Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Henk 'm!

Pagina: 1
Acties:

• 7Sins
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 19-09 18:15
Misschien dat dit stamt van de vroegere jaren van T.net. Of dat dit altijd al een soort "easter egg" is.
Maar ik waagde mij een sprong in de grotten van Tweakers*. En onderzocht meer tekstregels dan alle Game of Thrones boeken bij elkaar.
Naast een aantal hopen zéér gedateerde/hardcoded codes en opmerkelijke vindselen. Vond ik ook het volgende:

Blijkbaar als we een thumbs up geven aan een topic post. Dan Henk'n we de post volgens Tweakers.
Maar we Henk'n m niet zomaar. We Henk'n m zo hard dat er blijkbaar een uitroepteken achter moet.
Zo een intens waarderingssysteem zie ik zelfs op dumpert nieteens.

Natuurlijk ben ik me er van bewust dat dit stukje code/tekst niet zichtbaar zal zijn voor de normale gebruiker. Maar het is volgens mij toch wel leuk om te weten voor de gebruiker, dat als je het met een reactie eens bent. Dat je m hard kan Henk'n om je waardering te tonen.
Dat maakt het ook wat minder lastig om te vragen aan je vrienden. Dan hoef je niet te vragen "hey zouden jullie mijn post een thumbs up kunnen geven? Ik vind dat ik gelijk heb"
Maar in plaats daarvan kan je dus zeggen "Hey jongens, Geef mijn reacties eens een hele harde Henkert"

Nou, genoeg gefantaseerd hierover. Als dit topic een groot succes blijkt te zijn, overweeg ik meer vindselen zoals deze te delen. Maar voor nu hoor ik ook graag wat de devs hierover te zeggen hebben. Wellicht dat dit voor enkele tweakers medewerkers zelfs nieuw is :p

(*disclaimer: Over de redenen waarom ik de code doorspit word niet gecorrespondeerd)

Extra toevoeging dat wellicht van waarde is van sommige hier:
En zoals jullie van mij gewend zijn, net als al mijn V&A advertenties. Wil ik graag duidelijk maken dat om geen van jullie tot onrust te brengen heb, heb ik dit topic geheel genderneutraal geschreven. Want dat is blijkbaar een ding in Deze generatie. (het woord "Henk" word in dit topic gebruikt als werkwoord. Dit kan dus niet aan gender toegewezen worden)

7Sins wijzigde deze reactie 08-08-2017 16:48 (10%)

• Rainbow_Dash
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21:29

Rainbow_Dash

Little Nestling ♥

Ik gebruik zelf een css code om thumbs upjes te veranderen in henkjes
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
* DE BEFAAMDE IK HENK'M-KNOP!!!! */
.action_list li.rating .thumbsup::before {
    background: rgba(0, 0, 0, 0) url("http://static.tweakers.net/ext/f/TlL6Zo91MiMutr9amUluNikj/full.png") no-repeat scroll 50% center;
    content: "";
    display: inline-block;
    height: 100%;
    width: 100%;
}

.action_list li.rating .thumbsup.rated::before {
    background: rgba(0, 0, 0, 0) url("http://static.tweakers.net/ext/f/XUQa8JbPDzdzsWTKxb4qX5Gm/full.png") no-repeat scroll 50% center;
}

.action_list li.rating .thumbsup {
    background: #e0e0e0 linear-gradient(#e0e0e0, #c4c4c4) repeat scroll 0 0;
    border: 1px solid #bfb9a9;
    border-radius: 1px;
    cursor: default;
    height: 22px;
    margin-left: 5px;
    overflow: hidden;
    position: relative;
    top: -2px;
    vertical-align: bottom;
    width: 22px;
}

.action_list li.rating .thumbsup.rated {
    background-color: #e0e0e0 repeat scroll 0 0;
    background-image: linear-gradient(#e0e0e0, #c4c4c4);
    border-color: #bfb9a9;
}

.action_list li.rating .ratingcount {
    min-width: 35px;
}

Krijg je dit :D
https://tweakers.net/ext/f/xeeNzB8q3myBR9UX2B2tjlSh/full.png

Timezone: +0:00 Dublin Time; Sláinte! ♥ ♣ ♥ ♣ ♥ ♣

• Roozzz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:37
quote:
7Sins schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:42:
Misschien dat dit stamt van de vroegere jaren van T.net. Of dat dit altijd al een soort "easter egg" is.
Misschien naast de code ook eens de zoekfunctie raadplegen? :+

