Foutmelding bij Windows10-pro backup naar NAS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:19
Mensen, vandaag op mijn windows10-pro laptop geprobeerd via instellingen/ back-up een back-up te maken naar een netwerkschijf op mijn synology ds213+ nas. Ik heb al een back-up via aomei en acronis maar wilde dit ook eens proberen.

Ik krijg deze foutmelding. De aangevraagde valideringsgegevensklasse is ongeldig (foutmelding 0x80070544)

Uiteraard is google mijn vriend maar heb de oplossing niet gevonden. Op de laptop ben ik admin en heb een werkende netwerkmapping naar de map waar de backup in moet komen. Tijdens het instellen van de back-up geef ik de goede credentials op als admin op synology. In de synology staat de map op lezen en schrijven.

Iemand enig idee? Bedankt voor het meedenken.

Leonardus

Beste antwoord (via leonardus op 08-08-2017 15:23)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik denk dat we een communicatie-probleem hebben en/of te weinig info.

code:
1
net use R: \\nas-ip\directory /user:nas-ip\admin /password:admin-password

Let op: de admin-credentials van de NAS gebruiken om een drive-mapping naar de NAS te maken op de Windows 10 machine die je wil backuppen.

Goed, dan zou in Windows Explorer dus R:\ zichtbaar moeten worden. Controleer dat; kan je in de directory zaken zien en desnoods even een tekst-bestandje aanmaken? Ja? Maak dan eens een nieuwe directory aan genaamd "Win10BCK"

Ja, mooi, dan naar Windows Backup toe en als target geef je dan op R:\Win10BCK en wat gebeurt/mag je dan?

Wati k misschien niet goed gelezen heb: heb je ook Windows 10 Pro op je laptop staan? En heb je voor beide machines gecontroleerd welke SMB-versie er draait?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Admin van je nas, een backup maken als admin van je nas via een vreemde laptop is natuurlijk niet goed tav beveiliging..
1 admin maken op je nas.
2 gebruiker maken(op je nas) die op de mappen, mag komen op je nas(en niet als admin).
3 met vreemde laptop als gewone user(die hetzelfde is als in je nas) naar je map gaan.

Bij de foutmelding denk ik dat je de nas niet goed ingesteld hebt, dus ga alle instellingen na.
Misschien dat windows nog iets tegen kan houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Hoe benader je de back-up locatie vanuit de back-up software, Drive Mapping of UNC?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
@ jan99999 en Slavy,

Misschien heb ik het niet duidelijk uitgelegd maar ik probeer van de windows10-pro omgeving een systeem back-up te maken naar mijn synology NAS. Dus via instellingen/back-up etc. Je kan een netwerklocatie opgeven, daar krijg ik de foutmelding.

Leonardus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

leonardus schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:50:
@ jan99999 en Slavy,

Misschien heb ik het niet duidelijk uitgelegd maar ik probeer van de windows10-pro omgeving een systeem back-up te maken naar mijn synology NAS. Dus via instellingen/back-up etc. Je kan een netwerklocatie opgeven, daar krijg ik de foutmelding.
De vraagstelling is helder, maar mijn vraag staat nog, je kan namelijk in de back-up zelf een network mapping selecteren of handmatig een UNC pad intypen.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
@ Slavy, alle 2 geprobeerd. Als ik bij instellingen/ back-up laat zoeken vind Windows de netwerkapparaten. Daar selecteer ik op de nas de juiste map en krijg vervolgens de foutmelding. Als ik het ip van de nas en de juiste map opgeef, dus \\ip\...\... etc krijg ik dezelfde foutmelding. Als ik op mijn laptop de map op de nas koppel (om uit te testen) gaat het prima.

Leonardus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Nee, je moet op je Windows 10 PC even een drive-mapping maken naar de NAS zoals bijvoorbeeld R: Daarna configureer je je Windows Backup naar R: en werkt het vlekkeloos.

Het "zoeken" van apparaten is niet handig; het enige wat je doet is connecten naar een broadcast maar dat wil niet zeggen dat je correcte Windows-permissies/Kerberos hebt naar het target.

En anders moet je maar eens gaan spelen met iSCSI aangezien je daar met services en handshakes ook connectie naar kan krijgen op elk moment zonder dat je bent ingelogd (wat handig is bij sommige backups).

