Geen signaal naar monitor.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandawan
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-07 12:04
Ik heb nu al geruime tijd last van een probleem dat zich af en toe voordoet: no signal naar mn monitoren.

Ik had hier al last van voor dat ik overstapte naar Ryzsn (gisterdn), dus ik hoopte dat dit het probleem zou verhelpen. Echter is dit niet het geval, en dat na een nieuwe processor, moederbord en RAM geheugen!
De GPU (r9 380) is t ook niet, aangezien hij ook geen signaal geeft als ik de hdmi kabel direct in het moederbord plug en de gpu eruit haal.

Psu is verder prima, is een M12II 520W van Seasonic. Doet het altijd goed. Kabels zitten er allemaal goed in.

Ik ben momenteel een beetje radeloos. Wat kan dkt veroorzaken en hoe los ik het op?
Andere kabel of monitor heeft ook niet geholpen helaas.

Alvast bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Pandawan op 08-08-2017 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De voeding kan prima het probleem zijn ook al denk je dat ie goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pandawan schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:22:
De GPU (r9 380) is t ook niet, aangezien hij ook geen signaal geeft als ik de hdmi kabel direct in het moederbord plug en de gpu eruit haal.
Ryzen heeft geen igpu dus stellen dat het niet aan de videokaart ligt is onmogelijk. Om de videokaart uit te kunnen sluiten zal je met een andere videokaart moeten testen waarvan je zeker weet dat die goed is.
Psu is verder prima, is een M12II 520W van Seasonic. Doet het altijd goed.
Denk je. Om het zeker te weten heb je testapparatuur van ettelijke duizenden euro's nodig. Heb je die?

Heb je na wijzigen van moederbord een schone Windows installatie gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
GPU of PSU dus. Dan is de GPU wel de grotere kanshebber.
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:38:
[...]

Heb je na wijzigen van moederbord een schone Windows installatie gedaan?
Dat maakt voor beeld krijgen bij de POST natuurlijk niet uit. Op dat moment heeft Windows nog niets te maken met wel of geen beeld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@PilatuS Ik lees nergens dat TS geen beeld heeft bij de POST maar dat af en toe het beeld weg valt. Dat kan ook een driverprobleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandawan
Geen post nee, ik dacht dat ryzen een IGPU had. Dan ligt het dus wellicht wel aan mijn videokaart. Ik heb ooit wat memory clock veranderd in amd settings, zou het hieraan kunnen liggen? Nooit extreem, en bijna altijd deed hij het dan ook gewoon prima (2 uur geleden speelde ik nog BF4!)
Als dit het is, hoe revert ik dit dan weer? Momenteel nog steeds geen video out, dus geen idee hoe ik bij deze settings kom.

Het rare is dat hij het na een tijdje weer doet, en dan heb ik er lange tijd geen last van, maar dan plots gebeurt het weer eens.

[ Voor 51% gewijzigd door Pandawan op 08-08-2017 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:44:
@PilatuS Ik lees nergens dat TS geen beeld heeft bij de POST maar dat af en toe het beeld weg valt. Dat kan ook een driverprobleem zijn.
Het kwam op mij over dat ie nu helemaal geen beeld meer heeft, vandaar die reactie :)
Pandawan schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:25:
Geen post nee, ik dacht dat ryzen een IGPU had. Dan ligt het dus wellicht wel aan mijn videokaart. Ik heb ooit wat memory clock veranderd in amd settings, zou het hieraan kunnen liggen? Nooit extreem, en bijna altijd deed hij het dan ook gewoon prima (2 uur geleden speelde ik nog BF4!)
Als dit het is, hoe revert ik dit dan weer? Momenteel nog steeds geen video out, dus geen idee hoe ik bij deze settings kom.
Als je nu dus helemaal geen beeld meer krijgt is waarschijnlijk de videokaart kapot of anders de voeding. Dat je een overklok in de software hebt staan in Windows maakt niets uit. Die OC word pas actief zodra je in Windows komt. Dus tenzij je de kloksnelheden in de BIOS van de GPU heb gezet kan dat het probleem niet zijn.

Wanneer je nu dus totaal geen beeld meer krijgt is het onderdelen uitsluiten tot je het probleem gevonden hebt. Dan zou ik beginnen met een andere videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandawan
PilatuS schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:01:
[...]

Het kwam op mij over dat ie nu helemaal geen beeld meer heeft, vandaar die reactie :)

[...]

Als je nu dus helemaal geen beeld meer krijgt is waarschijnlijk de videokaart kapot of anders de voeding. Dat je een overklok in de software hebt staan in Windows maakt niets uit. Die OC word pas actief zodra je in Windows komt. Dus tenzij je de kloksnelheden in de BIOS van de GPU heb gezet kan dat het probleem niet zijn.

Wanneer je nu dus totaal geen beeld meer krijgt is het onderdelen uitsluiten tot je het probleem gevonden hebt. Dan zou ik beginnen met een andere videokaart.
die heb ik helaas niet bij de hand nu.. Maar als ik dus een tijdje wacht doet hij het weer.. is dit een aanwijzing voor iets? Heb dit eerder gehad en na een dagje start hij gewoon op en geeft hij beeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het systeem het na een 'afkoelingsperiode' weer doet is het waarschijnlijk de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandawan
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:04:
Als het systeem het na een 'afkoelingsperiode' weer doet is het waarschijnlijk de voeding.
Aha, alle fans draaien wel gewoon, maar dan levert hij dus niet genoeg stroom om een videobeeld te kunnen geven? Zou wel fijn zijn als dit het is, de videokaart is bij Afuture besteld en die zijn een beetje failliet.
PSU kan ik via azerty regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om het zeker te weten zal je moeten testen met een andere goede voeding. Beetje lullig als Azerty belt met de mededeling dat de voeding het wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandawan
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:08:
Om het zeker te weten zal je moeten testen met een andere goede voeding. Beetje lullig als Azerty belt met de mededeling dat de voeding het wel doet.
Haha snap ik, ik heb helaas geen andere goede voeding liggen, dus ik ben bang dat dat de enige optie is.
Pagina: 1