Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletproof93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-05 19:28
Ik ga mij binnenkort abonneren op een Amerikaanse service waarvan ik het hele jaar in een klap betaal. Nu word deze betaling gedaan in dollars. De eerste ''test'' maanden heb ik via PayPal betaald en het viel me op dat de wisselkoers enorm nadelig is. 2 dagen geleden een kleine aankoop in dollar en de wisselkoers was 1.18 maar PayPal gebruikte 1.12 als wisselkoers, niet heel gunstig voor mij, vooral bij grote bedragen.

Nu heb ik verschillende manieren bekeken, je kan niet direct dollars op je account zetten via de bank. Bank laat wel dollars verzenden maar PayPal accepteert alleen euros. Als ik het product aanschaf is het volgens mij niet mogelijk om het bedrag direct in dollars van de bank af te schrijven want PayPal converteert dit altijd eerst.

Heeft iemand hier meer ervaring mee en een mogelijke oplossing? Scheelt me al snel zon 100 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Creditcard? IBAN & SWIFT betaling?

Maar als 0.06 op de wisselkoers 100 Euro is, vraag ik me wel af of je het totaalbedrag van grofweg 1800 Euro wel via PayPal wil voldoen. De zekerheid dat het bedrag terugkomt bij een dispute is vrij gering (gezien de reputatie van PayPal). Ik zou een creditcard inzetten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletproof93
MAX3400 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:58:
Creditcard? IBAN & SWIFT betaling?

Maar als 0.06 op de wisselkoers 100 Euro is, vraag ik me wel af of je het totaalbedrag van grofweg 1800 Euro wel via PayPal wil voldoen. De zekerheid dat het bedrag terugkomt bij een dispute is vrij gering (gezien de reputatie van PayPal). Ik zou een creditcard inzetten.
Gaat alleen via PayPal, ik ben er al 3 maanden op geabonneerd en het is een service die een goede reputatie heeft. Ik waardeer je antwoord maar de reden dat ik een oplossing voor PayPal zoek is omdat het alleen via Paypal gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05 18:58
Als het via PayPal moet gaan dan zit je aardig vast aan de wisselkoers van PayPal. Enige oplossing is betalen in dezelfde valuta. Maar ik neem aan dat je niet kan kiezen om in euro's te betalen (bij de betreffende service).

Daarnaast gaat je account bij PayPal funden in Dollars ook niet eenvoudig worden. Over wat voor bedragen praten we (ongeveer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletproof93
One-eye864 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:28:
Als het via PayPal moet gaan dan zit je aardig vast aan de wisselkoers van PayPal. Enige oplossing is betalen in dezelfde valuta. Maar ik neem aan dat je niet kan kiezen om in euro's te betalen (bij de betreffende service).

Daarnaast gaat je account bij PayPal funden in Dollars ook niet eenvoudig worden. Over wat voor bedragen praten we (ongeveer)?
1300-1400 dollar. Ik dacht eraan om via een omweg mijn PayPal account te vullen met dollars maar dit lijkt me te risicovol voor de beloning. Ik heb PayPal altijd wel een prima betaal systeem gevonden maar dit vind ik flink balen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:56

Rmg

Bij betalingen bij paypal kan je toch zeggen "gebruik de exchange rate van de creditcard?"

Deze optie zegmaar. http://iamtenten.blogspot...te-how-to-save-money.html

[ Voor 27% gewijzigd door Rmg op 08-08-2017 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:25

Basszje

Reisvaap!]

Bij Paypal betaal je tussen 6-7% transactiekosten. Dat lijkt niet zo, maar die zitten goed verborgen in de valutakoers. Die betaal je altijd op een of andere manier tussen Dollar en Euro.

Je kan eventueel kijken naar Transferwise. Daar kan je direct naar een IBAN sturen met een veel gunstiger tarief.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:26
Vraag een https://revolut.com/ kaart aan. Pre paid debit mastercard, je zet je euro's op je account betaalt met je kaart in dollars en krijgt de wisselkoers van de dag.

Last.fm
Films!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:25
Rmg schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:43:
Bij betalingen bij paypal kan je toch zeggen "gebruik de exchange rate van de creditcard?"

