Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

mid-range game pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen

Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 €, assemblage doe ik zelf

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hergebruikt worden:
Antec TruePower 650 Watt PSU
CoolerMaster HAF 922 (incl. fans)
DVD brander
Intel SSD 180 GB (windows)
Crucial SSD 256 GB (games)
Samsung HDD 1 TB SATA2 (opslag)
CPU koeler Cooler Master Hyper TX3
Verder muis, toetsenbord, monitor (1920x1080)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU
GPU
RAM
MoBo

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil mij beperken tot Intel en NVidia

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De fans in mijn HAF922 (200 mm) en van de CPU koeler zijn stil. Het zou fijn zijn als de GPU koeling ook stil is wanneer alleen internet en film gebruikt worden. Als de boel opspint tijdens gamen dan vind ik dat logisch en niet erg, maar stiller is beter.
HDMI uitgang op GPU kaart lijkt mij handig voor de toekomst (monitor zal met tijd wel vervangen worden) maar tot die tijd DVI nodig.
MoBo moet 6 SATA 600 aansluitingen hebben, uiteraard USB 3.0, onboard audio en LAN, ondersteuning tot minimaal 32 GB RAM in 4 banken.

Ga je overklokken?
In principe ga ik niet overklokken maar het zou wel fijn zijn als dit mogelijk is, met name wanneer het systeem over een paar jaar wellicht weer wat achter begint te lopen (games). Geen heel harde eis.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop advies te krijgen over de onderlinge compatibiliteit van de geselecteerde onderdelen en natuurlijk ook de kwaliteit.

Ik heb onderstaande lijst samen gesteld, met de duurste CPU kom ik dan op zo'n 1100 €, dat kan nog net maar hoger kan niet. Welke van de CPU's kan ik het beste nemen, skylake of Kaby Lake S?
Ik weet dat de prijzen van GPU's erg hoog liggen momenteel ivm mining en sommigen zeggen dat die bubble snel zal barsten en even wachten kan ook wel, maar geen maanden...dan maar wat meer betalen.
Ik heb geen ervaring met Gigabyte moederborden, mijn huidige is een MSI waar ik zeer tevreden over ben. ASUS was ik in het verleden niet tevreden over maar die ervaringen zijn van 10 jaar geleden.
Kan iemand extra bevestigen dat de CoolerMaster Hyper TX3 (2009) gaat passen op socket 1151? Ik las van wel maar wil het zeker weten.
Mijn oude HDD is SATA2 en zal alleen voor opslag worden gebruikt en oudere spellen. Meer moderne/veeleisende spellen gaan op de 256 GB SSD. Ga ik veel vertraging merken en heeft het zin om een andere HDD te kopen voor opslag?

Ik hoor graag jullie advies of wellicht suggesties voor net zo goede/betere hardware voor een scherpere prijs.

Mijn huidige selectie:

DDR4 Corsair 16 GB DDR4-2133 Kit, Werkgeheugen Zwart, CMK16GX4M2A2133C13, Vengeance LPX, XMP Direct leverbaar
€ 139,90*

Socket 1151 GIGABYTE GA-Z270X-Ultra Gaming, socket 1151 moederbord RAID, Gb-LAN, Sound, ATX Direct leverbaar
€ 149,90*

Socket 1151 Intel® Core i5-6500, 3,2 GHz (3,6 GHz Turbo Boost) socket 1151 processor FC-LGA4, "Skylake", Boxed Levertijd: 8 werkdagen
€ 219,-*

Socket 1151 Intel® Core i5-7600K, 3,8 GHz (4,2 GHz Turbo Boost) socket 1151 processor FC-LGA4, "Kaby Lake-S", Unlocked, WoF, Boxed Direct leverbaar
€ 249,-*

Grafische kaart MSI GeForce GTX 1070 ARMOR 8G OC, Grafische kaart DVI, HDMI, 3x DisplayPort, SLI Direct leverbaar
€ 559,-*

(alles bij Alternate.nl)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2017 10:07 . Reden: info toegevoefd ]

• Hidde._
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-11-2024
Door de miningcrisis betaal je al gauw te veel voor een 1070, voor die prijs (5 tientjes meer) heb je al een GTX 1080. Ik weet niet op welke termijn je hem wil bouwen?

Je pc werkt het best als je hem met liefde behandeld.

