Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

2x in 2 weken laag suikerspiegel

Pagina: 1
Acties:
  • 566 views

• Jism
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Ik ben gisteren, voor de tweede keer in 2 weken tijd, sort en ment van in elkaar gestort aan de hand van een te laag suikerspiegel na het sporten. Echter de reactie die er bij mij uit kwam (het verkrampen van vingers, handen en zelfs m'n kaak) was voor de sportschool voldoende om er maar even een ambulance bij te betrekken.

Ze konden niks bijzonders vinden. M'n hartsnelheid, slag en bloeddruk was verder gewoon in orde, ik had ook geen kloppingen ofzo dan behalve het moment dat m'n lichaam met een te laag suikerspiegel kwam te zitten. Op het moment dat me een reep gevoerd werd ging het weer beter. Ik volg al een kleine 6 weken met een personal trainer een aangepast programma om heel m'n lijf aan te pakken. Dit is de vorige keer ook gebeurd, maar dan iets minder heftig als gisteren zeg maar. Sindsdien zijn we het ook iets rustiger aan gaan doen en heb ik ook iets meer op m'n voeding ook gelet.

Echter gisteren naar huis gegaan na klein onderzoek, alles in orde, ik douchen, denk even wat eten gaan bestellen, 2 trappen naar beneden, kom erachter winkel accepteert alleen ideal, mijn bankpas ligt nog boven bij mijn sportkleding, je raadt het al, de eerste verdieping haal ik al niet eens of ik krijg dezelfde aanval weer. :')

Ik heb goed contact met mijn buren waaronder mijn buurvrouw die werkt in de zorg en met name dit soort situaties vaker meemaakt. Ze kwam dan ook meteen langs. Ik heb zitten eten als een gek hier en met name korte en lange suikers. Alleen duurde het echt lang voordat ik uit die rush kwam en weer normaal begon te voelen en te doen. Ik ben verder niet angstig aangelegd ofzo, m'n lichaam reageert zeg maar vrij goed op zulke situaties, de regie laat ik dan ook over zonder proberen in paniek te raken ook al hoe vervelend het moment niet is.

Echter omdat het voor de tweede keer gebeurd is sla ik geen goed figuur bij de sportschool zo. Ik wil dit voorkomen. En met name vooraf goed eten en tijdens het sporten een tussendoortje om de 'dip' op te gaan vangen. De vorige keer waren we direct na afloop overigens een japans restarant in gedoken en dat verklaart waarom ik gisteren natuurlijk thuis nog eens in elkaar storte, ik had niets tot weinig (meer) gegeten sinds het voorvalletje in de sportschool.

M'n trainer wil de frequentie uprampen naar 3x per week ipv 2x, met vermoedelijk een wat lichter plan dan voorheen. Het ging de 45 minuten uitstekend. Ik heb echt de kracht voor veel dingen ook en niets is me tever. Het is echt m'n suikerspiegel wat aan het einde van de rit op nul slaat en waardoor ik verzwak en zelfs in elkaar kan zakken. Het is ook een naar gevoel, je hart slaat in overdrive op zo'n moment en alles tintelt zowat. Je denkt dat er iets is met je hart maar het is je lichaam die protesteert tegen een laag suikerspiegel.

Ik ben verder gezond. Maak nooit aanspraak op de huisarts dan behalve een SOA test zo nu en dan. M'n hart conditie is ook gewoon goed. Ik heb jaren mountainbiking, klimmen, kickboxing en dergelijk gedaan. M'n conditie was dan ook altijd in orde. Echter de laatste 3 jaar dermate roofbouw op m'n lichaam zitten plegen, dat ik nu daar zo'n beetje de prijs voor betaal.

Tips? :)

M'n magische bol werken.

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Misschien is het nu tijd om wel even een afspraak te maken bij je huisarts...?

Is het al bijna vrijdag?

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 27-07 14:48

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En bel je personal trainer eens af (of op) om het schema drastisch te herzien.

Xbox Live: OctagonQontrol

• aljooge
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 14:15
quote:
DennusB schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:58:
Misschien is het nu tijd om wel even een afspraak te maken bij je huisarts...?
Met hoge spoed.

• coller
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18-08 21:37
Let ook goed op dat je genoeg vocht (water dus, geen frisdrank) binnnen krijgt.
Vaak heeft het er verband mee dan het bloed wat aan de dikkere kant gaat worden en er meer factoren dan van invloed kunnen zijn.

Huisarts bezoekje zou zeker niet slecht zijn.

• Delusion
  • Registratie: mei 2009
  • Nu online
Mocht je het nog niet doen, dan kun je in tijdens je workout sportdrank drinken. Dat zorgt ervoor elektrolyten balans redelijk in orde blijft.

En natuurlijk je voeding en je vochtinname goed op letten.

• Erwin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13:41
Zeker even checken bij de huisarts, te lang doorlopen met (verborgen) diabetes gerelateerde klachten gaat je op de lange termijn (dus denk in je latere levensfasen) alleen maar tegenwerken, is de ervaring in mijn directe omgeving. Overigens een +1 dat je in dit topic je Audi nog niet hebt geplugged _/-\o_ :9 . Sterkte ermee!

• ErA
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 17-08 02:35
Heb je je suiker ook gemeten? Wat was de waarde? en gedurende hoe lange periode?

ErA wijzigde deze reactie 08-08-2017 12:35 (25%)

• Jism
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Toen de huisarts er gisteren was was het niveau boven minimale waarde. Het eten had dus effect. Ik ga zo voor de zekerheid nog maar even naar de huisarts met m'n Audi ( :+ ) maar diabetes ofzo komt helemaal niet voor bij mij of in de familie. Het zou nieuw zijn. Denk dat het echt een dip is geweest identiek aan de vorige keer :P

M'n magische bol werken.

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tips? Ga naar de huisarts, beschrijf alles duidelijk en vraag desnoods een beetje door. Niks dat iemand hier kan zeggen waar je echt want aan hebt dus ik hang hier een slotje aan. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True