Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

T-mobile 40mb haalt snelheid niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik zou 39 Mbps moeten kunnen ontvangen op mijn adres maar ik kom met speedtest.net niet verder dan 11,5 Mbps met wifi en ook met bekabelde (2 meter) aansluiting.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/0ffsgapgouizo.jpg

Het gaat om een Huawei HG659, die standaard bij T-mobile 40mb geleverd wordt.

Vanaf het ISRA punt, loopt er een blauw/rood/oranje/witte kabel (1 meter) naar een rond dekseltje waarachter hij vast zit en overgaat op een groen/groenwit/oranje/oranjewitte kabel. Deze kabel is vervolgens ongeveer 8 meter. Hierna komt de Huawei router.

Ik heb gelezen dat je deze afstand het liefst zo kort mogelijk moet houden, dus heb een dsl kabel vanaf mijn ISRA punt met de blauwe (groen? bij deze dsl kabel) en het rode kabeltje op de Huawei router aangesloten. De oranje en witte zijn niet meer nodig tegenwoordig? Korter kan het niet. Toch kom ik nog steeds niet boven de 11,5 Mbps. Dus de lange telefoonkabel van de ISRA naar mijn router heeft geen negatief effect op de snelheid?

Ik ga er ook vanuit dat ik met de Huawei router de volledige snelheid zou moeten kunnen krijgen? Of moet ik er een betere router voor aanschaffen? Of zou het gewoon een simpele instelling in de router kunnen zijn?

Kortom; met de meest optimale setup haal ik bij lange na de beloofde 39 Mbps niet.

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:47
Je modem dient een dag of 5 onafgebroken aan te staan om in te trainen. Meestal krijg je na een dag of 5 een ander profiel en traint je lijn op het maximale in.

Verwijderd

Topicstarter
Galaxis schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:17:
Je modem dient een dag of 5 onafgebroken aan te staan om in te trainen. Meestal krijg je na een dag of 5 een ander profiel en traint je lijn op het maximale in.
Ah oke, heb hem vandaag gereset, dus zou vanaf nu over ongeveer 5 dagen de volledige snelheid (34537 kbit/sec) moet hebben?

Vorige week heeft hij wel een week gedraaid, maar heb toen ook niet echt verbetering gemerkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2017 15:21 ]

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:47
Die 34537 zal je niet halen, meestal 10% minder. Als hij na een paar dagen nog niet op snelheid komt even je provider bellen.

Heb je trouwens een foto van je isra punt en hoe het nu aangesloten zit ?

Verwijderd

Topicstarter
Galaxis schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:23:
Die 34537 zal je niet halen, meestal 10% minder. Als hij na een paar dagen nog niet op snelheid komt even je provider bellen.

Heb je trouwens een foto van je isra punt en hoe het nu aangesloten zit ?
Heb de bedrading weer teruggezet zoals het zat toen ik hierin trok, zodat ik niet alles opnieuw hoef aan te leggen als het toch niet beter ervan wordt.

In de beschreven opstelling had ik de router even naast het ISRA punt, met een afgeknipte dsl kabel die extra meegeleverd was met de router. En dan de groene en rode draad in de blauwe en rode poort van de ISRA.

Heeft het nog zin, qua snelheid, om de draden die niet in gebruik zijn, afgekoppeld te laten? De witte, oranje en 2 van de 4 na het ronde dekseltje?

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:12
Als je ook TV kijkt over het zelfde lijntje zal dit van je totale snelheid afgaan.

Verwijderd

Topicstarter
andy88 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:46:
Als je ook TV kijkt over het zelfde lijntje zal dit van je totale snelheid afgaan.
Ja klopt, die heb ik afgekoppeld tijdens het testen.

• Furbz4300
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-06 17:51
Enig idee hoever je van de wijkcentrale verwijderd bent? de 40Mbps die belooft wordt in veel gevallen is de maximaal haalbare snelheid voor het abonnement. Dit is niet persé de snelheid die je ook zal gaan halen. De effectieve snelheid is vaak afhankelijk van de kwaliteit van de kabels die in de grond zitten, in je huis, afstand van het isra punt --> modem etc.

Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 09:56

PhatFish

and, uhm......Moo

Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:15:
Hallo tweakers,
...

Ik heb gelezen dat je deze afstand het liefst zo kort mogelijk moet houden, dus heb een dsl kabel vanaf mijn ISRA punt met de blauwe (groen? bij deze dsl kabel) en het rode kabeltje op de Huawei router aangesloten. De oranje en witte zijn niet meer nodig tegenwoordig? Korter kan het niet. Toch kom ik nog steeds niet boven de 11,5 Mbps. Dus de lange telefoonkabel van de ISRA naar mijn router heeft geen negatief effect op de snelheid?
...
Betreffende de kleuren/aders, er wordt geleverd op aderparen. Rood/Blauw en Oranje/Wit zijn het primaire en secundaire aderpaar. In principe wordt een DSL-signaal altijd op het primaire aderpaar geleverd, maar (zeker tegenwoordig met pair bonding e.d.) dit is niet altijd meer het geval. Als je VDSL zonder pair bonding (signaal via beide aderparen) hebt, zou rood/blauw het aderpaar moeten zijn om op aan te sluiten. Oranje/Wit doet dan niets, maar kan in theorie (en praktijk) voor een tweede signaal gebruikt worden.

