Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvm071
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-07 17:48
Beste Tweakers,

Onlangs heb ik het budgetsysteem van juli gekocht en geassembleerd.

-Intel Celeron G3930
-ASRock B150M-ITX
-Crucial CT4G4DFS8213
-BitFenix NOVA Zwart
-be quiet! System Power B8 350W

Op dit moment als ik de PC wil starten gaan de fans draaien en de lampjes op de frontpanel branden, maar verder gebeurt er niets (geen piepje, geen beeld). Dan schakelt de PC zich weer uit en vervolgens meteen weer in en blijft dan de hele tijd aan staan (totdat ik hem uitzet door de aan/uit knop ingedrukt te houden).
Ook start de HDD (ik had nog een oude liggen) wel op.

Ik heb al de HDD eraf gegooid, het RAM-geheugen eruit gehaald, RAM geheugen in het andere slot gestoken, kabels gecheckt, CPU eruit en erin. Bij al deze acties (als ik probeer te starten) krijg ik geen beeld en hoor ik ook geen piepje. Wat kan ik nog verder doen?
(Met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter) kwam ik er ook niet uit helaas.

Bij voorbaat dank.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 11:14
Goedemorgen,

zit de CPU power connector goed aangesloten (4 pins) links van CPU

gebogen pinnetjes onder de CPU ?

heb je nog een oude psu liggen ? zowel even die aansluiten en testen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Kabylake cpu in een B150 (Skylake) moederbord heeft een biosupdate nodig voordat het gaat werken. Dit kan alleen door een Skylake cpu te gebruiken. De Celeron G3900 is de goedkoopste om de biosupdate uit te kunnen voeren.

Edit: wat aanvullende info vanaf de pc ipv de smartphone.

Het moederbord moet voorzien zijn van biosversie P7.00 wil de G3930 ondersteunt worden.
De pricewatch: Intel Celeron G3900 Boxed presteert vergelijkbaar met de G3930. Je zou de 3930 om kunnen omruilen voor een 3900.
Andere mogelijkheid is gebruik te maken van Sharing is caring! Doorgeef Skylake CPU.
Mogelijkheid drie is vragen of de winkel waar je het bord gekocht hebt een biosupdate doet.
Moederbord omruilen voor een B250 variant pricewatch: MSI B250I Pro kan ook. B250 ondersteunt de G3930 uit de doos echter is 2133 MHz geheugen dan weer zonde omdat de G3930 en B250 2400 MHz ondersteunen.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2017 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvm071
@Verwijderd bedankt voor de uitleg ik ga even kijken of er via het doorgeef topic iets mogelijk is. Vind het wel een misser dat dit niet duidelijk in de best buy opstelling wordt aangegeven. Maar heb het zelf ook gewoon blind gekocht zonder te checken tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nvm071 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:24:
@Verwijderd bedankt voor de uitleg ik ga even kijken of er via het doorgeef topic iets mogelijk is. Vind het wel een misser dat dit niet duidelijk in de best buy opstelling wordt aangegeven. Maar heb het zelf ook gewoon blind gekocht zonder te checken tbh.
Normaalgesproken zou dat moederbord wel ondersteuning moeten hebben voor Skylake, behalve als het wat oudere voorraad was van een winkel. Maar Asrock heeft op hun moederborden wel staan met welk BIOS die wordt uitgeleverd dan kun je zelf zien als het moederbord direct ondersteuning heeft voor Skylake of niet.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De CPU is alweer beschikbaar om iemand blij te maken met een bios-update:

Sharing is caring! Doorgeef Skylake CPU

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2017 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvm071
Ik heb inmiddels de g3900 aangeschaft. Helaas nog steeds met hetzelfde resultaat. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
-Bios reset doen, zie handleiding van moederbord.
-Voeding uitwisselen, dus leen er een, anders heb je 2 voedingen.
-Geheugen kijk in de handleiding waar deze moet zitten.
-verwijder zoveel mogelijk hardware, wel dat de pc nog kan werken,
bijv boot vanaf een usb, en verwijder de hd en dvd speler.
-Andere monitor proberen, hoewel dit het niet is denk ik.
-Moederbord goed ingebouwd? bouw alles op een stuk karton, zodat kortsluiting naar de kast uitgesloten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:29

rdejongjr

Gnome

maak een paar goede foto's, ook van het socket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Sluit de monitor eens via VGA aan en een toetsenbord via PS/2 (effe lenen en anders even langs de kringloopwinkel, vaak 2 euro...).
En?

Anders toch even met de shop overleggen waar je hem gekocht hebt... je verwacht een werkend mobo..

Edit: sh*t, deze heeft alleen "Graphics Output Options: DVI-D, HDMI"

PS: Bij mij was er nl geen beeld via DVI op mijn Asus Z170 mobo, ondanks de flash. Via VGA uiteindelijk opgelost.
Kun je ergens een vidoekaart met VGA lenen?
Mijn mobo was al wel door de webshop geflasht, scheelt een paar euro met de Tweakers CPU-"service".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvm071
Ik bleek het RAM geheugen in slot B ipv A te hebben gedaan. Nu werkt het goed. Bedankt voor alle hulp!
Pagina: 1