Googly My business, maps- weten ze of ik de telefoon opneem?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanv
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-01 13:35
Mijn zakelijk nummer heb ik opgegeven bij Google my business en deze staat dus op Google maps.

Bezoekers kunnen erop klikken om te bellen.

Nu heb ik het geluk om hoog in de zoekresultaten te staan. Maar omdat ik druk ben met andere dingen neem ik zelden de telefoon op. Mijn hoge zoekpositie is me echter wel wat waard want dat heeft veel tijd gekost.

Mijn vraag is houdt Google bij of de telefoon wordt opgenomen of dat de klanten elke keer de voicemail krijgen? En zullen ze bedrijven die zelden opnemen om die reden weer naar beneden zetten in de zoekresultaten?

Maakt het nog iets uit dat ik mijn nummer in een android toestel met dezelfde google account gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wedervraag: hoe zou Google er achter moeten komen of jij je telefoon opneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-10 12:55

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:35:
Wedervraag: hoe zou Google er achter moeten komen of jij je telefoon opneemt?
Google ziet toch of iemand op de link drukt? Zal me niks verbazen als ze ook rechten hebben om bepaalde bestanden op de desbetreffende telefoon te kunnen lezen waar ze bv belgegevens uit kunnen halen.
Misschien dat ze aan de hand van de tijd van het gesprek kunnen bedenken of iemand heeft opgenomen.

stefanv schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:47:
[..]

Mijn vraag is houdt Google bij of de telefoon wordt opgenomen of dat de klanten elke keer de voicemail krijgen? En zullen ze bedrijven die zelden opnemen om die reden weer naar beneden zetten in de zoekresultaten?

Maakt het nog iets uit dat ik mijn nummer in een android toestel met dezelfde google account gebruik?
Lijkt me sterk dat ze jou daardoor weer 'naar beneden' zouden halen, maar je weet het maar nooit met grote IT bedrijven |:(

"~~Linux is only free if your time has no value"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0stone0 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:41:
Google ziet toch of iemand op de link drukt?
Yep, maar je kunt ook bellen zonder op die link te klikken, en daarnaast zegt dat niks over of er wordt opgenomen. Wat de rest betreft gaan het een beetje richting aluhoedjes - not my cup of tea... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
0stone0 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:41:
[...]

Google ziet toch of iemand op de link drukt? Zal me niks verbazen als ze ook rechten hebben om bepaalde bestanden op de desbetreffende telefoon te kunnen lezen waar ze bv belgegevens uit kunnen halen.
Misschien dat ze aan de hand van de tijd van het gesprek kunnen bedenken of iemand heeft opgenomen.

[...]
Uhh.. nee die rechten hebben ze niet. Na het aanklikken van een telefoon linkje neemt het OS van je telefoon het over en er wordt niets naar de browser teruggekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-10 12:55

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Bigs schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:44:
[...]

Uhh.. nee die rechten hebben ze niet. Na het aanklikken van een telefoon linkje neemt het OS van je telefoon het over en er wordt niets naar de browser teruggekoppeld.
Klopt, maar het OS van je telefoon slaat dit toch op? En apps zoals Google-Home etc hebben verschillende rechten om OS bestanden uit te lezen....

"~~Linux is only free if your time has no value"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Nou, alle gegevens stromen zijn gewoon aanwezig voor Google. Met Android en een gekoppeld Google account weten ze in feite:
- Wie je belt
- Of er opgenomen wordt

Combineer dat met telefoonnr's die aan businesses gekoppeld zijn en de TS heeft een valide punt. Alleen totaal niet te valideren denk ik.

Dus zo gek is de vraag nog niet. Er wordt meer en meer gekoppeld en ik zou het als Google wel interessante data vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door armageddon_2k1 op 08-08-2017 11:47 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:23

Rmg

Reken maar dat de google/android dialer dit inderdaad correleert, je kan zelfs vanuit je dialer naar bedrijven in de buurt zoeken.

En daarnaast is nog het contributor systeem. Als maps contributor
https://support.google.co....Platform%3DDesktop&hl=en) krijg je vragen als "Klopt dit nummer van dit bedrijf".

Als je dus contributors treft die je daadwerkelijk gaat bellen krijg je een "No" of "Not sure" wat in theorie wel impact heeft op je rating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanv
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-01 13:35
Wat ik me dus afvroeg of ze dit al doen of gaan doen...

Klant klikt op de bel link. Google houdt bij of er wordt opgenomen en hoelang de gesprekken duren.
Dit kan dan worden vergeleken met andere bedrijven in dezelfde branche.

Google kan ook bijhouden of bellende klanten later het bedrijf hebben bezocht en dit ook weer vergelijken met vergelijkbare bedrijven.

Als een bedrijf dus altijd zeer korte beltijden heeft dan is er kans dat het steeds de voicemail is.
Ze kunnen ook bijhouden hoeveel bellers later daadwerkelijk het bedrijf bezocht hebben.
Als dit dan ook zwaar beneden gemiddeld is dan kunnen ze het bedrijf lager zetten in de zoekresultaten totdat de scores verbeteren.

Maargoed naar aanleiding van de antwoorden denk ik dat ik er toch zo veel mogelijk ga opnemen :)

[ Voor 10% gewijzigd door stefanv op 08-08-2017 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, je denkt veel te ver.

In mijn geval zou het aantal bellers dat daadwerkelijk mijn bedrijf bezoekt altijd 0 zijn omdat ik vanuit huis werk en geen klanten thuis over de vloer wil hebben. Niks mis mee, en dus ook geen enkele reden om mijn positie in de zoekresultaten omlaag bij te stellen.

Ook heeft Google geen idee hoeveel mensen met een ander OS dan Android je proberen te bellen, dus als ze dat al zouden bijhouden vanuit Android, wat me stug lijkt, dan hebben ze er netto nog steeds bijna niks aan.
Pagina: 1