Selectie van opslagmedia valt weg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-12-2025
Mijn vraag:
Ik weet niet zo goed of deze rubriek wel juist is, het kan namelijk softwarematig zijn maar ook hardwarematig.
Mijn excuses als het toch ergens anders moest.

Ik merk heel af en toe (1x in de 2 weken ongeveer) dat de "selectie" in windows weg valt.
Dit is dan bij alle schijven (SSD en Harde schijf).
[Video: http://www.kene.nl/selectie.mp4]
Dit gebeurt spontaan en de enige manier om het op te lossen is een reboot.
Waar je op klikt opent hij dan wel maar je ziet geen selectie meer.

Het is wat lastig uit te leggen maar ik denk dat het filmpje een hoop duidelijk maakt.
Je kan dus wel overal gewoon op doorklikken en alles werkt verder goed.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10 Pro 64 bit.
WDC WD10EZRX-00L4HB0
SSD (aldi, totaal merkloos maar werkt al jaren probleemloos).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Gezocht op google
- Gezocht op tweakers
- SMART waardes uitgelezen, deze zijn prima. Alles OK en geen pending sectors etc.
- Toetsenbord losgehaald "tijdens" het probleem om uit te sluiten dat een toets blijft hangen.

Het is lastig waar je op zoeken moet, misschien hebben jullie een tip.
Ook ben ik benieuwd of andere mensen die ook wel eens gemerkt hebben.
Het is ook lastig testen omdat het maar sporadisch voorkomt.

[ Voor 3% gewijzigd door knorde op 08-08-2017 12:51 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Alle reacties

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Kan je eens kijken of de CTRL, ALT, SHIFT of WINDOWS, of andere functie toetsen indrukt zijn als dit gebeurd? Daarbij bedoel ik, ram een aantal keer op deze toetsen om te kijken of deze stiekem misschien zijn ingedrukt, daarna nogmaals proberen. Vaker meegemaakt dat een "veelgebruikt" toetsenbord de oorzaak was. :)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• knorde
Slavy schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:48:
Kan je eens kijken of de CTRL, ALT, SHIFT of WINDOWS, of andere functie toetsen indrukt zijn als dit gebeurd? Daarbij bedoel ik, ram een aantal keer op deze toetsen om te kijken of deze stiekem misschien zijn ingedrukt, daarna nogmaals proberen. Vaker meegemaakt dat een "veelgebruikt" toetsenbord de oorzaak was. :)
Vergeten erbij te zetten, dit had ik ook al getest of er toevallig nergens een toets hangt. Sterker nog, ik heb toen hij het probleem had de usb stekker van het toetsenbord eruit getrokken maar dat hielp niet. Inmiddels gereboot en nu werkt het weer normaal. Maar nu nog een oorzaak weten te vinden want over een tijd gebeurt het weer :)

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ah, kon het geluid niet horen, maar ik zie op je video wel dat je bestanden geselecteerd worden onderin, dus je selectie werkt wel, maar het selectiekader wordt niet getoond. :)

Kan je deze eens proberen: https://support.microsoft...-file-and-folder-problems

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• knorde
Ik kan het pas testen als het probleem zich weer voordoet.
Blijkbaar heb ik nu iets beter gezocht en ik vind nu ook andere mensen met hetzelfde "probleem".
https://www.reddit.com/r/...orer_is_not_highlighting/

Het lijkt dus een bug in windows 10 te zijn.
Ik zal evengoed dat programma draaien als ik het probleem weer heb.