Deze optie zegmaar. http://iamtenten.blogspot...te-how-to-save-money.html
Inderdaad via de creditcard. Moet wel erbij zeggen dat Paypal de mogelijkheid om de wisselkoers van de kaart te gebruiken steeds beter wegstopt. Als ik bijv. via Ebay iets koop met de Ebay app, dan kan ik alleen nog maar de Paypal koers gebruiken. Via de site lukt dat nog wel (maar goed verstopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletproof93
Bedankt voor de reacties, credit card lijkt me inderdaad de beste oplossing als paypal dit toelaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wijnants_d
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05-2024
Jimster in "Paypal wisselkoers vermijden"

Is het nog steeds mogelijk om via PayPal de wisselkoers via de creditcard te laten plaatsvinden?
Zo ja, hoe?
*de bijgevoegde link werkt niet meer*

Inmiddels wijzer geworden; het is nog steeds mogelijk:
- Bij de betaling kies je voor 'Omrekenopties weergeven' (staat net boven 'Nu betalen')
- popup venster: kies voor 'Omrekenen bij kaartuitgevende instantie'

[ Voor 33% gewijzigd door wijnants_d op 09-07-2018 12:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TomN87
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11:17
Tip!

Als je een goede wisselkoers willen hebben van bijvoorbeeld USD naar euro's doe dan het volgende:

- maak een account op Etoro aan en stort hier je USD.
- na storting withdraw je het geld naar je PayPal rekening in EURO, kost 5 dollar echter bij wat grotere bedragen gaat om een flinke besparing.

Voorbeeld:

Etoro rate is 1.176
Paypal rate is 1.1342

kosten terugboeken Etoro zijn 5 dollar maar op een groot bedrag is dit zeker de moeite!

op 2500 USD al snel een etentje voor twee verdiend! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvo1
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-01-2021
Dus ik stort 1000 usd op etoro en withdraw naar dezelfde paypal account en kies voor euro als valuta?
Zou super zijn als het lukt. Ik heb net de withdrawal gedaan, maar het lijkt of de dollars toch als dollars worden teruggestort. Lukt het jou nog steeds?

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16:26
TomN87 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:07:
Tip!

Als je een goede wisselkoers willen hebben van bijvoorbeeld USD naar euro's doe dan het volgende:

- maak een account op Etoro aan en stort hier je USD.
- na storting withdraw je het geld naar je PayPal rekening in EURO, kost 5 dollar echter bij wat grotere bedragen gaat om een flinke besparing.

Voorbeeld:

Etoro rate is 1.176
Paypal rate is 1.1342

kosten terugboeken Etoro zijn 5 dollar maar op een groot bedrag is dit zeker de moeite!

op 2500 USD al snel een etentje voor twee verdiend! :)
Is etoro niet een beetje overkill voor een dergelijke applicatie?

Overigens, veel gratis creditcards hebben een verdomd goeie exchange rate. Bij N26 bijvoorbeeld geldt dat er alleen de eur/usd exchange rate van mastercard geldt. Deze is iets van 0.3-0,4% als ik me niet vergis, dus iets van €5. Of simpel gezegd: de eur/usd net conversion rate is nu 1.23

Bovendien kun je vast wel ergens een referral linkje scoren. Misschien heeft een kennis die kaart. Dan kunnen jullie beiden nog €25 krijgen bij gebruik van die kaart voor deze transactie. Leuk gratis extratje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Ik heb mijn prepaid creditcard van Bunq gekoppeld aan PayPal. Als ik nu een betaling doe in een buitenlandse valuta kies ik ervoor dat het zo direct van mijn creditcard wordt afgeschreven. Bunq heeft ZeroFX en scheelt echt veel vergeleken met de PayPal koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
scoobs schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 00:49:
[...]

Is etoro niet een beetje overkill voor een dergelijke applicatie?

Overigens, veel gratis creditcards hebben een verdomd goeie exchange rate. Bij N26 bijvoorbeeld geldt dat er alleen de eur/usd exchange rate van mastercard geldt. Deze is iets van 0.3-0,4% als ik me niet vergis, dus iets van €5. Of simpel gezegd: de eur/usd net conversion rate is nu 1.23

Bovendien kun je vast wel ergens een referral linkje scoren. Misschien heeft een kennis die kaart. Dan kunnen jullie beiden nog €25 krijgen bij gebruik van die kaart voor deze transactie. Leuk gratis extratje.
Nee, want hij heeft het over USD naar EUR bank. PayPal weigert het te storten naar bijvoorbeeld mijn transferwise USD account. Want dan ontloop ik de exchange fee van PayPal.

