Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding "lekt"? Cooler Master 500w

Pagina: 1
Acties:

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-11 00:22
Dag allen,

In een oude PC gebruikte ik deze voeding. Na wat zwaardere belasting blijft de ventilator flink herrie maken.
De voeding heb ik opengeschroeft om deze te ontstoffen (wat nodig was!) en ik zag het volgende:

CM500w

Mijn vraag is:
Is hiermee iets aan de hand, en zo ja, kan het kwaad (en wat is het)?

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:33

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Als het heel erg verbrand stinkt niet meer gebruiken, als je dat gelige bedoeld zal gewoon verwarmde isolatie tap / hotglue zijn of oid daar onder zit een trafo die hebben geen vloeistof. Caps kunnen wel lekken dat zie je vaak als ze bol staan of meuk rond om hebben http://www.90gsx.com/eclipse/cap/board.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door 42dpi op 07-08-2017 22:17 ]

Si vis pacem, para bellum

• GromuhlDjun
De caps lijken wel in orde en de voeding stinkt niet. De kaps staan niet bol en ik zie geen lekkage.
De voeding zat vol met stof (de vorige eigenaar had een vloerbedekking, wat te zien was)

Dus ik zou deze gewoon kunnen gebruiken? Ik gebruik deze voor een oud systeem, maar het zou toch zonde zijn als de boel ineens eruit knalt.

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:33

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

GromuhlDjun schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:17:
De caps lijken wel in orde en de voeding stinkt niet. De kaps staan niet bol en ik zie geen lekkage.
De voeding zat vol met stof (de vorige eigenaar had een vloerbedekking, wat te zien was)

Dus ik zou deze gewoon kunnen gebruiken? Ik gebruik deze voor een oud systeem, maar het zou toch zonde zijn als de boel ineens eruit knalt.
Oudere ventilatoren maken vaak lawaai door stof of dat ze versleten zijn (lagers vlak) meten is weten maar anders als die het doet doet die het en anders niet, niet vertrouwen is niet gebruiken tweedehands voeding heb je voor paar euro en nieuwe voor twee tientjes.

Si vis pacem, para bellum

• GromuhlDjun
De hele voeding is nu ontstoft, maar als de herrie blijft stop ik er toch mee.
Het vertrouwen is wel een beetje weg inderdaad.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Welke voeding is het? Cooler Master heeft namelijk heel veel 500W voedingen gemaakt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:02
Die lak op de trafo bedoel je? Fan oliën en gaan :)

My favorite programming language is solder.

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-11 21:15
Idd fan oliën en gaan.
Als het voor een oud systeem is zou ik me er niet 1 2 3 zorgen om maken
Pagina: 1