Hallo tweakers,
Ik heb een jaar of 3-4 geleden voor mijn broertje een redelijke budget PC samengesteld. We gingen er dan ook niet van uit dat deze PC futureproof genoeg zou zijn om nog een paar jaar high-end games te blijven spelen op normale settings. Inmiddels begint de PC wat kuren te geven en we vrezen dan ook dat er een upgrade nodig is of dat we misschien een heel nieuw systeem moeten gaan bouwen.
Bij de volgende twee games ondervind mijn broertje problemen:
- arma 3 (lage fps)
- titanfall2 (screen freezes)
Ik ken de games zelf niet, maar ik heb even naar de hardware requirements gekeken. Titanfall kan ik begrijpen want daar wordt 16GB RAM aangeraden, maar Arma 3 hoort hij toch gewoon te kunnen runnen op medium settings?
Andere games die vaak gespeeld worden:
- No mans sky
- Battlefield 4
- Battlefield 1
- Rainbowsixsiege
- Metal gear solid 5
- Rise of the tomb raider
De PC bestaat uit de volgende onderdelen.
(er is later nog een 250GB SSD bij gezet)
Ongetwijfeld zal er een nieuwe videokaart in moeten, dat ding stelt niet veel meer voor als je het vergelijkt met de specs van nieuwe (niet al te dure) videokaarten.
Maar houd het daar op? Het RAM is volgens mij nog best wel OK, maar is het te weinig? De CPU is ook niet bepaald geweldig meer. Is deze ook aan een upgrade toe?
De vraag is dus eingelijk:
Als het doel is om de huidige games op medium-high settings te kunnen spelen en het systeem nog een paar jaar futureproof moet zijn om dezelfde soort games op medium settings te kunnen blijven spelen.
Kunnen we ermee weg komen door gewoon de videokaart te upgraden of is het hele systeem aan een upgrade toe?
Suggesties zijn van harte welkom. Er is niet echt een budget, maar ja zo goed koop mogelijk a.u.b.
Ik heb een jaar of 3-4 geleden voor mijn broertje een redelijke budget PC samengesteld. We gingen er dan ook niet van uit dat deze PC futureproof genoeg zou zijn om nog een paar jaar high-end games te blijven spelen op normale settings. Inmiddels begint de PC wat kuren te geven en we vrezen dan ook dat er een upgrade nodig is of dat we misschien een heel nieuw systeem moeten gaan bouwen.
Bij de volgende twee games ondervind mijn broertje problemen:
- arma 3 (lage fps)
- titanfall2 (screen freezes)
Ik ken de games zelf niet, maar ik heb even naar de hardware requirements gekeken. Titanfall kan ik begrijpen want daar wordt 16GB RAM aangeraden, maar Arma 3 hoort hij toch gewoon te kunnen runnen op medium settings?
Andere games die vaak gespeeld worden:
- No mans sky
- Battlefield 4
- Battlefield 1
- Rainbowsixsiege
- Metal gear solid 5
- Rise of the tomb raider
De PC bestaat uit de volgende onderdelen.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Athlon II X4 760K Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | MSI A78M-E45 | € 0,- | € 0,- |
1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 0,- | € 0,- |
1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 47,65 | € 47,65 |
1 | Aerocool V3X Advance Evil Green Edition | € 31,- | € 31,- |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit) | € 0,- | € 0,- |
1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 65,- | € 65,- |
1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 39,95 | € 39,95 |
1 | XFX 550W Pro | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 183,60 |
(er is later nog een 250GB SSD bij gezet)
Ongetwijfeld zal er een nieuwe videokaart in moeten, dat ding stelt niet veel meer voor als je het vergelijkt met de specs van nieuwe (niet al te dure) videokaarten.
Maar houd het daar op? Het RAM is volgens mij nog best wel OK, maar is het te weinig? De CPU is ook niet bepaald geweldig meer. Is deze ook aan een upgrade toe?
De vraag is dus eingelijk:
Als het doel is om de huidige games op medium-high settings te kunnen spelen en het systeem nog een paar jaar futureproof moet zijn om dezelfde soort games op medium settings te kunnen blijven spelen.
Kunnen we ermee weg komen door gewoon de videokaart te upgraden of is het hele systeem aan een upgrade toe?
Suggesties zijn van harte welkom. Er is niet echt een budget, maar ja zo goed koop mogelijk a.u.b.