Betalen kan inderdaad met de exchange rate van je creditcard. Maar als je betalingen ontvangen hebt of USD hebt, dan is dat lastiger want je kan geen USD naar je creditcard of bank sturen.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16:26
Volgens mij gaat het toch ook over het betalen van een service in usd, terwijl hij zelf euro's heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvo1
Bedankt voor de antwoorden. Ik wil inderdaad mijn ontvangen USD op mijn Paypal account zonder 2,5% wisselkoersverlies omzetten naar euro's of ze overmaken naar een USD account. Paypal staat niet toe dat je als Nederlands bedrijf in dollars uitbetaald. Ook niet naar bijvoorbeeld een Rabo USD bankrekening.

Ik kan wel in Etoro een USD deposit doen via Paypal, maar dan dan kan ik die die vervolgens niet als euro's uitbetalen naar mijn Rabo rekening, omdat Etoro in principe het geld terugstort naar de rekening waar het vandaan kwam.
Ik heb nu geprobeerd om een USD paypal storting aan Etoro weer terug te storten naar Paypal en heb gekozen voor een euro valuta. Ben benieuwd of dit lukt want dit is het voorbeeld waar ik in eerste instantie op heb gereageerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvo1
het werkt! heb 995 dollar overgemaakt en zojuist 804.63 euro ontvangen na 2 werkdagen. transactiekosten 5 usd vanuit Etoro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvo1
Thanks TomN87!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin2021
  • Laatst online: 14-01-2021
Goedemiddag mjvo1 en TomN87!, ik was zelf bezig om te kijken of er een manier was om de enorm hoge omwisselingskosten bij Paypal te drukken. Nu kwam ik op dit forum terecht en was blij verrast naar jou oplossing. Ik ben gelijk aan de slag gegaan en heb inmiddels een account op etoro. Ik wil net zoals jij de usd die ik op mijn Paypal ontvang enigszins gunstig omzetten naar eur. Nu heb ik als test usd 1.000 gezet op etoro maar hoe nu verder? Moet ik nu gewoon “geld opnemen” gebruiken en dan “alternatieve betaalmethode” selecteren. Dan gewoon weer Paypal selecteren en dan valuta van rekening op eur zetten? Dus usd overboeken naar etoro en vervolgens de usd weer terugstorten op Paypal maar dan in eur? Alvast hartelijk dank voor je reaktie. Mvg Erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gervinho
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-02 17:54
Transferwise biedt ook US Bank account, FX en Credit cards aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin2021
Bedankt Gervinho, transferwise kan je dus ook je usd van je paypalaccount naar overboeken om dan vervolgens deze usd om te zetten naar eur en dan de eur naar een gewone eur bankrekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gervinho
Erwin2021 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:44:
Bedankt Gervinho, transferwise kan je dus ook je usd van je paypalaccount naar overboeken om dan vervolgens deze usd om te zetten naar eur en dan de eur naar een gewone eur bankrekening?
Precies, je kan zelfs op Transferwise.com de prijzen vergelijken (Zij vergelijken automatisch PayPal met hunzelf). Ik denk dat Transferwise iets van 74 basis punten (0.74%) in totaal charged voor een 5k USD transfer naar mijn Euro bankrekening. Ik kreeg zelfs het geld binnen 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Erwin2021 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:44:
Nee dat kan niet. PayPal weigert Transferwise bankgegevens voor deposits.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gervinho
LED-Maniak schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:43:
[...]

Nee dat kan niet. PayPal weigert Transferwise bankgegevens voor deposits.
Bedoel je van PayPal naar TW of andersom?
Ik heb het zelf niet geprobeerd maar kan het wel begrijpen compliance-wise dat zij dit niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Van PayPal naar Transferwise.

Je moet dan de US bankgegevens opgeven en dan zegt PayPal doodleuk dat zij geen virtuele banken toestaan. Net meer dan een jaar geleden werd het overigens nog wél toegestaan dus PayPal heeft ook gewoon door dat ze geld verliezen op deze manier.

