Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gaming desktop 1000 euro incl monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 207,50€ 207,50
1ASRock AB350 Pro4€ 79,78€ 79,78
1Gigabyte Radeon RX 570 Gaming 4G€ 218,65€ 218,65
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 45,01€ 45,01
1Thermaltake Versa H24 Zwart€ 36,-€ 36,-
2be quiet! Pure Wings 2, 120mm€ 7,95€ 15,90
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2666C16€ 71,15€ 71,15
1be quiet! Pure Power L8 430W CM€ 65,25€ 65,25
1Samsung 850 EVO 250GB€ 93,-€ 93,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 832,24

Monitor: https://www.alternate.nl/...GsOAPNjqejvgaAsduEALw_wcB

Huidig totaal: 967,- Euro

Ik heb niet zoveel verstand van computers bouwen. Mijn budget voor pc plus monitor is 1000 euro met 50 euro wiggle room. Heb met behulp van een buddy een begin gemaakt. De pc is voornamelijk gefocused op Total war: Warhammer als vocal punt en videos renderen in het achterhoofd.

Videokaart prijzen en beschikbaarheid schijnen zwaar dramatisch te zijn en de Gigabyte Radeon RX 570 Gaming 4G die ik in mijn huidige lijst staat schijnt ook niet op vooraad te zijn. Hulp met een vervanger die een amd constructie heeft is erg welkom :)

Ik heb met de prijs rekening gehouden dat voor een andere videokaart ik iets duurder uitkom en heb daarom ook een goedkopere case gekozen.

Andere tips zijn heel erg welkom! Ik ben niet erg zelfverzekerd in mijn keuzes behalve de cpu en dat de gpu bijpassend moet zijn. (geen nvidia dus!).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
[i]Total war games voornamelijk plus minder intensieve games als For Honor, Raindbow six siege. Videos renderen en editen. Wellicht streamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
[i]1050 euro is een vrij absolute maximum prijs.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
[i]Muis en keyboard, ga ik wellicht later vervangen maar is nu niet belangrijk.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
[i]Een goede videokaart die binnen het budget past en beschikbaar is, die past bij een amd cpu om goed direct 12 te kunnen runnen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
[i]Dunno lol, should I?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
[i]Verder niet denk ik.

Ga je overklokken?
[i]Jah.

Wat verwacht je van ons?[i]
Tips voor video kaarten really. Plus andere tweaks or tips die ik waarschijnlijk goed kan gebruiken. Cheers!

• Maypole
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Je voeding is nogal oud en slecht leverbaar.
Deze is beter, goedkoper en prima leverbaar: pricewatch: Corsair CX450M
Verder misschien ander geheugen, Ryzen werkt best met C15: pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 11:20
Aangezien je nog iets ruimte hebt, deze monitor is een slagje groter en heeft schijnbaar een mooier beeld en beter contrasat, voor maar 4 eurootjes extra:

https://www.alternate.nl/.../product/1224819?lk=14548

Verder redelijk gelijk in features en alleen ietsje slechter op stroomverbruik ;)

Verwijderd

Topicstarter
Maypole schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:46:
Je voeding is nogal oud en slecht leverbaar.
Deze is beter, goedkoper en prima leverbaar: pricewatch: Corsair CX450M
Verder misschien ander geheugen, Ryzen werkt best met C15: pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15
Awesome, thx voor de tip. Deze shit waardeer ik echt. Dit is nu de lijst:
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte Radeon RX 570 Gaming 4G€ 223,02€ 223,02
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 45,01€ 45,01
1Thermaltake Versa H24 Zwart€ 36,-€ 36,-
2be quiet! Pure Wings 2, 120mm€ 7,95€ 15,90
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15€ 76,36€ 76,36
1Corsair CX450M€ 51,-€ 51,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 827,57

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

21.5" vind ik persoonlijk een tikkeltje klein.
Een 24" is opzich ook nog een leuk formaat voor 1080p en dan zou je b.v. hieraan kunnen denken:
pricewatch: AOC G2460VQ6 Zwart
Ik heb niet zoveel verstand van computers bouwen. Mijn budget voor pc plus monitor is 1000 euro met 50 euro wiggle room. Heb met behulp van een buddy een begin gemaakt. De pc is voornamelijk gefocused op Total war: Warhammer als vocal punt en videos renderen in het achterhoofd.
Die berekening is op basis van de GPU a 218 euro? Ik vrees dat je hem niet voor dit bedrag gaat krijgen. Ik zou eerder de 2e aanbieder in de pricewatch als leidraad nemen. Dan zit je op 300,-
Videokaart prijzen en beschikbaarheid schijnen zwaar dramatisch te zijn en de Gigabyte Radeon RX 570 Gaming 4G die ik in mijn huidige lijst staat schijnt ook niet op vooraad te zijn. Hulp met een vervanger die een amd constructie heeft is erg welkom :)
Als je nog even geduld hebt. De Vega kaarten komen binnen aanzienlijke tijd op de markt. Wellicht kun je met jouw budget een model uit die lijn plukken. Zo niet, zal het ongetwijfeld een prijsdrukkend effect hebben op de vorige generaties.
Ik heb met de prijs rekening gehouden dat voor een andere videokaart ik iets duurder uitkom en heb daarom ook een goedkopere case gekozen.
Wel een case die erg slecht leverbaar is.
Voor een betaalbare ATX case zou je b.v. hier naar kunnen kijken:
pricewatch: Cooler Master MasterBox Lite 5
[b] Wellicht streamen.
Wel even goed om dit vooraf duidelijk te hebben. Streamen (op deftige kwaliteit) kost namelijk significant veel rekenkracht.

