Ik ben aan het uitzoeken hoe je een back-up van je Android smartphone kunt maken. Meest geëigende manier lijkt dit te doen via je Google account. Nu ben ik gisteren even aan het testen geweest. In mijn geval (HTC One) gaat dit via Accounts & synchroniseren. Nu heb ik deze telefoon al behoorlijk lang. Als ik de synchronisatie handmatig start is dat zo klaar. Dat snap ik niet helemaal. Wordt er dan zo weinig meegenomen of is er sprake van een incremental back-up en dat er dus alleen gewijzigde gegevens worden meegenomen. Wat natuurlijk vooral van belang is zijn foto's die je gemaakt hebt. Daarom begrijp ik dus niet waarom het zo snel klaar is.
Mijn zoektocht op internet (niet heel intensief) leverde op dat dit toch de methode is om te doen. Even afgezien van de speciale apps die er zijn voor het maken van een back-up.
Ik zit net even door Google Drive te bladeren. Lijkt er toch op dat alles mee genomen wordt. Echter de back-up van de Google Foto's is 2GB. Terwijl synchronisatie enkele seconden duurde.
Mijn zoektocht op internet (niet heel intensief) leverde op dat dit toch de methode is om te doen. Even afgezien van de speciale apps die er zijn voor het maken van een back-up.
Ik zit net even door Google Drive te bladeren. Lijkt er toch op dat alles mee genomen wordt. Echter de back-up van de Google Foto's is 2GB. Terwijl synchronisatie enkele seconden duurde.
[ Voor 10% gewijzigd door be3a18 op 08-08-2017 08:40 ]