...

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 23:09
Kijk hier even hoeveel je realistisch gaat halen:
https://www.providercheck.nl/postcodecheck

En dat niet bovenaan bij de resultaten naar het gemiddelde staren. Maar naar beneden scrollen en bij "dit zijn al je opties" kijken naar de verwachte snelheid.
Dat is wat onafhankelijker dan kijken wat je provider belooft.

TheS4ndm4n#1919

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:40
Wat staat er achter 'Koper/DSL' als je je postcode en huisnummer invult op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ ?

Verwijderd

Topicstarter
Furbz4300 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:51:
Enig idee hoever je van de wijkcentrale verwijderd bent? de 40Mbps die belooft wordt in veel gevallen is de maximaal haalbare snelheid voor het abonnement. Dit is niet persé de snelheid die je ook zal gaan halen. De effectieve snelheid is vaak afhankelijk van de kwaliteit van de kabels die in de grond zitten, in je huis, afstand van het isra punt --> modem etc.
Jouw afstand tot het
verbindingspunt is:
846m
Hierdoor is je maximale
snelheid met DSL 42mb.

Afstand tot straatkast: 77 meter

Bij tmobile staat achter de snelheid 40/4 (100%/100%)
Telfort 42/4 (84%/80%)
Tele2 42/4 (84%/80%)
PhatFish schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:57:
[...]

Betreffende de kleuren/aders, er wordt geleverd op aderparen. Rood/Blauw en Oranje/Wit zijn het primaire en secundaire aderpaar. In principe wordt een DSL-signaal altijd op het primaire aderpaar geleverd, maar (zeker tegenwoordig met pair bonding e.d.) dit is niet altijd meer het geval. Als je VDSL zonder pair bonding (signaal via beide aderparen) hebt, zou rood/blauw het aderpaar moeten zijn om op aan te sluiten. Oranje/Wit doet dan niets, maar kan in theorie (en praktijk) voor een tweede signaal gebruikt worden.
Oke thanks voor de heldere uitleg :) Alles zat aangesloten, heb nu ook internet met alleen rood en blauw.
RocketKoen schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:02:
Kijk hier even hoeveel je realistisch gaat halen:
https://www.providercheck.nl/postcodecheck

En dat niet bovenaan bij de resultaten naar het gemiddelde staren. Maar naar beneden scrollen en bij "dit zijn al je opties" kijken naar de verwachte snelheid.
Dat is wat onafhankelijker dan kijken wat je provider belooft.
Bij tmobile staat achter de snelheid 40/4 (100%/100%)
Telfort 42/4 (84%/80%)
Tele2 42/4 (84%/80%)
ThinkPadd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:06:
Wat staat er achter 'Koper/DSL' als je je postcode en huisnummer invult op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ ?
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/zkh8pdbkgs9nu.jpg

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:40
Ik zou het modem even een paar dagen de tijd geven om 'in te trainen' op je lijn.
Mocht het daarna nog steeds niet klimmen dan zou ik T-Mobile raadpleggen, met screenshot van die Fourstack pagina.

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 09:56

PhatFish

and, uhm......Moo

Het intrainen inderdaad zeker de tijd voor geven. Wat Tele2 doet weet ik niet, maar ik weet dat KPN al behoorlijk wat jaren geleden de lijnstabiliteit en -kwaliteit in de gaten hield, bij slechte waarden liet de DSLAM (modem in de centrale, kort door de bocht) het DSL-modem dan trager intrainen voor een betere, stabielere lijn. Als je je modem dus vaak uit- aanzette (zoals wat oudere mensen elke dag deden omdat "elk stand-by lampje wel €10,- per jaar kost" [wat tegenwoordig natuurlijk nergens op slaat]) dacht de centrale dat je lijn klapperde en liet het modem zo traag mogelijk intrainen. Week of drie van het ding afblijven lost dit dan op. Maar nogmaals, geen idee of Tele2 hier ook aan doet. Ken hun netwerk niet.

...

Verwijderd

Topicstarter
PhatFish schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:26:
Het intrainen inderdaad zeker de tijd voor geven. Wat Tele2 doet weet ik niet, maar ik weet dat KPN al behoorlijk wat jaren geleden de lijnstabiliteit en -kwaliteit in de gaten hield, bij slechte waarden liet de DSLAM (modem in de centrale, kort door de bocht) het DSL-modem dan trager intrainen voor een betere, stabielere lijn. Als je je modem dus vaak uit- aanzette (zoals wat oudere mensen elke dag deden omdat "elk stand-by lampje wel €10,- per jaar kost" [wat tegenwoordig natuurlijk nergens op slaat]) dacht de centrale dat je lijn klapperde en liet het modem zo traag mogelijk intrainen. Week of drie van het ding afblijven lost dit dan op. Maar nogmaals, geen idee of Tele2 hier ook aan doet. Ken hun netwerk niet.
ThinkPadd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:18:
Ik zou het modem even een paar dagen de tijd geven om 'in te trainen' op je lijn.
Mocht het daarna nog steeds niet klimmen dan zou ik T-Mobile raadpleggen, met screenshot van die Fourstack pagina.
Oke dan wacht ik even af, bedankt! :)
Pagina: 1