Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

PB-powell

Mr. Laziness

Topicstarter
Ik wil mijn telefoon binnenkort terugzetten naar fabrieksinstellingen en vanaf daar weer opnieuw instellen en gaan gebruiken (dus niet instellen vanaf een reservekopie).
Maar voor ik dat doe zou ik graag een backup van mijn Whatsapp willen maken, inclusief alle foto's en overige media.
Nou kan ik elk gesprek apart exporteren, maar met een 10-tal grote groepsgesprekken inclusief honderden (soms wel duizenden) media-items en een groot aantal losse gesprekken is dit behoorlijk tijdrovend.
Is er een manier om alle gesprekken plus media in een keer te exporteren dan wel via iTunes van de telefoon af te halen?
Het enige wat ik kan vinden is dat via iTunes een volledige backup van je telefoon wordt gemaakt en die kan je weer terugzetten op je telefoon, maar dat wil ik juist niet.

Het gaat om een iPhone 7 met de nieuwste iOS 10.3.3

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 15:02

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Op android is het mogelijk om whatsapp naar google drive te backuppen. Zit er in de IOS niet zo iets verwerkt??
wat zijn je optie's als je bij instellingen kijkt?

"~~Linux is only free if your time has no value"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentDecode
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:58
Geen Google Drive functionaliteit in Whatsapp?! Ik heb zelf een Android telefoon en heb die functie aanstaan.

Plezant. Krokant. Galant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:46
0stone0 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:59:
Op android is het mogelijk om whatsapp naar google drive te backuppen. Zit er in de IOS niet zo iets verwerkt??
wat zijn je optie's als je bij instellingen kijkt?
Dat zou op iOs naar iCloud moeten kunnen

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 17:57
Wat een beetje google al kan doen: https://www.iculture.nl/tips/whatsapp-backup/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 15:02

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

"~~Linux is only free if your time has no value"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

PB-powell

Mr. Laziness

Topicstarter
Dit had ik inderdaad niet gevonden of over nagedacht (gebruik de iCloud verder ook niet).
Backup is inmiddels gemaakt, maar deze kan ik niet terugvinden in de iCloud zelf als ik daar inlog via de browser. Ik kan nu enkel alle chats weer terugzetten naar whatsapp via de app zelf.
Ik hoopte eigenlijk met een folder achter te blijven met daarin per chat een tekstbestand en alle foto's, wat je ook krijgt bij het exporteren van een individuele chat.
Thuis ga ik wel proberen iCloud te installeren op m'n pc. Op m'n werklaptop krijg ik nu een installatie fout...

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
PB-powell schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:49:
Dit had ik inderdaad niet gevonden of over nagedacht (gebruik de iCloud verder ook niet).
Backup is inmiddels gemaakt, maar deze kan ik niet terugvinden in de iCloud zelf als ik daar inlog via de browser. Ik kan nu enkel alle chats weer terugzetten naar whatsapp via de app zelf.
Ik hoopte eigenlijk met een folder achter te blijven met daarin per chat een tekstbestand en alle foto's, wat je ook krijgt bij het exporteren van een individuele chat.
Thuis ga ik wel proberen iCloud te installeren op m'n pc. Op m'n werklaptop krijg ik nu een installatie fout...
Dat kan voor zover ik weet niet. De backups worden encrypt.
Je kan een backup maken naar iCloud en die kan je herstellen als je WhatsApp opnieuw installeert via WhatsApp zelf, maar je kan niet de backup downloaden en dan openen ofzo.

Daar zul je andere software voor moeten gebruiken, zoals BackupTrans bijvoorbeeld.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1