Vervormt geluid H/K HD-720 Cd-speler

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:19
Ik heb het volgende probleem met mijn Harman/Kardon HD-720 Cd-speler: als ik een cd afspeel die enigszins luid is opgenomen (zoals bv. Californication van de RHCP of Hello Nasty/Some ol Bullshit van de Beastie Boys) klinkt het zowel over de koptelefoon als over m'n versterker overstuurt.

Ik heb de cd-speler al omgeruild voor een ander exemplaar omdat ik verwachtte dat het probleem exemplarisch was; dat blijkt dus niet zo te zijn. Het gekke is dat het probleem bij bv. m'n Plextor 16x10x40 en aopen 48x niet (of iig in veel mindere mate) aanwezig is.

Zou hier (buiten een ander merk/type cd-speler halen) een oplossing voor zijn? De kans lijkt mij klein maar misschien dat een van jullie ooit eenzelfde probleem heeft gehad en er wel een oplossing voor wist te vinden...

evt. verdere specs:

Sennheiser HD-565
Harman Kardon HK6100
Wharfedale atlantic at-400

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
kan het niet zijn dat het misschien aan je versterker ligt? of misschien wel voor versterker? eindtrap?

• HaveBlue
Op zondag 08 juli 2001 13:25 schreef thefirstikke het volgende:
kan het niet zijn dat het misschien aan je versterker ligt? of misschien wel voor versterker? eindtrap?
Nee, de versterker werkt prima als ik MP3's afspeel. De vervorming ligt 100% zeker aan de CD-speler; gechecked met de hoofdtelefoonuitgang van het beestje.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Verwijderd

zijn het originele of gefikte CD's? misschien heeft ie moeite met gefikte CD's wat zich uit in brokkelig geluid..ofzo ;)

• HaveBlue
Op zondag 08 juli 2001 14:22 schreef Mries! het volgende:
zijn het originele of gefikte CD's? misschien heeft ie moeite met gefikte CD's wat zich uit in brokkelig geluid..ofzo ;)
Nee, cd's zijn allemaal origineel. Het geluid is ook niet brokkelig maar gewoon 'overstuurd' d.w.z. de hi-hat en snaredrum klinken als schuurpapier...

Ik kom er net achter dat 'Until it sleeps' van Metallica helemaal uit z'n verband wordt gerukt door die (onvrijwillige) overdrive.