Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een keuze maken tussen MBO 4 Applicatie- en mediaontwikkelaar of HBO-B IT
De opleiding word een thuis studie bij het LOI

Ik heb ruime tijd om te studeren de komende maanden.
ik ga uit van 35 studie uren per week

Maar ik heb wel weinig ervaring met coderen, wel HML, CSS, RUBY en java geproeft en dat beviel wel.

Ik wil na 12 maanden hbo propedeuse stage kunnen lopen om daarna te kunnen gaan werken.

Omdat ik dus nog weinig kennis en ervaring heb met o.a php, hmtl, css, sql, Asl....
moet ik dit dus tijdens de HBO studie online leren op sites als codecademy (etc)
word lastig werk of stage te krijgen anders

Studie programma HBO
Propedeuse:
Cluster 1: Bedrijfsprocessen en informatiesystemen

Algemene beroepsoriëntatie
iEXA Business Processes
iEXA Applications
Praktijkintegratieopdracht bedrijfsprocessen en informatiesystemen

Cluster 2: Samenwerken binnen een infrastructuur
Inleiding onderzoek doen
iEXA Infrastructure
Effectief communiceren
Project en samenwerkingsmethodieken (Agile Scrum Foundation en Devops)
Praktijkintegratie samenwerken aan een infrastructuurproject

hoofdfase software Engineering:
Cluster 3
iEXA Planning
JAVA en objectgeoriënteerd programmeren
Praktijkintegratieopdracht applicatie ontwerp

Studie programma MBO4 Applicatie- en mediaontwikkelaar

Professionale communicatie
Databases en SQL Foundation
Software Implementatie
Applicatiebeheer met ASL2
Documentatievaardigheden
Ontwerp en ontwikkeling van informatiesystemen
Programmeren 1
Programmeren in PHP en HTML
Programming of things
Testen

Ik wil snel kunnen gaan werken, en wil later als zzp aan de slag.

Mijn vraag is dus of ik beter MBO4 kan gaan doen en daarna
losse of korte hbo programma ter aanvulling i.p.v hbo.

Of meteen HBO en ondertussen leren programeren naast de HBO studie.

Ook welke programmeertalen ik het beste kan leren om snel werk te kunnen krijgen
tijdens mijn HBO studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elynn
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik kan je vraag niet beantwoorden aangezien ik niet genoeg informatie/ervaring heb maar ik raad aan alvast op codeacademy the beginnen. Als je door de gratis lessen heen bent heb je een beter idee van die talen en of je het aankan.

Voorkomt dat je geld uitgeeft aan een van die opleidingen en dan erachter komt dat je het schrijven in die talen niks vind of niet goed kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 13:43
Ik ken je achtergrond verder niet, maar is de Open Universiteit een optie? Dat staat waarschijnlijk een stuk beter op je CV dan de LOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
celshof schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:07:
Ik ken je achtergrond verder niet, maar is de Open Universiteit een optie? Dat staat waarschijnlijk een stuk beter op je CV dan de LOI.
Bedant voor je reactie, ik keek niet naar OU omdat ik dacht dat dit veel duurder zou zijn, maar dat blijkt mee
te vallen, is idd beter dan loi.

nu denk ik toch aan de mbo4 omdat het goedkoper is, meer praktijk gericht, en enigsinds goed baan garantie met door groeimogelijkheid denk ik dan. hiermee door kan stromen naar regulier hbo in 2018 of 2019 ik heb namelijk nog geen mbo4 of havo... hiermoet ik dus een +21 toets voor doen. op het loi nti €75 regulier onderwijs €300, bij de OU €175...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 16:17
HBO is ook best praktisch ingericht en je hebt er uiteindelijk meer aan, collegegeld is 2000 euro per jaar als je wordt toegelaten. Maar dat verdien je makkelijk terug in de huidige markt. Als ik jou was zou ik een open dag bezoeken op een echte hogeschool. Meeste HBO opleidingen Informatica leren je programmeren vanaf nul basiskennis dus als je gemotiveerd bent pak je dat vanzelf mee. LOI raad ik je overigens af, daar leer je minder dan als je echt naar school gaat en college's volgt en van je medestudenten leert. Het leren samenwerken is een van de belangrijkste dingen die ik op het HBO heb meegekregen en bij een thuisstudie zal dat lastiger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MBO4 loi thuis studie en daarna doorstromen naar regulier onderwijs HBO IT of HBO op de OU met +21 toets.

