Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke game laptop als gamepc vervanger?

Pagina: 1
Acties:

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 10:34
Wat ga je met je laptop doen?
Wil een game pc vervanger aangezien mijn pc nu op zolder staat en ik deze de afgelopen 2 jaar weinig tot niet heb gebruikt .

Wat is je budget?
Budget is ongeveer 1500 tot 1600 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Eigenlijk niet het is vooral voor thuis gebruik.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Weet niet of dit werkt, maar heb de volgende compare gemaakt:
https://tweakers.net/pric...are/755983;586333;851701/
Waar ik vooral twijfel over de videokaart wat betreft het geheugen er van.

.

MSI en ASUS zijn wat mij betreft wel de laptops die naar mijn idee wel goed uit de bus komen. ASUS heeft het videokaart geheugen voordeel waar van ik niet weet of dit veel voordeel geeft de komende jaren. Speel op dit moment vooral wow, Diablo 3, GTA V en wil in november graag call of duty ww2 spelen.Alles op 1080P. Hoor graag welke van de drie geselecteerde laptops het beste zal zijn of dat ik misschien een merk mis.

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-11 12:27

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Als ik de 3 laptops bekijk die jij had gevonden;

De laatse heeft maar 3gb video geheugen, dat zal ik niet aanraden.

De eerste heeft daarin tegen 6gb. Deze laptop ondersteunt ook G-Sync, heeft 120hz display.

Dit lijkt mij zat voor de hierboven genoemde spellen.

"~~Linux is only free if your time has no value"

Verwijderd

@Woolfy681 De MSI is prima.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2017 15:36 ]

• 0stone0

0stone0

|:( Heerlijke reactie, lekker duidelijk! |:(

8)7 Er staan in de link van TS 2 MSI's 8)7

Kan je misschien vertellen waarom jij (een van de 2) MSI 'prima' vindt?

[ Voor 10% gewijzigd door 0stone0 op 08-08-2017 15:38 ]

Verwijderd

0stone0 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:37:
[...]

|:( Heerlijke reactie, lekker duidelijk! |:(

8)7 Er staan in de link van TS 2 MSI's 8)7

Kan je misschien vertellen waarom jij (een van de 2) MSI 'prima' vindt?
De Apache pro, met name om het 120 Hz scherm. Dat verschil ten opzichte van een 60 Hz merk je echt. :)

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-11 22:47
Zou zelf de Asus nemen, je levert misschien wat RAM in op de 16gb MSI (middelste) maar de MSI (apache pro) heeft weer een oudere CPU. alhowel deze niet veel onder doet voor die van de ASUS raad ik toch altijd een wat nieuwere CPU aan :)
Mocht je RAM vol lopen (door bijv multitasking) kan je er altijd nog 16 GB instoppen (weet even niet zo snel of dit 1x een 8gb module is of dat je dan een 16 gb kit moet komen, dit komt dan wel weer boven je budget van 1600).

De rechter zit in feite binnen je eisen maar komt wel op ten kosten van zwakkere hardware vergeleken de ASUS. Waardoor ik hem zou skippen.

Kleine toevoeging, de ASUS heeft ook nog eens een mat scherm, lekker voor als de zon erop staat + je ziet geen weerspiegeling vanjezelf de hele tijd :D

Kort gezegd, ASUS is gewoon de beste keuze van de 3 :)

[ Voor 18% gewijzigd door Kadardar op 08-08-2017 16:08 ]

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• 0stone0

0stone0

Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:45:
[...]
De Apache pro, met name om het 120 Hz scherm. Dat verschil ten opzichte van een 60 Hz merk je echt. :)
Euhh?

Als t goed is heeft juist de asus het betere scherm..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IwMRWjC.png

Kadardar schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:49:
Zou zelf de Asus nemen, je levert misschien wat RAM in op de 16gb MSI (middelste) maar de MSI (apache pro) heeft weer een oudere CPU. alhowel deze niet veel onder doet voor die van de ASUS raad ik toch altijd een wat nieuwere CPU aan :)
Mocht je RAM vol lopen (door bijv multitasking) kan je er altijd nog 16 GB instoppen (weet even niet zo snel of dit 1x een 8gb module is of dat je dan een 16 gb kit moet komen, dit komt dan wel weer boven je budget van 1600).

De rechter zit in feite binnen je eisen maar komt wel op ten kosten van zwakkere hardware vergeleken de ASUS. Waardoor ik hem zou skippen.
Helemaal mee eens, wrs haal je het wel met het aantal RAM, maar er bij zetten is met dit soort laptops een kleine moeite

+1

[ Voor 59% gewijzigd door 0stone0 op 08-08-2017 15:57 . Reden: Ik hou van aanpassen ]

• Woolfy681
Kadardar schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:49:

Kleine toevoeging, de ASUS heeft ook nog eens een mat scherm, lekker voor als de zon erop staat + je ziet geen weerspiegeling vanjezelf de hele tijd :D

Kort gezegd, ASUS is gewoon de beste keuze van de 3 :)
Bedankt voor je antwoord. Wat het geheugen betreft dit kan ik altijd nog uitbreiden en is volgens de asus website 1 module van 8 gb. Moet wel zeggen dat ik op de site van asus alleen maar 60 Hz terug zie komen, maar misschien kijk ik niet goed.

Eigenlijk heeft de asus dus betere hardware dan de msi voor ongeveer het zelfde geld.

• decat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-02-2022
0stone0 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:13:
Als ik de 3 laptops bekijk die jij had gevonden;

De laatse heeft maar 3gb video geheugen, dat zal ik niet aanraden.

De eerste heeft daarin tegen 6gb. Deze laptop ondersteunt ook G-Sync, heeft 120hz display.

Dit lijkt mij zat voor de hierboven genoemde spellen.
De tweede (Apache) heeft ook maar 3gb videogeheugen.

Verwijderd

0stone0 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:54:
[...]

Euhh?

Als t goed is heeft juist de asus het betere scherm..

[afbeelding]

[...]

Helemaal mee eens, wrs haal je het wel met het aantal RAM, maar er bij zetten is met dit soort laptops een kleine moeite

+1
My bad....excuses. Ik had het niet goed gezien inderdaad. |:(

In dat geval zou ik dan ook voor de Asus kiezen welke @Woolfy681 benoemde.

Als ik echter kijk naar de specs middels verschillende sites, dan zie ik ook nergens 120hz benoemd worden, en volgens mij bestaat dit ook (nog) niet in combinatie met een IPS scherm.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2017 22:51 ]

• Woolfy681
Heb het toch terug gevonden op http://icecat.nl/nl/p/asu...t-notebook-35447527.html#

hier staat STUNNING 120HZ WIDE-VIEW PANEL WITH NVIDIA G-SYNC™
ROG Strix GL502 is equipped with a super-fast 120Hz wide-view panel that supports NVIDIA G-SYNC™ technology for fast-paced games. GL502 features NVIDIA G-SYNC™ display technology which synchronizes its display's refresh rate with its graphics card for ultra-smooth visuals. G-SYNC™ helps avoid lag, minimizes frame-rate stutter, and eliminates visual tearing. It delivers the smoothest and fastest gaming graphics — all without affecting system performance!

Dit was via een verkopende partij die hier heen linkte.

Maar het wordt de Asus bedankt allemaal voor de info en hulp. _/-\o_
Pagina: 1