan Facebook, welke gebanned is, waardoor je deze melding krijgt.[/aanvulling]

Er zijn twee opties; een nieuw account aanmaken óf aantonen dat jij echt bij dat account hoort + je echte naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hahn schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:53:
[...]

Je e-mailadres en wachtwoord staan wel ingevuld. Weet je zeker dat je password manager niet vanzelf inlogt :?
:F :F ik wist zeker dat ik in LastPass opties automatisch inloggen voor Facebook had uitgezet, net even gekeken, inderdaad het stond aan.
wat een stommiteit!
Ik heb het nooit gecheckt omdat ik standaard automatisch inloggen altijd uitzet en ik dus zeker wist dat het hier niet aan was gezet, ten onrechte dus.
ik kan nu dus gewoon pagina's bekijken zonder die hinderlijke mededeling.

excuses voor de tijdverspilling door dit topic, gelukkig een speciaal account aangemaakt hiervoor B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

[...]

Nope.. je bent geen roepende in de woestijn.. ten minste: niet op het gebied van anonimitiet en security. Dit is eerder iets met klok en klepel...

Je hebt een bogus-Facebook-account aangemaakt. Op zich geen probleem.
Nu is Facebook tot de conclusie gekomen dat je account minder valide is dan het in eerste instantie leek. Dat kan inderdaad zijn omdat de gekozen naam niet overeenkomt met de gegevens die Facebook uit andere bronnen heeft gehaald, of domweg omdat je een gebruikersnaam hebt gekozen die wat minder handig is. (Ik ben aardig wat contacten "kwijtgeraakt" op het moment dat Facebook het niet meer toestond om artiestennamen te gebruiken).
Resultaat: Facebook heeft je account op slot gegooid. Dat hebben ze server-sided gedaan. (Als mailadres met wachtwoord in wil loggen -> Banned). Aangezien de lock aan hun kant zit, maakt het geen ruk uit waarvandaan jij opnieuw wilt inloggen. (Denk aan het verkeerd intypen van je pincode bij de bank... ook een ander pinapparaat staat niet meer toe dat jij met je geblokkeerde pas opnieuw inlogt).
De oplossing die Facebook biedt is dat jij bewijst dat je bent wie je zegt dat je bent, en zij heffen de blokkade op (en daarom werkt het niet via een andere browser, een ander land, ander IP-adres of een nieuwe windows).

Jij, hechtend aan je privacy, wil niet je gegevens overhandigen aan Facebook... ook goed. Dan rest je die andere oplossing: uithuilen, nieuw mailadres en een wegwerp-telefoonnummer en een nieuw (wegwerp)facebook-account.

Pro-tip: Piet de Jong is anoniemer dan NN Anon Ymous. En iedere dag met hetzelfde IP-adres is minder verdacht dan om de tien minuten wisselen van land waarvandaan je inlogt. Hoe harder je probeert om vol-continue onder de radar te duiken, hoe harder ze op je gaan letten.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jester-NL schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:58:
[...]

Nope.. je bent geen roepende in de woestijn.. ten minste: niet op het gebied van anonimitiet en security. Dit is eerder iets met klok en klepel...

Je hebt een bogus-Facebook-account aangemaakt. Op zich geen probleem.
Nu is Facebook tot de conclusie gekomen dat je account minder valide is dan het in eerste instantie leek. Dat kan inderdaad zijn omdat de gekozen naam niet overeenkomt met de gegevens die Facebook uit andere bronnen heeft gehaald, of domweg omdat je een gebruikersnaam hebt gekozen die wat minder handig is. (Ik ben aardig wat contacten "kwijtgeraakt" op het moment dat Facebook het niet meer toestond om artiestennamen te gebruiken).
Resultaat: Facebook heeft je account op slot gegooid. Dat hebben ze server-sided gedaan. (Als mailadres met wachtwoord in wil loggen -> Banned). Aangezien de lock aan hun kant zit, maakt het geen ruk uit waarvandaan jij opnieuw wilt inloggen. (Denk aan het verkeerd intypen van je pincode bij de bank... ook een ander pinapparaat staat niet meer toe dat jij met je geblokkeerde pas opnieuw inlogt).
De oplossing die Facebook biedt is dat jij bewijst dat je bent wie je zegt dat je bent, en zij heffen de blokkade op (en daarom werkt het niet via een andere browser, een ander land, ander IP-adres of een nieuwe windows).
zie de vorige post van mij, hierboven, automatisch inloggen was ingeschakeld, in tegenstelling tot wat ik dacht
En iedere dag met hetzelfde IP-adres is minder verdacht dan om de tien minuten wisselen van land waarvandaan je inlogt. Hoe harder je probeert om vol-continue onder de radar te duiken, hoe harder ze op je gaan letten
.
zoals ik al eerder schreef, ik ben vrijwel altijd op een NL server ingelogd, maar misschien is het feit alleen al dat je een VPN gebruikt al bepalend voor verdere algoritmes, en zoals iemand hierboven al zei: geen Facebook vrienden is waarschijnlijk verdacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Anoniem: 955497 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:38:
[...]
zie de vorige post van mij, hierboven, automatisch inloggen was ingeschakeld, in tegenstelling tot wat ik dacht
[...]
.
zoals ik al eerder schreef, ik ben vrijwel altijd op een NL server ingelogd, maar misschien is het feit alleen al dat je een VPN gebruikt al bepalend voor verdere algoritmes, en zoals iemand hierboven al zei: geen Facebook vrienden is waarschijnlijk verdacht.
Automatisch inloggen heeft er dus niets mee te maken, en wordt door mij dan ook niet aangestipt in wat ik schrijf.

