Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 11:51
Hallo,

Ik was onlangs opzoek naar een versterker voor mijn broer op Pricewatch, maar vond de A / B kanaal selectie-optie niet in de pricewatch filters.
Ook als ik de fotos van enkele versterkers van de achterkant bekeek, kon ik geen versterker vinden met A / B kanaal.

Misschien heb ik niet goed genoeg gezocht, misschien noemt het tegenwoordig anders... Ik hoop dat iemand mij hierin kan de weg wijzen.

Voor wat meer details, nog even een situatieschets:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/frzsx8y.jpg

Zijn woonkamer is opgedeeld in 2 door een muur, met speakers aan beide kanten.
Deze speakers trouwens:
pricewatch: Artsound AS40 (Zwart)

Ideaal dus voor die kanaal A / B optie (die vroeger bijna alle versterkers hadden).

Voor specifiek versterker advies, zijn dit trouwens zijn overige "wensen":
  • versterker moet passen in TV meubel van 12cm hoog (open aan voor- en achterkant) (ik veronderstel dat je van boven ook minimaal 1cm vrij moet hebben? dan mag de versterker maar 11cm hoog zijn)
  • hij moet aangesloten kunnen worden aan een TV (HDMI / optisch), computer (liefst HDMI, desnoods jack, misschien dat er ook SPDIF op zit) en liefst ook aan laptop (liefst HDMI, desnoods jack)
  • mogelijkheid tot aansluiten met bluetooth is ook een plus (maar misschien dat er wel een los apparaatje bestaat dat bluetooth omzet naar HDMI ofzo? zodat bluetooth op de versterker zelf overbodig is. Hoe noemt dit apparaat?)
  • budget van 200-300 euro (mag gerust een goede tweedehands versterker zijn)
Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Mastakilla op 09-08-2017 21:30)

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

dit is wat je zoekt

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=164462.0

heb zelf de 500 serie ervan. prima versterker

[ Voor 24% gewijzigd door Ray op 09-08-2017 19:03 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 13:49

heuveltje

KoelkastFilosoof

Tegenwoordig heet dat vaak (multi)zone (1 en 2)

Let wel op beperkingen
Mijn Denon AVR-2000x Bv heeft wel 2 zones. maar alleen voor analoge bronnen |:(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
Bedankt!

Ook zones vind ik echter niet terug in de pricewatch filter. Staat dit misschien ergens anders onder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 13:49

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mastakilla schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:37:
Bedankt!

Ook zones vind ik echter niet terug in de pricewatch filter. Staat dit misschien ergens anders onder?
Ik denk dat pricewatch daar geen simpelweg filter voor heeft ?
Het staat ook niet tussen de specificaties.

Denk dat je op zoek zult moeten naar een andere vergelijker.

Afbeeldingslocatie: http://www.hughsnews.ca/wp-content/uploads/2013/05/Denon-AVR-X2000-Rear.jpg
Je ziet hier ook geen A/B zones. Maar je kunt dus zone 2 op de 2e set surround uitgangen aansluiten.

[ Voor 40% gewijzigd door heuveltje op 08-08-2017 18:14 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
In dat geval kan ik zeker wat specifiek versterker advies gebruiken ;)

Kan iemand misschien alvast zeggen Bluetooth een must is? Of zijn er (goedkope) externe devices die die optie op een versterker overbodig maken? (bluetooth beperkt de keuzes nl sterk en sluit 2de hands al bijna helemaal uit)

[ Voor 7% gewijzigd door Mastakilla op 08-08-2017 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
heuveltje schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:38:
...
Je ziet hier ook geen A/B zones. Maar je kunt dus zone 2 op de 2e set surround uitgangen aansluiten.
Aaaaah... Dit is zinvol! (en onduidelijk)

Zou dit bij alle surround versterkers zijn?