@Verwijderd We komen elkaar ook echt overal tegen hè. We zouden eens samen een biertje moet drinken :> *O*

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Waar ga je de RX 570 bestellen voor die prijs? Azerty gaat niet leveren want die kaarten zijn er gewoon niet. Daarnaast is de prijs binnen een half uur €5,- gestegen.

Voeding kan je beter een pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W nemen ipv de CX450M. Iets betere kwaliteit en veel stiller.

Behuizing een pricewatch: Fractal Design Focus G welke direct met twee goede casefans komt.

Verwijderd

Switchie schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:00:
We zouden eens samen een biertje moet drinken :> *O* [/sub]
:( Eentje? :N :P :+

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:00:
[...]

21.5" vind ik persoonlijk een tikkeltje klein.
Een 24" is opzich ook nog een leuk formaat voor 1080p en dan zou je b.v. hieraan kunnen denken:
pricewatch: AOC G2460VQ6 Zwart

[...]

Die berekening is op basis van de GPU a 218 euro? Ik vrees dat je hem niet voor dit bedrag gaat krijgen. Ik zou eerder de 2e aanbieder in de pricewatch als leidraad nemen. Dan zit je op 300,-

[...]

Als je nog even geduld hebt. De Vega kaarten komen binnen aanzienlijke tijd op de markt. Wellicht kun je met jouw budget een model uit die lijn plukken. Zo niet, zal het ongetwijfeld een prijsdrukkend effect hebben op de vorige generaties.

[...]

Wel een case die erg slecht leverbaar is.
Voor een betaalbare ATX case zou je b.v. hier naar kunnen kijken:
pricewatch: Cooler Master MasterBox Lite 5

[...]

Wel even goed om dit vooraf duidelijk te hebben. Streamen (op deftige kwaliteit) kost namelijk significant veel rekenkracht.

@Verwijderd We komen elkaar ook echt overal tegen hè. We zouden eens samen een biertje moet drinken :> *O*
Dank voor de uitgebreide suggesties!
Kwa monitor wist ik erg goed wat ik wilde, dus ik denk niet meer dat die gaat veranderen. Ik weet dat die graphics kaart een wildcard is en heb daarom ook ruimte in mijn budget overgelaten juist daarvoor.
Wat voor performance dip denk je dat ik kan verwachten met streamen in 720p?

Verwijderd

€300 of meer voor die kaart betalen is ie niet waard. Hooguit iets boven de €200,-. Kan je beter een GTX 1050 Ti kopen. Presteert wat minder maar kost de helft.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:02:
Waar ga je de RX 570 bestellen voor die prijs? Azerty gaat niet leveren want die kaarten zijn er gewoon niet. Daarnaast is de prijs binnen een half uur €5,- gestegen.

Voeding kan je beter een pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W nemen ipv de CX450M. Iets betere kwaliteit en veel stiller.

Behuizing een pricewatch: Fractal Design Focus G welke direct met twee goede casefans komt.
De case is wel echt heel erg nice, vooruit dan maar, kan ik ook gelijk een fan scrappen :3. Mijn huidige voeding is Corsair CX450M. Is de be quiet nogsteeds beter volgens u, hij heeft geen reviews en ik heb geen ervaring met voeding ._

Huidige lijst:
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte Radeon RX 570 Gaming 4G€ 223,02€ 223,02
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Fractal Design Focus G€ 47,08€ 47,08
1be quiet! Pure Wings 2, 120mm€ 7,95€ 7,95
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15€ 76,36€ 76,36
1Corsair CX450M€ 51,-€ 51,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 833,64

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2017 17:33 ]

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:26:
[...]
Dank voor de uitgebreide suggesties!
Kwa monitor wist ik erg goed wat ik wilde, dus ik denk niet meer dat die gaat veranderen. Ik weet dat die graphics kaart een wildcard is en heb daarom ook ruimte in mijn budget overgelaten juist daarvoor.
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:26:
Ik weet dat die graphics kaart een wildcard is en heb daarom ook ruimte in mijn budget overgelaten juist daarvoor.
Je huidige opzetje komt op: € 832,24
Je monitor op: 135,-
Maakt: 967,24

Case zal waarschijnlijk iets duurder uitvallen, maar kun je wegstrepen tegen de extra casefans die (daardoor) overbodig zijn.