Verwijderd

Topicstarter
Hidde._ schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:57:
Door de miningcrisis betaal je al gauw te veel voor een 1070, voor die prijs (5 tientjes meer) heb je al een GTX 1080. Ik weet niet op welke termijn je hem wil bouwen?
`
Ik heb het geld beschikbaar en dat brand natuurlijk :)
Ik kan wel even wachten maar hoe lang voordat de markt stabiliseert? Sommigen zeggen voor het eind van deze maand, anderen zeggen dat het veel langer kan duren.

Overigens denk ik toch voor een andere 1070 te gaan, die is dan weer wat goedkoper en maakt de afstand tot die 1080 groter:

Grafische kaart GIGABYTE GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC, Grafische kaart DVI, HDMI, 3x DisplayPort, SLI Levertijd: 1 werkdag
€ 494,-*

Verwijderd

Als je op 1080p gamed heb je aan een GTX 1060 6GB genoeg. De cpu daarintegen adviseer ik een i7-7700K te nemen. Een kale quadcore als de i5 gaat in sommige games al tegen z'n limiet aanlopen.

Wat is het exacte type van de voeding en hoe oud is deze?

• Hidde._
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-11-2024
Er is dus geen haast bij? Dan zou ik even de mining crisis afwachten en daarna naar de prijzen kijken.

Misschien als je dan voor de 1070 gaat, kijken naar een i7-7700k, is toch echt wel wat sneller in games dan de i5, betaal je wel wat meer.

Maar ja, niemand heeft gezegd dat computers goedkoop zijn :p

Je pc werkt het best als je hem met liefde behandeld.

Verwijderd

Topicstarter
Maar die i7-7700k heeft toch ook 4 cores, alleen de klok snelheid ligt wat hoger? Of zijn er nog meer verschillen? Die zijn toch circa €130 duurder...Wil toch echt wel onder die 1100€ blijven.

De voeding is een Antec Truepower 650 W uit eind 2009:
Deze als ik het goed heb: pricewatch: Antec TruePower TP-650

P.S. zal een 1060 ook voldoende zijn om het een paar jaar mee vol te houden?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2017 10:30 ]

Verwijderd

Een i7 heeft hyperthreading en daardoor 4 cores en 8 threads. Dat kan in games een groot verschil op leveren met name in de minimale framerates.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dus het advies is een i7-7700k icm een GTX1060?
Wat vinden jullie van het MoBo en RAM?

Verwijderd

Moederbord kan je een MSI Z270 SLI Plus nemen. Geheugen 2 x 8GB Corsair LPX 3000 Mhz C15.

Verwijderd

Topicstarter
Met jullie suggesties kom ik dan hier uit:
Totaal net boven de € 1000
Zouden jullie ook dan deze 1060 kiezen of toch wat anders?
Ik probeer ook rekening te houden met actuele voorraad cq snelle levertijd.

RAM
https://azerty.nl/product...e-lpx-ddr4-16-gb-2-x-8-gb
16 GB: 2 x 8 GB - DIMM 288-PIN - 3000 MHz / PC4-24000 - CL15 - 1.35 V - niet-gebufferd - niet-ECC

135,76 €

MOBO
https://azerty.nl/product...71aPdbYYdmMIaAqZvEALw_wcB
MSI Z270 SLI PLUS

147,09 €

CPU
https://www.alternate.nl/...ssor/html/product/1305350?
Intel® Core i7-7700K, 4,2 GHz (4,5 GHz Turbo Boost) socket 1151 processor(FC-LGA4, "Kaby Lake-S", Unlocked, WoF)
349 €

GPU
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1288946?
GIGABYTE GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G, Grafische kaart(DVI, HDMI, 3x DisplayPort)

374 €

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, die videokaarten hebben 6+2 nodig, die 2 heb ik niet eerder nodig gehad, is dat inderdaad die je hier op de foto ziet?

http://imgur.com/fUuyoKv

Edit: never mind, gezien dat het allemaal klopt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2017 15:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Toch een extra 100€ gevonden en besloten toch te gaan voor de 1070, toch het gevoel dat ik mijn systeem voor dat geld net even een trede hoger breng. De uiteindelijke keuze is dus:

MSI Z270 SLI PLUS - MoBo
Intel Core i7 7700K - 4.2-4.5 GHz - CPU
Corsair Vengeance LPX - DDR4 - RAM 2x8
MSI GeForce GTX 1070 ARMOR 8G OC - GPU

Hartelijk dank voor ieders reactie en advies!