Kent iemand een vergelijk site waar je wel op zone-optie kan filteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
Net dit artikel gevonden trouwens:
http://thewirecutter.com/...-home-stereo-or-speakers/

Niet super goedkoop (65 euro voor Startech bij bol.com), maar hierdoor kan ik wel uit een hoop meer versterkers kiezen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar wat wilt je broer voor ervaring? Films? Muziek (wat voor soort)? etc.etc...

Want een 2.0 speaker setup zoals deze zal ik het nut van HDMI niet begrijpen, want dit lijkt mij dan "achtergrondmuzieksetje". Een soundbar zal nog mooier klinken in mijn beleving, al helemaal met een draadloze subwoofer op de juiste plek.

/edit
grote kans dat die keukenspeakers nog eens hun geluid gaan terugkaatsen op de keukenkastjes, daar wordt je op de sofa dan helemaal gek van. (vooral rechts)

[ Voor 20% gewijzigd door Vorkie op 08-08-2017 18:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:39
De very basic DAB+ receiver die ik zelf op het oog heb, heeft A+B kanalen, Bluetooth, en geen phono aansluiting. Geen HDMI, wel tulp aansluitingen.

pricewatch: Yamaha MusicCast R-S202 D Zwart

Inbouwen in zo'n kleine ruimte is niet aan te raden, omdat je volgens de fabrikant het apparaat vrijstaand (plm. 30cm rondom) moet plaatsen. Hij past wel in het budget, zolang je de juiste impedantie voor de speakers kiest/hebt. De impedantie van de Artsound speakers komt iig niet overeen.

[ Voor 5% gewijzigd door biomass op 08-08-2017 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
Mijn broer luisterd vooral electronische muziek en hip hop.
Hij zal het ook vaak gebruiken voor films, series of gewoon TV te kijken.

Hoewel die Art Sound boxjes uiteraard geen super speakers zijn, zal het hoop ik toch wel beter zijn dan de boxjes in zijn cheape Samsung TV ;)
Betere / andere speakers zijn momenteel nog niet haalbaar (en dat zal nog wel ff duren). Deze boxjes hongen er gewoon al toen hij de woning kocht. Vandaar...

HDMI geniet vaak de voorkeur omdat deze aansluiting vaak aanwezig is apparaten (kabel-ontvanger, laptop, computer). Vaak hebben deze ook jack, maar dan lijkt mij een digitale HDMI toch een pak beter, niet? (zelfs al is het gewoon voor stereo)

De keuken ligt vrij ver links (staat niet op de tekening), dus het lijkt me sterk dat die keukenkastjes iets gaan weerkaatsen ;)
Rechts is gewoon een muur, dus begrijp niet goed wat je daar mee bedoeld.

Het TV meubel waar de versterker in zou moeten komen, is open aan de linkerkant, rechterkant, voorkant en achterkant. Enkel tussen boven en onderkant is maar 12cm. Aangezien HIFI apparaten vaak op elkaar gezet worden, lijkt me dit toch te moeten kunnen, niet?

Bedankt voor de tip ivm de Yamaha, maar met zijn 14cm gaat deze jammergenoeg er niet echt tussen passen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
Vorkie schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:18:
...
grote kans dat die keukenspeakers nog eens hun geluid gaan terugkaatsen op de keukenkastjes, daar wordt je op de sofa dan helemaal gek van. (vooral rechts)
Ah, ik denk dat ik begrijp waarom je veronderstelde dat er ergens een keuken op het plannetje stond.

Het Vlaamse woord "living" is volgens mij bij velen onbekend en betekend dus gewoon woonkamer :)
Op heel het plan staat dan ook enkel een woonkamer, die in 2 verdeeld is. De keuken staat hier niet op... (en ligt eigenlijk links van het plan (een 4 tal meter van de meest linkse speaker)

Links van de sofa staat nog een eet tafel met stoelen en het stuk bovenaan is momenteel nog vrij leeg (de "dubbele" woonkamer is dan ook een beetje te groot ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door Mastakilla op 08-08-2017 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:20

FeaR

In GoT we trust

@Mastakilla

Dringend verzoek om niet meerdere malen achter elkaar te posten en zo je eigen topic omhoog te kicken. Als je iets toe te voegen hebt aan een oost gebruik je de Wijzig-knop.

