Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-05 11:08
Ik ben aan het uitzoeken hoe je een back-up van je Android smartphone kunt maken. Meest geëigende manier lijkt dit te doen via je Google account. Nu ben ik gisteren even aan het testen geweest. In mijn geval (HTC One) gaat dit via Accounts & synchroniseren. Nu heb ik deze telefoon al behoorlijk lang. Als ik de synchronisatie handmatig start is dat zo klaar. Dat snap ik niet helemaal. Wordt er dan zo weinig meegenomen of is er sprake van een incremental back-up en dat er dus alleen gewijzigde gegevens worden meegenomen. Wat natuurlijk vooral van belang is zijn foto's die je gemaakt hebt. Daarom begrijp ik dus niet waarom het zo snel klaar is.

Mijn zoektocht op internet (niet heel intensief) leverde op dat dit toch de methode is om te doen. Even afgezien van de speciale apps die er zijn voor het maken van een back-up.

Ik zit net even door Google Drive te bladeren. Lijkt er toch op dat alles mee genomen wordt. Echter de back-up van de Google Foto's is 2GB. Terwijl synchronisatie enkele seconden duurde.

[ Voor 10% gewijzigd door be3a18 op 08-08-2017 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:16
Dat hij snel klaar is komt omdat alleen onderstaand mee gaat in de back-up. Dat gaat niet om zoveel data dus heeft hij met een paar seconden gedaan.

Instellingen voor Google Agenda
Wifi-netwerken en wachtwoorden
Achtergronden voor het Startscherm
Gmail-instellingen (e-mail en contacten)
Apps die zijn geïnstalleerd via Google Play
Scherminstellingen (helderheid en slaapstand)
Taal- en invoerinstellingen
Datum en tijd
App-instellingen en -gegevens van derden (varieert per app)

Voor een back-up van je foto's kan je de foto app gebruiken.

open de app Google Foto's door erop te tikken.
Tik in de linkerbovenhoek op Menu (de drie liggende streepjes).
Selecteer Instellingen (*zie opmerking hieronder).
Tik op Back-up en synchronisatie.

[ Voor 29% gewijzigd door HKLM_ op 08-08-2017 08:40 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Downloader_NL schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:38:
Dat hij snel klaar is komt omdat alleen onderstaand mee gaat in de back-up. Dat gaat niet om zoveel data dus heeft hij met een paar seconden gedaan.

Instellingen voor Google Agenda
Wifi-netwerken en wachtwoorden
Achtergronden voor het Startscherm
Gmail-instellingen (e-mail en contacten)
Apps die zijn geïnstalleerd via Google Play
Scherminstellingen (helderheid en slaapstand)
Taal- en invoerinstellingen
Datum en tijd
App-instellingen en -gegevens van derden (varieert per app)

Voor een back-up van je foto's kan je de foto app gebruiken.

open de app Google Foto's door erop te tikken.
Tik in de linkerbovenhoek op Menu (de drie liggende streepjes).
Selecteer Instellingen (*zie opmerking hieronder).
Tik op Back-up en synchronisatie.
Je was me net voor met je reactie. Heb even gekeken bij de instellingen. Kun je de back-up van Google foto's ook geforceerd starten?

Je contacten gaan toch ook mee in de back-up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:28
De laatste keer dat ik mijn backup terugzetten viel me tegen wat ik nog allemaal moest instellen.
De apps stonden er wel maar niet op werkblad in de volgorde en mapjes die ik had gemaakt. Ook de wachtwoorden en logins en app instellingen waren niet opgeslagen.
Dat viel me behoorlijk tegen later hoorde ik dat dat is kwam omdat ik de bijgeleverde OnePlus launcher gebruikte.
Gebruik je google launcher dan zou er meer mee moeten komen.

Misschien kunnen andere backup programma's dat ook ik zou niet weten welke btw.
Contactrn komen wel mee als je hebt ingesteld dat ze aan je account hangen en niet aan je sim kaart

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Ik begrijp nog steeds niet wanneer die 2GB aan foto's zijn gebackupd of gesynchroniseerd. Blijkbaar is dat op de achtergrond gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:54
Waarschijnlijk heb je al eerder (veel eerder) aangegeven dat Google Foto's backups mag maken. Meestal begint hij daar vrijwel meteen om te zeuren nadat je je telefoon in gebruik hebt genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandts
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05 11:41
be3a18 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:43:
[...]

Je was me net voor met je reactie. Heb even gekeken bij de instellingen. Kun je de back-up van Google foto's ook geforceerd starten?

Je contacten gaan toch ook mee in de back-up?
Je contactpersonen zijn al automatisch gekoppeld aan je Google account:
https://contacts.google.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:04

DarkSide

theres no place like ::1

Zelf heb ik foto's in google photos gebackupped met volle resolutie.
En maak ik een backup van mijn telefoon qua apps en wifi etc van mijn google account.
Ook heb ik een backup van Nova Launcher.

Dus bij nieuwe telefoon of het herstellen is het inloggen.
Dan komen vanzelf de agenda items, mailberichten binnen. Kan je kiezen welke Apps je wilt restoren.
En dan nova instellen en backup terugzetten zodat al mijn apps weer netje in mapjes staan etc

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1