Houd je dus 1050 -/- 967 = 83 euro speling over voor de gpu.

Echter, zoals hierboven door ACB geschetst, zal >300 euro voor een RX 570 waarschijnlijk geen al te beste bang-for-buck geven. Laten we dus de huidige 570 wegstrepen, en met (218+83) 301 euro kijken wat een mooie GPU met goede BFB geeft.
Als je dan perse voor AMD wilt gaan, zou ik haast denken dat een "2e hands" 480 8GB geen verkeerde keus zal zijn.
"2e hands" tussen haakjes, omdat je letterlijk modelletjes kunt vinden a slechts 2 maand oud.
Resolutie alleen zegt niet zoveel, als je b.v. de FPS naar 1 gooit :)
Laten we afspreken dat we net zo lang doordrinken tot we mede-tweakers in DAA een AMD FX 9370 gaan aanbevelen. Dan wordt het tijd om over te stappen op jus de d'orange :o

[ Voor 12% gewijzigd door Switchie op 08-08-2017 17:47 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:31:
€300 of meer voor die kaart betalen is ie niet waard. Hooguit iets boven de €200,-. Kan je beter een GTX 1050 Ti kopen. Presteert wat minder maar kost de helft.
Ik worstel er ook mee, maar ik wil echt iets wat beter bij de ryzen 5 past. Er is veel buzz dat ryzen 5 echt performance problemen heeft gecombineerd met een nvidia familie met directx 12, in iedergeval met warhammer. Dus zou dan naar i5 stappen, maar aangezien warhammer directx 12 met ryzen ontwikkeld word en warhammer veel gebruik maakt van verschillende cores en videos renderen er ook bij komt wil ik dat niet zomaar doen.
Ik ben opzoek naar een leverbare amd familie videokaart die zijn prijs waard is, als het echt niet lukt dan moet ik maar misschien op die vega kaarten wachten die switchie noemde, I dunno.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Switchie schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:36:
[...]

[...]

Je huidige opzetje komt op: € 832,24
Je monitor op: 135,-
Maakt: 967,24

Case zal waarschijnlijk iets duurder uitvallen, maar kun je wegstrepen tegen de extra casefans die (daardoor) overbodig zijn.

Houd je dus 1050 -/- 967 = 83 euro speling over voor de gpu.

Echter, zoals hierboven door ACB geschetst, zal >300 euro voor een RX 570 waarschijnlijk geen al te beste bang-for-buck geven. Laten we dus de huidige 570 wegstrepen, en met (218+83) 301 euro kijken wat een mooie GPU met goede BFB geeft.
Als je dan perse voor AMD wilt gaan, zou ik haast denken dat een "2e hands" 480 8GB geen verkeerde keus zal zijn.
"2e hands" tussen haakjes, omdat je letterlijk modelletjes kunt vinden a slechts 2 maand oud.

Dank voor je gedult, echt serieus. Kan je mij een goeie site aanraden voor 2de hands videokaarten? Hoe oud is te oud?
[...]

Resolutie alleen zegt niet zoveel, als je b.v. de FPS naar 1 gooit :)

Ik probeer in te schatten hoeveel krachtiger ik moet inkopen om middelmatig te kunnen streamen, aannemelijk dat ik huidig 40 fps boven mijn target zit op de game die ik wil streamen. Hoeveel reserves zou ik nodig hebben? Sorry als fps hier een domme maatstaaf voor is, I try lol.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:59:
Kan je mij een goeie site aanraden voor 2de hands videokaarten? Hoe oud is te oud?
Dat is dichterbij dan je denkt categorie: Videokaarten

Verwijderd

Topicstarter
<3

Edit: ik heb dezelfde videokaart gevonden voor 260 van 3.5 maanden oud. Nieuwstaat. Thoughts? Of toch te duur vergeleken met 300 euro nieuw? Is er een andere amd videokaart waarvoor ik kan hunten die op mijn moederboard past?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2017 18:32 ]

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:11:
[...]

<3

Edit: ik heb dezelfde videokaart gevonden voor 260 van 3.5 maanden oud. Nieuwstaat. Thoughts? Of toch te duur vergeleken met 300 euro nieuw? Is er een andere amd videokaart waarvoor ik kan hunten die op mijn moederboard past?
€ 260 voor een 3.5 maand oude 480 8gb is een mooi bedrag.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie hulp allemaal! Ik heb alles besteld en alles lijkt in stock, 2de hands transactie ging goed en ik heb binnenkort precies de pc waar ik op gehoopt had. Nogmaals heel erg bedankt :)

cheers!

• RubenByte
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-11-2022
Veel succes en plezier ermee!
Pagina: 1