Wat voor een voorversterker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoelMakers1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-06 12:26
Beste Tweakers.

Na een lange poos muziek te hebben beluisterd op mijn computer heb ik besloten om een platenspeler aan te schaffen (een Marlux MX 860). Ik heb deze aangeschaft met een Toshiba SY 330 voorversterker, helaas was de oh zo vriendelijke marktplaats verkopen vergeten te vermelden dat het Phono kanaal na ongeveer 1 minuut het rechter kanaal verliest.

Aangezien het repareren van de Toshiba mij wat te duur gaat worden vroeg ik me af wat de beste voorversterker zou zijn voor mijn situatie, zelf heb ik al een beetje research gedaan, maar heb geen idee wat de slimste oplossing zou zijn aangezien ik toch de meeste "bang for the buck" kwa geluidskwaliteit wil.
Mijn budget is ongeveer 50/60 euro.

Speakers: Argon 7340a V2'S (Actief)

Idee 1: Cheapo voorversterkertje.
Kijken voor de meeste simpele,goedkope voorversterker, aangezien deze mij goedkoop naar mijn platen kan laten luisteren, eventueel doorschakelen via de Toshiba SY 330 voor volume controle en bass/treble

Idee 2: Koopjesjacht!
Kijken of iemand misschien een duurdere pre-amp tweedehands aanbied, ik zie redelijk vaak cambridge en pro-ject phono voorversterkers voorbij komen en lees hier veel goeds over.

Idee 3: Mengpaneel
Meeste mengpanelen hebben een phono voorversterker ingebouwd, en het functioneert ook direct als een audio input controller. ik heb gehoord dat veel mengpanelen een redelijk goede phono voorversterker hebben.

Wat is wijsheid ? Alvast bedankt voor alle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
NoelMakers1 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 04:14:
Aangezien het repareren van de Toshiba mij wat te duur gaat worden vroeg ik me af wat de beste voorversterker zou zijn voor mijn situatie, zelf heb ik al een beetje research gedaan, maar heb geen idee wat de slimste oplossing zou zijn aangezien ik toch de meeste "bang for the buck" kwa geluidskwaliteit wil.
Mijn budget is ongeveer 50/60 euro.
Aankoopadviezen doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Je topic is dus die kant op gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
@NoelMakers1 Schroef die Toshiba eens open, en post hier scherpe foto's vna het binnenwerk. Met een beetje geluk is dat ding voor een paar knaken te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoelMakers1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-06 12:26
TommyboyNL schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:12:
@NoelMakers1 Schroef die Toshiba eens open, en post hier scherpe foto's vna het binnenwerk. Met een beetje geluk is dat ding voor een paar knaken te repareren.
Hierbij wat foto's, ik hoor graag of het een beetje te repareren is!

http://imgur.com/a/yun9b

[ Voor 3% gewijzigd door NoelMakers1 op 08-08-2017 13:49 ]