Is mbo4 loi dan echt slecht ofzo of valt dit wel mee (in vergelijking met de hbo-B's van LOI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 00:18
Hoe oud ben je op dit moment? Ik zou geen MBO ICT gaan doen, bijna alle ondersteunende diensten worden verplaatst naar India. Gewoon flink Codeacademy / Freecodecamp / Coursera / EDX gaan doen. Vanuit daar zelf projecten maken en op GIThub of een eigen website zetten. Makkelijkste instroom is met HTML / CSS / Javascript / Frameworks op basis van javascript. Daarna kan je kijken naar SQL en databases. Als je een beetje handig bent aan de front end, wil vast wel een bedrijf je aannemen (desnoods voor minimumloon). Een HBO opleiding is natuurlijk altijd aan te raden, het liefst wel klassikaal bij een reguliere instelling. Afhankelijk van je leeftijd kan je dat ook fulltime gaan doen plus het bovenstaande in je vrije tijd. Als je op dat niveau mee kan draaien moet het wel een succes worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:08:
MBO4 loi thuis studie en daarna doorstromen naar regulier onderwijs HBO IT of HBO op de OU met +21 toets.

Is mbo4 loi dan echt slecht ofzo of valt dit wel mee (in vergelijking met de hbo-B's van LOI?
wel in dat geval zou ik dus beter Open universiteit kunnen gaan doen, en daarna doorstromen naar
het HBO op regulier onderwijs, ik heb namelijk nog geen mbo4 of havo, ik kan niet in september meer starten
dus dat zou dus volgend jaar in 2018 worden.
in de tussen tijd zou ik all wel graag willen beginnen met of het hbo ou of mbo4 loi...
met daarnaast zelf studie online.
(ik ben 22)

update: ik zie dat er (vreemd genoeg) voor de open universiteit geen toelatings examen nodig
is voor hbo bachelor.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2017 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 00:18
Je zou jezelf wel af kunnen vragen als je 22 bent, je nog niets hebt afgerond of school wel iets voor je is. Blijkbaar ben je ook te laat met je aanvraag. Ik ken je omstandigheden verder niet maar kan je niet beter gewoon gaan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DixxyJS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-09-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:11:
[...]

wel in dat geval zou ik dus beter Open universiteit kunnen gaan doen, en daarna doorstromen naar
het HBO op regulier onderwijs....

update: ik zie dat er (vreemd genoeg) voor de open universiteit geen toelatings examen nodig
is voor hbo bachelor.
De Open Universiteit is geen HBO maar universiteit, je zou wel van het HBO kunnen doorstromen naar de OU maar andersom zou een beetje 8)7 zijn.

Dat je (vreemd genoeg) geen toelatingsexamen hoeft te doen is omdat de (Open) Universiteit een open instelling is waar iedereen, ongeacht niveau of vooropleiding kan instromen.

[ Voor 14% gewijzigd door DixxyJS op 09-08-2017 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delanox
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-09-2022
Ook ik twijfel om nog een studie naast mijn baan te gaan doen.
Het gaat om dezelfde studie MBO 4 Applicatie- en mediaontwikkelaar.

Ook lijkt mij de cursus professional webdesign van LOI interessant, omdat ik graag die kant op wil.

Uiteindelijk wil ik ook graag een junior job, ik vraag me alleen af of ik uiteindelijk wat aan cursussen heb.
En de kwaliteit van de opleiding, want als ik zo de ervaringen lees. Is het mij nog niet duidelijk.
De ervaringen verschillen dus enorm. Ik vraag me dan af of dat niet gewoon mensen zonder zelfdiscipline zijn, of de opleidingsinstituten echt een ramp zijn.
Pagina: 1