Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelnarath
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:30
Mijn vriendin haar Mi4 is aan vervanging toe, en nu wil ze graag een nieuwe Xiaomi, maar niet persee het nieuwste top model, de Mi6.

Ik heb al het nodige uitgezocht, maar ik kom er toch niet helemaal uit;

De keuze is gevallen op 2 toestellen; De Mi5s en de Mi5X.

Wat voor mijn vriendin het belangrijkste is: De camera en opslag, nu hoeft ze geen S7/S8 kwaliteit, want ze is al tevreden met haar Mi4, nu staat de Mi5s bekend om zijn goede camera, maar de setup van de Mi5X is ook erg interessant, maar de hardware van de Mi5s is in sommige opzichten volgens mij beter dan die van de mi5x, de mi5x is dan weer beschikbaar in het roze tegen geen meer prijs, ook niet erg onbelangrijk voor mevrouw ;-)

Welke zouden jullie aanraden / kopen als je moest kiezen uit beide toestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:58
Als zij er op vooruit gaat in prestatie en het verschil tussen beide nihil is in gebruik, dan zeker diegene nemen die ze het mooiste vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelnarath
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:30
Ik twijfel welke van de 2 nou de beste foto`s maakt, ik kan op dit moment alleen geen goede reviews vinden van de Mi5X, deze is alweer een paar weken uit als ik het goed gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:52
Ik sta voor dezelfde keuze voor mijn vriendin. Mijn indruk o.b.v. wat YouTube filmpjes en hetgeen ik gelezen heb, is dat de Mi5X een wat betere camera heeft. Ik hoop eigenlijk dat er een dezer dagen een fatsoenlijke review verschijnt om deze indruk te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graphy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 07:10
De camera van de Mi5x wordt teruggehouden door de langzame processor die erin zit. De Mi5x is overigens net pas uit, en geloof ik zijn de eerste pre-orders verzonden.

De Mi5s maakt vooralsnog de betere foto's, deze telefoon heeft dezelfde sensor als de Google Pixel, en op verschillende fora's zijn ze bezig om de firmware van Google over te zetten naar de Mi5s, zodat deze camera optimaal benut kan worden.