Facebook is een sociaal medium. Het niet hebben van vrienden, zou inderdaad zomaar als een red flag gezien kunnen worden. Dat VPN-gebruik zal vast minder impact hebben, aangezien Facebook ook een .onion-adres heeft, en zich terdege bewust is dat er mensen zijn voor wie het gebruik van Facebook praktischer is via een TOR.
Omdat Facebook je echter (ook) om je ID vraagt (een stap die in het verleden onder meer tegen de haren van (professionele) dragqueens en een heleboel (kleinere) artiesten instreek) blijf ik toch die mogelijkheid van een (te) opvallende schuilnaam niet onmiddellijk opgeven.

Maar uiteindelijk is dit hele probleem dus eigenlijk: "Ik wil wel op Facebook, maar ik wil het spelletje dat ze daar spelen niet meespelen, hoe moet ik dat doen?" Eigenlijk wil je dat we je helpen bij het omzeilen van de ToS van Facebook én dat we je troosten omdat de Grote Boze Zuck je van zijn site heeft geschopt.
Nogmaals, de simpelste oplossing: Maak dat "Piet de Jong"-account aan, en misschien, misschien moet je ook accepteren dat er iemand is die Piet de Jong kent :P

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Volgens mij kijkt facebook niet naar VPN gebruik. Wel heb ik het meegemaakt dat mijn account op non-actief gezet werd toen ik in Hong Kong woonde, een VPN naar Nederland gebruikte om naar uitzending gemist te kijken, en tijdens deze sessie gebruik te maken van Facebook.

De verschillende IP's kon men niet rijmen (qua afstand in zo'n kort tijdsbestek) dus werd mij vriendelijk doch dringend gevraagd een kopie van mijn identiteitsbewijs te mailen. Werkelijk alles was geblokkeerd, dus geen enkele toegang meer tot het account e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 498327

Ik kwam ook in allerlei ellende terecht omdat ik met een schone lei wilde beginnen. Gewoon even een vers profiel zonder alle geschiedenis. Maar dat viel gruwelijk tegen. Zodra er ook maar iets dubbel is met een bestaande account worden ze direct gekoppeld. Dan staan er bijvoorbeeld ineens 2 nummers of 2 emailadressen onder info.
Bovendien viel ik in de "upload je foto" blokkade. Die gaan ze nu reviewen.
Ben er nu maar mee gestopt. Ik heb ongeveer 1 uur per dag tijd extra. Heerlijk. Ga maar weer eens iemand bellen.

Blijft raar dat zo'n grote partij geen telefonische helpdesk heeft.
En dat ze geen opschoon-mogelijkheid hebben: meerdere mensen unfrienden, al je posts ouder dan 1 jaar in de prullenbak, je interessevoorkeuren resetten (ik was in een bepaalde interessehoek gedreven waar je bijna niet uit komt). Heel basale functies zitten er niet in.

Voor jouw probleem: bedrijfspagina's kun je gewoon volledig bezoeken zonder account. Gooi wel even met behulp van de zapper uit uBlock of the element hiding helper van Adblock de overlays in de prullenback. Die zitten anders ontzettend in de weg.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 498327 op 03-01-2018 14:20 ]

Pagina: 1