Met de eisen uit TS zou ik eerst eens op de hoogte van de receiver filteren. Met een hoogte van maximaal 12 centimeter is de keuze extreem beperkt. Zeker als je nagaat dat één centimeter ruimte al erg krap is. Je zal je niet horen zeggen dat je de tien(tallen) centimeters vrij moet houden die in de handleiding staan, maar één centimeter is echt weinig en is vragen om problemen. Op GoT is dit vaker voorbij gekomen en ook waarom bijvoorbeeld een Pioneer slim line beter in een kleine ruimte geplaatst kan worden dan en Marantz slim line.

Tevens valt dit onder aankoopadvies waarom een verhuizing AUD > CEA.

Ook nog een ontopic tip: een versterker zoek je niet, je zoekt een receiver. Een surround receiver in dit budget, want met een paar honderd euro ga je geen HDMI vinden op stereo receivers, ook niet tweedehands. Ook S/PDIF is al lastig en wordt pas recentelijk vaker toegepast op stereoversterkers/-receivers.

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 09-08-2017 04:59 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
Excuses voor de multi-reply. Het was echter niet om het topic omhoog te kicken, want het stond nog bovenaan ;)

Hoeveel cm raad u wel aan? 2cm?
Begrijp ik u goed dat de lage Pioneers beter geschikt zijn dan de lage Marantz receiver voor mijn toepassing?

Bedankt voor de tip ivm versterker <-> receiver

Even voor de zekerheid:
Mijn veronderstelling om de jack uit een laptop en PC te mijden als de pest (enkel als last resort) en een sterke voorkeur te geven aan iets digitaal zoals SPDIF / HDMI is toch correct?
Of kan ik met deze speakers en budget voor een versterker evengoed een goeie oude versterker kopen en die aansluiten met een jack naar tulp kabel? (Ik heb wel geen flauw idee of die kabel-TV receiver (Telenet denk ik) zelfs nog maar een analoge aansluiting heeft)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biomass
De maatvoering en het budget maken de keuze al erg beperkt. Daarnaast de impedantie van de bestaande speakers en de wens om A+B te draaien maken de keuzes alleen maar simpeler. :)

categorie: Versterkers en receivers gefilterd

De goedkoopste doet 4x8 Ohm impedantie en heeft niet een al te hoog vermogen (gezien de ruimte in de kast) Maar is dus wel te hoog. Maar kijk gerust zelf :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Ray

Ray

dit is wat je zoekt

[ Voor 24% gewijzigd door Ray op 09-08-2017 19:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biomass
Ray schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 19:02:
dit is wat je zoekt

Da's een pricewatch: Pioneer VSX-S300-K 5.1 set, geen 2 x 2.0?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray

Ray

yup maar die kan je A / B instellen. Je hebt totaal 6 versterkte kanalen en je kan twee daarvan gewoon als stereo paar toewijzen

pricewatch: Pioneer VSX-S300-K

mm hij linkt niet lekker, kijk bij specs en dan het tweede plaatje

zie de A en B

[ Voor 38% gewijzigd door Ray op 09-08-2017 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:12

DjVe

Hatsaflats!

Volgens mij hebben vsxs serie (520 is de nieuwste) geen zone of A/B mogelijkheid.

De Marantz 1608 kan het wel, maar ik weet niet of je bronnen via HDMI aan zone 2 kan koppelen. Dan zal je de manual even door moeten spitten

Edit: de vsx300 lijkt het wel te kunnen inderdaad. Er zit ook een dedicated knop op de afstandsbediening. Dan zal de vsx500 het ook wel kunnen.

[ Voor 24% gewijzigd door DjVe op 09-08-2017 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray

Ray

De 500 kan het want die heb ik zelf :) zag toevallig die 300 voorbij komen en toen dit topic en dacht we hebben een match :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
Bedankt allemaal, als die het idd kan, is dat een interessante optie!
Pagina: 1