Verwijderd

Hou er rekening met het vervangen van de voeding over een jaar of twee. De verwachte levensduur is ongeveer 10 jaar.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:07:
Hou er rekening met het vervangen van de voeding over een jaar of twee. De verwachte levensduur is ongeveer 10 jaar.
yep, daar ga ik ook van uit, gelukkig kosten die niet de hoofdprijs.

Hoe merk je eigenlijk dat de psu aan vervanging toe is? Stopt die er gewoon mee of gaat die te weinig vermogen leveren? Misschien uit/aan of soms niet willen opstarten?

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-11 12:49
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:18:
[...]

yep, daar ga ik ook van uit, gelukkig kosten die niet de hoofdprijs.

Hoe merk je eigenlijk dat de psu aan vervanging toe is? Stopt die er gewoon mee of gaat die te weinig vermogen leveren? Misschien uit/aan of soms niet willen opstarten?
Durf ik zo niet te zeggen. Ik denk gewoon elke X jaar je voeding vervangen? Wellicht kan @-The_Mask- hier iets over zeggen.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als het gaat om de Antec True Power New 650W
pricewatch: Antec TruePower TP-650
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1239956915.jpeg

Dan moet de voeding nog wel een tijd mee kunnen, geen reden om die te vervangen zolang die geen vreemde dingen doet.

Als het een True Power Trio 650W is dan zou ik hem wel vervangen, die is niet zo goed als de True Power New 650W. In 2009 werd de True Power Trio serie vervangen door True Power New, dus zou even checken welke je hebt @Verwijderd.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
@-The_Mask- hoe check ik dat? Op mijn aankoop bon staat: Antec TruePower 650W ATX23 (december 2009) Anders zou ik de voeding los moeten halen en kijken op de onderkant.

• -The_Mask-
  • Niet online
Ze zien er heel verschillend uit, zoek maar een paar afbeeldingen op van beide.

Zou trouwens geen Kaby Lake i5 of i7 nemen, is gewoon geen goede koop. Is te traag voor wat je er voor betaald.

[ Voor 42% gewijzigd door -The_Mask- op 09-08-2017 10:42 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
Als de trio altijd zilver is dan heb ik de "new" versie denk ik.

Hier is een foto van de mijne:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jKWS3yw.jpg

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-11 12:49
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:49:
Als de trio altijd zilver is dan heb ik de "new" versie denk ik.

Hier is een foto van de mijne:

[afbeelding]
Heb het even opgezocht en de Trio is altijd zilver. Je hebt dus de new versie :). Lekker laten zitten dan!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry nog even een vraag, ik heb meer SATA stroom nodig dan die standaard uit de voeding komen. Ik heb kabels die passen op de modulaire aansluitingen maar die zijn 12volt en SSD en HDD hebben 5 volt nodig? Kan ik toch hier op aansluiten en zo niet, waar zijn ze dan voor, alleen voor voeding voor videokaarten?
Zie hieronder de beschikbare extra stekkers:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qFrI2Z7.jpg

• -The_Mask-
  • Niet online
Je kunt niet zo maar willekeurige kabels pakken, dan gaat alles stuk.
Dan krijg je dit: Voeding vervangen, nu wel stroom op mobo, PC nog steeds dood kapotte SSD, HDD, en DVD speler door een modulaire kabel van een andere voeding.

Heb je echter een modulaire kabel van jouw voeding dan is het geen probleem, zolang het maar geen kabel is van een andere voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 22:11:
Je kunt niet zo maar willekeurige kabels pakken, dan gaat alles stuk.
Dan krijg je dit: Voeding vervangen, nu wel stroom op mobo, PC nog steeds dood kapotte SSD, HDD, en DVD speler door een modulaire kabel van een andere voeding.

Heb je echter een modulaire kabel van jouw voeding dan is het geen probleem, zolang het maar geen kabel is van een andere voeding.
Okay, ik heb inderdaad kabels die los bij de voeding geleverd zijn. Detecteert de voeding dan zelf dat een 5 volt apparaat is aangesloten?

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 22:36:
[...]