[ Voor 20% gewijzigd door MAX3400 op 08-08-2017 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
@ MAX3400,

Als ik het ip van de nas en de juiste map opgeef, dus \\ip\...\... etc krijg ik dezelfde foutmelding. Als ik op mijn laptop de map op de nas koppel (om uit te testen) gaat het prima.

Als ik bij het intikken van de mapping de eerste letter van een externe drive opgeef, in dit geval f:\ dan zie ik alle submappen. Als ik mapping naar de nas opgeef (y) , dus y:\ dan zie ik niets en is de ok knop gray-out

Leonardus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r.reus
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-09 23:00
leonardus schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:13:
Mensen, vandaag op mijn windows10-pro laptop geprobeerd via instellingen/ back-up een back-up te maken naar een netwerkschijf op mijn synology ds213+ nas. Ik heb al een back-up via aomei en acronis maar wilde dit ook eens proberen.

Ik krijg deze foutmelding. De aangevraagde valideringsgegevensklasse is ongeldig (foutmelding 0x80070544)

Uiteraard is google mijn vriend maar heb de oplossing niet gevonden. Op de laptop ben ik admin en heb een werkende netwerkmapping naar de map waar de backup in moet komen. Tijdens het instellen van de back-up geef ik de goede credentials op als admin op synology. In de synology staat de map op lezen en schrijven.

Iemand enig idee? Bedankt voor het meedenken.
Kijk of er op de nas nog restanten zitten van een gefaalde backup, alle windows backup mappen verwijderen alles clean. en dan weer een keer proberen. ik had het zelfde en ook na veel gegoogle kwam iemand met dezelfde tip.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Ik denk dat we een communicatie-probleem hebben en/of te weinig info.

code:
1
net use R: \\nas-ip\directory /user:nas-ip\admin /password:admin-password

Let op: de admin-credentials van de NAS gebruiken om een drive-mapping naar de NAS te maken op de Windows 10 machine die je wil backuppen.

Goed, dan zou in Windows Explorer dus R:\ zichtbaar moeten worden. Controleer dat; kan je in de directory zaken zien en desnoods even een tekst-bestandje aanmaken? Ja? Maak dan eens een nieuwe directory aan genaamd "Win10BCK"

Ja, mooi, dan naar Windows Backup toe en als target geef je dan op R:\Win10BCK en wat gebeurt/mag je dan?

Wati k misschien niet goed gelezen heb: heb je ook Windows 10 Pro op je laptop staan? En heb je voor beide machines gecontroleerd welke SMB-versie er draait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonardus
Alle tips uitgeprobeerd en ik kan jullie meedelen dat het is gelukt.

Hoe dan?:
1. Wat ik heb gedaan (met dank aan MAX3400) is op de NAS een map aangemaakt Win10BCK, back-up lukte niet
2. Op de NAS een extra gebruiker aangemaakt met adminrechten
3. Op de laptop een mapping naar die map
3. Die credentials gebruikt bij het opgeven van de backup en zie daar, werken!

Bedankt voor het meedenken mensen!

edit 1: Pfft, volgende keer maar niet via WiFi uitvoeren. Deed 9 uur over 90gb :)

[ Voor 14% gewijzigd door leonardus op 10-08-2017 08:09 ]

Leonardus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene die dit oude topic nog lezen en er ook tegenaan lopen. Ik had het anders gedaan en gaat makkelijk. Nadat je de netwerklocatie heb gekozen moet je de gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Voor de gebruikersnaam zet je de naam van de server neer. Dus: {Servernaam]\gebruikersnaam. En dan daarna dus het wachtwoord. Toen werkte het bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetguy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 17:08
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:46:
Voor degene die dit oude topic nog lezen en er ook tegenaan lopen. Ik had het anders gedaan en gaat makkelijk. Nadat je de netwerklocatie heb gekozen moet je de gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Voor de gebruikersnaam zet je de naam van de server neer. Dus: {Servernaam]\gebruikersnaam. En dan daarna dus het wachtwoord. Toen werkte het bij mij.
Thanks, zat me rot te zoeken en in windows 11 kan je niet met een aangemaakte netwerkschijf backuppen dus dit was de enige oplossing.
Pagina: 1