Heb je een Nederlands PayPal account dan kan je alleen maar IBAN zelf toevoegen. Als je USD account wil toevoegen moet je contact opnemen en dan melden ze dat het niet kan.

[ Voor 24% gewijzigd door LED-Maniak op 12-01-2021 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gervinho
LED-Maniak schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:47:
Van PayPal naar Transferwise.

Je moet dan de US bankgegevens opgeven en dan zegt PayPal doodleuk dat zij geen virtuele banken toestaan. Net meer dan een jaar geleden werd het overigens nog wél toegestaan dus PayPal heeft ook gewoon door dat ze geld verliezen op deze manier.
Ja geld verliezen en money laundering risico, bedankt voor de melding!

Maar voor OPs probleem; Transferwise heeft zelf een debit kaart (Zelfde als Revolut zegmaar) dus dan is de flow zo:
[Huisbank in Euro] ==> [Transferwise in Euro] ==> [Betaal met Transferwise Mastercard, Kosten 41bps±] => Product acquired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin2021
Bedankt voor het meedenken mannen! Met mijn zaak ontvang ik bijna al mijn inkomsten in usd via Paypal. Nu heb ik een usd rekening bij de Rabo. Tot 4 januari kon ik heel gemakkelijk kosteloos mijn Paypal dollars overboeken naar mijn Rabo dollar rekening. Nu heeft Paypal zijn regels aangepast en moet ik een vast percentage van 3% betalen om usd over te boeken naar mijn usd rekening. Als ik nu de usd gewoon in Paypal
omzet zijn de kosten nog hoger. Aangezien ik werk met kleine marges is dit zakelijk gezien echt balen. Is er nu een andere manier om hier onderuit te komen? Ben erg blij met een goede suggestie. Alvast dank een ieder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:37
Erwin2021 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:51:
Bedankt voor het meedenken mannen! Met mijn zaak ontvang ik bijna al mijn inkomsten in usd via Paypal. Nu heb ik een usd rekening bij de Rabo. Tot 4 januari kon ik heel gemakkelijk kosteloos mijn Paypal dollars overboeken naar mijn Rabo dollar rekening. Nu heeft Paypal zijn regels aangepast en moet ik een vast percentage van 3% betalen om usd over te boeken naar mijn usd rekening. Als ik nu de usd gewoon in Paypal
omzet zijn de kosten nog hoger. Aangezien ik werk met kleine marges is dit zakelijk gezien echt balen. Is er nu een andere manier om hier onderuit te komen? Ben erg blij met een goede suggestie. Alvast dank een ieder
Misschien een andere betalingsmethode overwegen? Creditcard bijvoorbeeld. Goede kans dat Rabo daar ook faciliteiten voor biedt.

Of in Euro's laten betalen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin2021
Wild Chocolate schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:56:
[...heb een shop op eBay en helaas is Paypal daar de gangbare betaalmethode. Ik ben dus eigenlijk ongewenst afhankelijk van Paypal...

Misschien een andere betalingsmethode overwegen? Creditcard bijvoorbeeld. Goede kans dat Rabo daar ook faciliteiten voor biedt.

Of in Euro's laten betalen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin2021
heb een shop op eBay en helaas is Paypal daar de gangbare betaalmethode. Ik ben dus eigenlijk ongewenst afhankelijk van Paypal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavo-tweaker
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 28-06-2021
Spam is verboden.

[ Voor 93% gewijzigd door Ardana op 12-02-2021 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Goed verhaal, is al genoemd. Werkt niet.

LED-Maniak in "Paypal wisselkoers vermijden"

[ Voor 48% gewijzigd door LED-Maniak op 12-02-2021 13:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:53
<knip> Noemen dat je 'n TR ingediend hebt, is niet de bedoeling. Zie ook de FAQ.

[ Voor 71% gewijzigd door Ardana op 12-02-2021 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• civicman
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-02-2022
Dear All,

Sorry for not writing in Dutch. I live in NL and have the same problem, so I was wondering what finally turned out to be the best method here for withdrawing USD from Paypal and have them converted to EUR elsewhere, where the exchange rate is not so rediculous... Etoro, Wise... something else?

Thanks!
Pagina: 1