Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearbeek
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-03 13:30
Hi allemaal!

Binnenkort ga ik mijn Bose installatie installeren, maar ik wil alvast wat voorbereiden voor de buren.

Ik woon sinds kort in een tussenwoning met een betonnenvloer die doorgetrokken is, dit is een nadeel met contact geluid, maar iedereen heeft zijn vloer redelijk goed geisoleerd. De muren zijn ook van 20cm beton gemaakt, en we hebben dus niet echt heel erg veel last van luchtgeluid.

Onze vloer is dus ook van beton, daar liggen plavuizen op, op de plavuizen ligt een dunne ondervloer van ongeveer 5mm en daar boven op ligt een massief eikenhouten vloer.

Ik had gelezen dat spikes het beste helpen als de subwoofer direct op beton staat, als de subwoofer op hout staat, dan kun je deze het beste dempen door rubbers.

Is dat hier ook het geval, of kan ik het beter anders aanpakken?
Volgende week zit ik bij de buren om even te luisteren, en dan wil ik alvast de verschillen horen.

Ik hoor het graag!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Zo'n acoustimass hoef je volgens mij niet te dempen. Zo vreselijk laag / hard gaan de subs van Bose niet. Als je een sub wilt dempen is een subdude een mooie oplossing, maar ik vraag me sterk af of je buren uberhaupt last hebben van je sub. Wellicht het beste om lekker muziek te gaan luisteren en films te kijken met veel laag. Kun je altijd aan je buren vragen of ze er last van hebben en of ze het überhaupt wel horen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearbeek
Ik dacht dat die Acoustimass 300 aardig wat lawaai kon maken, tenminste zo ervaar ik het hier.

Inderdaad, ik ga het dan gewoon even proberen, maar wil alvast goed voorbereid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 19:08

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Is de gebruikte ondervloer dempend? Ligt de houten vloer vrij. Niet tegen de muur aan? De Bose sub heeft genoeg laag om hinderlijke trillingen te veroorzaken. Al zal dit minder zijn dan met een sub met meer power....

Wij hebben geen onderburen of naast ons, maar ben wel erg blij met de SVS Soundpath. Trillingen gaan zo niet de vloer in. (ontkoppelen) Wat trillingen/contact geluid kan veroorzaken.

[ Voor 7% gewijzigd door Daan_ op 08-08-2017 14:37 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearbeek
Onder de houten vloer licht een dunne demp vloer van 5mm. De vloer zit 1cm van de muur af, dus niet tegen de muur aan.

Het nadeel van de vloer is dat deze betonnen vloer is doorgetrokken over het gehele blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:57
Ik denk dat het best nog eens mee kan vallen. De sub staat op rubberen voetjes, en als je hem goed afstelt met AdaptIQ en zelf het volume niet op 80% zet o.i.d. moet dat goed komen.
Eerst zou ik het eens testen en gaan luisteren als ie geïnstalleerd is. Zet dan eens muziek en een film op, en luister inderdaad ook even bij je buren. Wellicht dus verder helemaal geen maatregelen nodig...

Bij mij is het huis ook vrij goed geïsoleerd, echt harde muziek kun je af en toe horen maar niet heel storend. Dit is dan volgens mij ook met name als er een raam of deur open staat bij jezelf of je buren. Gewoon tv kijken/film kijken heb ik nog nooit gehoord.

(Zelf houd ik ook graag rekening met buren e.d. dus na 22:00u 's avonds let ik vaak ook wel op het volume van een serie/film. Sowieso houd ik persoonlijk niet van heel hard geluid, zowel voor film als voor muziek).

[ Voor 5% gewijzigd door remzor op 08-08-2017 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearbeek
Ons huis is wat ouder, Wel helemaal van beton 20cm dik. Ik heb de buren nog geen 1 keer gehoord, ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 19:08

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Fearbeek schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:15:
Onder de houten vloer licht een dunne demp vloer van 5mm. De vloer zit 1cm van de muur af, dus niet tegen de muur aan.

Het nadeel van de vloer is dat deze betonnen vloer is doorgetrokken over het gehele blok.
Dit is bij ons zelfde alleen is de houten vloer direct verlijmt op de betonnen vloer. Zonder de SVS soundpath hebben wij nauwelijks tot geen contact geluid. Doch vinden wij geluid met de Soundpath net wat prettiger klinken. Maar geluid is iets persoonlijks...

Maar ik zou eerst testen en vandaar uit kijken of het nodig is om de sub te ontkoppelen.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Pagina: 1