JannyWooWoo schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:34:
Wat ik nog niet voorbij heb zien komen hier is dat er gewoon een hard reset knopje op de Timecapsules zit. Even een pen pakken, power op de TC en dan met de pen het knopje achterop indrukken, ingedrukt houden tot het lampje voorop snel knippert en dan loslaten. Hij is nu factory reset.
Je bent wel alles kwijt op de schijf dan, maar dat is volgens mij de hele bedoeling right?
Was ik inderdaad aan voorbij gegaan. Aanname van me dat TO dat al geprobeerd had. TC's enzo willen graag een resetje hebben als er ook maar iets veranderd is aan de instellingen.
Overigens wordt de schijf zelf
niet gewist bij een harde reset/factory reset!
Dat zal toch echt via de airport utility of handmatig via de finder verwijderd moeten worden.
Even voor de volledigheid: 3 resets op een tc: soft, hard en factory settings
https://support.apple.com/nl-nl/HT201945Zachte reset
Zorg dat het basisstation is aangesloten op het lichtnet.
Houd de resetknop één seconde ingedrukt en laat dan los. Het statuslampje op het basisstation knippert oranje.
Selecteer in het wifistatusmenu op de werkbalk het wifinetwerk dat het basisstation heeft aangemaakt.
Open het AirPort-configuratieprogramma. U vindt dit in de map 'Hulpprogramma's' in de map 'Programma's'.
Klik in het AirPort-configuratieprogramma op het symbool van uw basisstation en klikt vervolgens op 'Wijzig' in het venstermenu. U kunt nu het wachtwoord wijzigen of andere wijzigingen aanbrengen in de configuratie van het basisstation. Als u klaar bent, klikt u op 'Werk bij'.
Harde reset
Zorg dat het basisstation is aangesloten op het lichtnet.
Houd de resetknop vijf seconden ingedrukt, tot u het oranje statuslampje op het basisstation snel ziet knipperen. Laat de resetknop nu los.
Wacht ongeveer een minuut tot het basisstation opnieuw is opgestart.
Open het AirPort-configuratieprogramma. U vindt dit in de map 'Hulpprogramma's' in de map 'Programma's'.
Klik op de knop 'Andere wifiapparaten' en selecteer het basisstation uit de lijst. Klik op 'Wijzig'.
Klik op de knop 'Overige opties'.
Klik op 'Zet vorige instellingen terug' en klik dan op 'Volgende' tot u bij het laatste venster komt.
Wanneer het AirPort-configuratieprogramma aangeeft dat de configuratie is voltooid, klikt u op 'Gereed'.
Reset naar fabrieksinstellingen
Koppel het basisstation los van het lichtnet.
Houd de resetknop ingedrukt terwijl u het basisstation aansluit op het lichtnet en houd de resetknop nog ongeveer zes seconden ingedrukt, tot u het oranje statuslampje op het basisstation snel ziet knipperen.
Wacht ongeveer een minuut tot het basisstation opnieuw is opgestart. Vervolgens kunt u het basisstation opnieuw configureren met behulp van het AirPort-configuratieprogramma.
Die laatste is zeker nog de moeite waard. Daarvoor dus stroom eraf, reset indrukken en ingedrukt houden en dan stroom er weer op.
[
Voor 56% gewijzigd door
SuBBaSS op 08-08-2017 22:36
]