Dit is toch wel een beetje een begrip van lang geleden... zie bijv: [Feat] De 'Henk' knop (Tweakers like-knop)

• 0stone0
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 17:52

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

quote:
Rainbow_Dash schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:48:
Ik gebruik zelf een css code om thumbs upjes te veranderen in henkjes
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
* DE BEFAAMDE IK HENK'M-KNOP!!!! */
.action_list li.rating .thumbsup::before {
    background: rgba(0, 0, 0, 0) url("http://static.tweakers.net/ext/f/TlL6Zo91MiMutr9amUluNikj/full.png") no-repeat scroll 50% center;
    content: "";
    height: 100%;
    width: 100%;
}

.action_list li.rating .thumbsup.rated::before {
    background: rgba(0, 0, 0, 0) url("http://static.tweakers.net/ext/f/XUQa8JbPDzdzsWTKxb4qX5Gm/full.png") no-repeat scroll 50% center;
}

.action_list li.rating .thumbsup {
    background: #e0e0e0 linear-gradient(#e0e0e0, #c4c4c4) repeat scroll 0 0;
    border: 1px solid #bfb9a9;
    border-radius: 1px;
    cursor: default;
    height: 22px;
    margin-left: 5px;
    overflow: hidden;
    position: relative;
    top: -2px;
    vertical-align: bottom;
    width: 22px;
}

.action_list li.rating .thumbsup.rated {
    background-color: #e0e0e0 repeat scroll 0 0;
    background-image: linear-gradient(#e0e0e0, #c4c4c4);
    border-color: #bfb9a9;
}

.action_list li.rating .ratingcount {
    min-width: 35px;
}

Krijg je dit :D
[afbeelding]
Geweldig!! Jammer dat dit 500 karma kost per half jaar :'(

SteamInventarisWebsiteLMGTFY

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
0stone0 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:50:
[...]

Geweldig!! Jammer dat dit 500 karma kost per half jaar :'(
Stylish O-) (FF, Chrome, Opera)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:48

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Easter eggs? Verberg eens alle onderwerpen op de FP. Of voer de Konami code uit op de forum index. ;)

Spekkies | Commandline FTW

• 7Sins
@Hero of Time Die Konami code had ik al door ja. maar die trick van de onderwerpen verbergen op de frontpage?
Wellicht dat ik het verkeerd doe maar ik haal de nieuwsartikelen weg uit de HTML code. En het enige wat dat voor mij doet is de nieuwsartikelen verbergen. Ik heb ook geprobeer visibility:hidden; toe te passen. zonder succes.
Ook als ik andere delen van de frontpage weghaal. (misschien dat ik iets super simpels over het hoofd zie?)

7Sins wijzigde deze reactie 09-08-2017 09:37 (9%)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

quote:
7Sins schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:29:
(misschien dat ik iets super simpels over het hoofd zie?)
Klik eens op het tandwieltje in de menubalk. Ja, het is zo simpel. ;)

• 7Sins
Ligt het gewoon aan mijn pc's of reageert het programma erg slecht op mijn keyboard input? (Dan heb ik het over als je De nieuwsartikelen weg haalt)

• CurtPoindexter
  • Registratie: februari 2017
  • Niet online
quote:
500 karma per half jaar is niet bepaald veel.

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator SWS

Front verplichte underscores

quote:
CurtPoindexter schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 08:32:
500 karma per half jaar is niet bepaald veel.
Nee, inderdaad. Dan zit ik goed tot eind 2275 :+

Of zoals Raven ook aangaf: clientside kan je ook CSS aanpassen. Is iets meer werk, maar voor mensen die om redenen als hobby code doornemen zal dat wel lukken. Al is 500 karma per halfjaar inderdaad bepaald niet onhaalbaar - zo te zien zit @7Sins daar ondertussen ruim boven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

500 karma is ook niet veel, maar het moet wel besteedbaar zijn. Dat kan een ander probleem zijn. Zelfs met 10k kan je te weinig besteedbaar karma hebben omdat je de laatste tijd te weinig actief was.

Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*