Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crandit
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-03 15:48
Mijn tweede monitor is overleden maar ik gok dat het paneel nog gewoon prima is.
Om daar even bij te zeggen scherm doet niks meer, lampjes gaan niet meer aan. (heb helaas geen manier om te kijken of er nog wel stroom op komt te staan.)
Nu is het monitor zelf een LG IPS277L-BN en het paneel dat er in zit een LM270WF5-SSA1.

Ik heb rond gezocht naar controller boards maar weet niet zeker welke wel en welke niet zou werken en omdat voor 30-60 euro te proberen vind ik wat zonde.

Nu is mijn vraag of de mensen van tweakers mischien weten wat ik hiermee zou kunnen doen.
kan ik hier een controller board van een ander monitor op aansluiten die ik via bijvoorbeeld Ebay koop of is dat niet compatable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:02
Zie je ook bolle elco's op de printplaat? Heb op die manier al eens een monitor weer tot leven gewekt, door de slecht geworden elco's te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crandit
Ik kan op het oog niks verkeerds zien aan de printplaat, al lijkt het alsof op de achterkant spul zit dat er niet hoort, maar ik kan het mis hebben.

Printplaat

Achterkant

[ Voor 57% gewijzigd door Crandit op 08-08-2017 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:33
Is de adapter niet gewoon kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crandit
De adapter is een LG adapter 19 volt output, ik kan niet zo snel een andere vinden die past en de zelfde voltage heeft. maar mischien is bij een computer winkel kijken die 2de hands dingen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-04 11:23

dijkmane

biertje ?

meet met een multimeter die blauwe weerstand linksboven eens door, welke waarde krijg je ? ( deze zou wel eens dienst kunnen doen als soort van zekering ).
Condensator C130 lijkt wat bol te staan.

als je, onder belasting, 19V meet op t printje, begin dan ( als die weerstand goed doormeet ) met vervangen C130.

specs : wil je niet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crandit
Ik laat morgen middag even de resultaten weten van de metingen. alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-04 23:52
Ik probeer wat printsporen te volgen, is het plaatje rond de aansluitingen er nog af te schroeven ?
Graag dan even een foto.

Kan je ook zeggen welk nummer er exact op Q105 staat ( klein stukje boven de power connector )
Ook even meten wat er op de in en uitgang van Q105 voor spanningen staan.

Q105 is namelijk een power transistor (of mosfet) die het hele boeltje aan en uit zet.
Als die stuk is doet niets het.
Let wel, die gaat enkel doorgeven na power-up, en 1x op de aan/uit drukken.

[ Voor 60% gewijzigd door floorcleaner op 09-08-2017 02:44 . Reden: extra vraag ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
OP had even moeten vermelden dat deze monitor een externe adapter heeft, waarschijnlijk heeft die gewoon de geest gegeven als de lampjes niet meer aangaan. Op de monitor pcb is weinig power management aanwezig.

Multimeter pakken (of zoeken) en kijken of er prik komt uit die adapter. Als het zo'n brick voeding of wall wart is, die krijg je tegenwoordig niet open zonder de behuizing te slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crandit
Ik krijg inderdaad geen leven meer uit de Adapter, dus dat word zoeken naar een vervanging als dat het enige probleem is ga ik zeer blij zijn, maar mezelf ook wat stom vinden na het onderzoeken van de pcb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

19V adapters ga je wel kunnen vinden, dat is 't standaard voltage dat notebooks ook gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NS_5
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Mocht je niet een vervangende adapter van LG kunnen vinden, zou je ook kunnen kijken naar een eenvoudige universele laptop-adapter. Daar zitten echt allerlei jacks op en vast een die moet passen. 19V is zoals TERW_DAN ook net zegt inderdaad vrij standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:02
NS_5 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:40:
[...]
een eenvoudige universele laptop-adapter. Daar zitten echt allerlei jacks op en vast een die moet passen. 19V is zoals TERW_DAN ook net zegt inderdaad vrij standaard.
Wel dondersgoed op de polariteit letten in dat geval, heb al eens uitgefikte apparatuur gezien omdat een nitwit de + en - had omgedraaid.... :/

Je zou ook bij de kringloopwinkel kunnen kijken of je een adapter met juiste specificaties kunt scoren. Liggen daar vaak allerlei types voor maar een paar eurotjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-04 18:58
Ik weet niet of het hetzelfde is, maar heb nog een LG IPS237L staan met een barst in het scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crandit
Ik heb bij een beetje shady computerzaak een laptop adapter kunnen vinden met een verloop stukje erop zodat die past in het scherm. en gelukkig werkt alles weer naar toebehoren.

Bedankt voor alle reacties! heeft erg geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scf54
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-10-2017
*knip*

Daar is het forum niet voor bedoeld. Je kunt de persoon in kwestie gewoon een bericht sturen.

[ Voor 78% gewijzigd door Rone op 08-10-2017 15:50 ]

Pagina: 1