Okay, ik heb inderdaad kabels die los bij de voeding geleverd zijn. Detecteert de voeding dan zelf dat een 5 volt apparaat is aangesloten?
Nee zoiets is niet mogelijk, op de ene draad staat echter 5V en de andere 12V en dat geld ook de pinnen van een modulaire connector die je ziet op die foto. De ene pin geeft 5V, de andere 12V en weer een andere is ground. Daarom kun je ook geen andere kabel van een andere voeding pakken, die heeft namelijk weer een andere lay-out, waardoor je 5V kan zetten op een 12V draad of andersom. Als je die dan aansluit dan kan het dus heel snel over zijn met je hardware.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
Kijk dat is duidelijk! Nu vat ik hem. Wederom dank!

• -The_Mask-
  • Niet online
Kaby Lake i7 7700K is trouwens nog steeds geen goede keuze. Zeg het nog maar een keer want volgens mij zag je het hiervoor niet omdat ik mijn bericht later nog eens aanpaste.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 23:02:
Kaby Lake i7 7700K is trouwens nog steeds geen goede keuze. Zeg het nog maar een keer want volgens mij zag je het hiervoor niet omdat ik mijn bericht later nog eens aanpaste.
Inderdaad niet gezien. Maar ik heb de cpu reeds besteld op aanraden van @Verwijderd . Overigens zie en hoor ik er velen lovend over spreken en "men" zegt dat het momenteel één van de snelste cpu's is?. Is het puur de verhouding prijs/prestatie of zijn er nog andere "problemen"?
Op mijn gekozen mobo zal die op 4.5ghz kunnen draaien en over te klokken tot circa 5, da's toch prima?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2017 23:24 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Nou de CPU heeft een vrij slechte prijs/prestatie. Een pricewatch: AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler is bijvoorbeeld al krachtiger en veel goedkoper. Je hebt er wel een iets lagere maximale framerate nu mee, maar de verwachting is dat je langer met de Ryzen kunt omdat die dus krachtiger is.

Daarnaast komt Intel over twee en een halve week ook met hun nieuwe CPU's en dan krijg je voor waarschijnlijk het bedrag waarvoor je nu een i7 7700K kunt kopen dan een i7 8700K. Dit is geen quadcore zoals de i7 7700K, maar ook een sixcore zoals de Ryzen 5 1600. Dan heb je dus over 2,5 week een 50% krachtigere CPU.

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 10-08-2017 00:07 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
Tja, het systeem dat ik nu neer zet is sowieso "al een jaar oud" bij wijze van spreken. Ik ga gewoon voor de 7700k, die heeft zich immers al bewezen en eerlijk gezegd verwacht ik er toch wel minimaal 5 jaar mee vooruit te kunnen. Mijn huidige i5 750 gebruik ik ook al sinds december 2009 en in combo met een GTX650 en 8 GB draaide mijn systeem nog alles, alleen hooguit op medium settings en framerate tussen 35-55, zoals BF1 en GTA5.

• -The_Mask-
  • Niet online
Tja maar het enige wat de i7 7700K heeft bewezen is dat als Intel geen concurrentie heeft van AMD Intel weinig innovatie zal laten zien. De laatste generaties waren het allemaal mini stapjes, laatste vier jaar helemaal. Nu AMD met Ryzen weer een hele goede CPU heeft, komt Intel nu, deze maand dus, ook eindelijk met een grote stap vooruit. Games zijn de laatste jaren in verhouding ook veel zwaarder geworden en CPU's zijn niet mee gegroeid.

Toen jij de i5 750 kocht was een i5 perfect en meer dan snel genoeg om de nieuwste games te draaien, een paar jaar daarna kon dat ook nog prima. Als je nu echter de snelste i5 koopt, in dit geval de i5 7600K dan zie je dat die nog maar amper voldoet in de zwaarste games. Voor bijvoorbeeld Battlefield 1 multiplayer is een i5 6600K het minimale. Heb je een langzamere CPU dan kun je de multiplayer niet altijd fatsoenlijk draaien en zo zijn er meer games.

Een i7 7700K is maar iets sneller en zeker niet een CPU waar je nog enkele jaren prima mee kan. De i7 7700K is een CPU voor mensen met 144Hz en 240Hz scherm, welke fps games spelen op zo'n hoog mogelijke framerate en dit het liefst doen op laagst mogelijke instellingen.

Iemand die een CPU zoekt waar die nog jaren mee kan kijkt naar de Ryzen 5 1600(X), Ryzen 7 1700(X), i7 8700(K). Dat zijn interessante CPU's voor een gaming PC welke een paar jaar mee moeten. En een goede prijs/prestatie en prestatie bieden.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
Okay goede info, jammer dat je er nu pas mee komt :)
Pagina: 1